Pět častých SEO chyb

Se zvyšováním počtů aktualizací u Googlu a stejně tak i u ostatních vyhledávačů, může být otravné a unavující udržet si stále správně fungující a kompatibilní SEO. Jsou zpětné odkazy opravdu pořád to nejdůležitější? Co je Google Penguin a jak dokázat, aby se kvůli němu neměnil Váš traffic? I přes neustálé obměny u vyhledávačů, mnoho uživatelů opakuje stále dokola několik základních chyb, kterým byste se měli určitě vyhnout. Následuje výpis pěti těch nejzákladnějších a stručný popis, jak se jim vyhnout.

Chyba první: Špatný výběr klíčových slov

Nezaměnitelnou pravdou je, že internet stojí na klíčových slovech. Vyhledávače Vám nabídnou pouze výsledky vyhledávání, kde odpovídají klíčová slova zadaným požadavkům. Pokud si na své webové prezentaci zakládáte spíše na formě a obsahovému psaní a nezajímáte se příliš o skutečnosti, jakými jsou klíčová slova, Vaše příležitost zobrazení se rapidně sníží. Klíčová slova mohou zastupovat Vaší stránku jednotlivě či v rámci nějakého výčtu. Tak či onak, Vám pomohou zvýšit zobrazení stránek v rámci vyhledávání. Pro správný výběr klíčových slov můžete například využít nástrojů jako je Google’s free Adwords Keyword Research service.

Chyba druhá: Vytvoření zpětných odkazů s nízkou hodnotou

I když tvorba odkazů je velmi silnou a mimořádně důležitou částí online marketingu, určitě nechcete dát přednost kvantitě před kvalitou. Vytvářením neplnohodnotných odkazů, zejména na irelevantních webech, vytvořených výhradně právě za účelem šíření odkazů a spamů může vážně poškodit Vaše SEO. Zejména v návaznosti na aktualizace Google Penguin.

Google Penguin je algoritmus od Googlu, který v rámci vyhledávání zaměřuje právě spam a podobné nežádoucí odkazy, které následně vyškrtne z výsledku vyhledávání. A právě špatně umístěný zpětný odkaz může nechtěně přispět k vyškrtnutí Vašeho webu z výsledků vyhledávání. Je to jeden z nejsilnějších faktorů, dle kterého Penguin pracuje. Zaměřte se tedy spíše na ukládání odkazů na weby, které nějak souvisejí s Vaším oborem, než zaujmout pozici na několika nevhodných stránkách, které s Vaším obsahem nemají nic společného.

Chyba třetí: Vývoj webů, které nemohou být správně indexovány

Výpis výsledků z vyhledávání je vlastně vytažen z ohromných indexů webových stránek, u těch pak dochází k anualizaci, dle nejnovějších algoritmů.

Jak se dostat do indexu na první místo? Vaše stránky musí být indexovány robotem pro SE, který „spolkne“ a uloží textový obsah Vašich stránek pro případné zobrazení v rámci budoucího vyhledávání. Samotný princip je ale zároveň i velkou slabinou. Pokud robot, či pavouk, nedokáže indexovat Vaše stránky přesně, nemůže je potom logicky přiřazovat k odpovídajícímu vyhledávání. Mezi nejčastější chyby vedoucí k špatnému indexování vedou zejména tyto důvody:

Nadužívání obrázků. SE pavouk nedokáže číst obsah v rámci obrázků. Pokud máte tedy důležité části, jako je titulek či název v rámci obrázku, SE spider bude mít problém s Vaším zařazením.

Flash animace. Stejně jako u obrázků i čtení v rámci flashe dělá pavoukovi problém. Čím míň a kvalitnějších animací, tím líp.

Javascript a ostatní kódování. I s Javascriptem je potíž v rámci indexace. Abyste předešli problémům, vytvořte i speciální text-based verzi pro SE spiders.

Chyba čtvrtá: Nepravidelná aktualizace Vaší webové prezentace

Zastaralý obsah Vašich stránek rapidně snižuje jejich vnímanou hodnotu, což vede ke ztrátě pravidelně se vracejícím návštěvním a s tím samozřejmě i ke snížení prodejnosti. Vyhledávače kontrolují i život na Vašich stránkách stejně jako vše ostatní. Přidáním nových obsahů se rozšiřuje škála klíčových slov a tím máte i větší šanci na častější zobrazení. Stejně tak i komentáře dokážou postrčit Váš web na přednější místo. Bez pravidelné aktualizace a života na Vašich stránkách, budete pokládáni za mrtvou a nepotřebnou situ.

Chyba pátá: Zaměření pozornosti na SEO, místo na návštěvníky

I když je search engine optimization velmi důležité, návštěvníci a jejich spokojenost je pro Vás stále důležitější. Vaše SEO aktivity by neměli být vytvářeny na úkor kvality obsahu Vašich stránek, kterou si potřebujete přitáhnout a udržet návštěvníky zajímající se o Váš obsah.

Sledujte nové SEO pokyny, kde můžete. Ale stále si udržujte a zvyšujte hodnotu poskytovanou lidem, kteří skutečně na Vaše stránky chodí. Vytvořte z jejich spokojenosti svou konečnou prioritu. Tak budete nejspíše odměněni jak vysokým postavením v žebříčku vyhledávání, tak i zvýšením výnosů.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Navigace pro příspěvek

  1. K „chybě druhé: Vytváření zpětných odkazů s nízkou hodnotou“ – tématické odkazy jsou ideální, je to jako v běžném životě, když se o vás bude mluvit např. na akademické půdě, zřejmě budete něco v oboru znamenat. Ovšem když u kadeřníka se dozvíte, že zubař hned za rohem je fakt dobrý, asi to taky něco bude znamenat…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů