Jak fanoušky z Facebooku přeměnit na platící zákazníky

Je nesporným faktem, že Facebook už nějakou dobu hýbe světem a to nejen tím sociálním. Konkrétně v České republice zabírá podstatné, ne-li majoritní místo. Kouzlo přeměny fanoušků na platící zákazníky je tak trefou do černého.

Každý den sdílíte a komentujete fotografie, příspěvky a komentáře od Vašich fanoušků. Odpovídáte na jejich dotazy a řešíte jejich připomínky. Všechny tyto aktivity, které na Facebooku vytváříte, jsou již nezbytnou součástí komunikace, díky kterým se zvyšuje povědomí a zájem o Vaší společnost. Hlavním cílem ovšem je dokázat všechnu tuto energii přeměnit na kupní sílu ze strany fanoušků.

Myslete na Facebook jako na první krok ve Vašem prodejním cyklu. Hlavním cílem je přesunout fanoušky z Facebooku na Váš prodejní blog či webové stránky společnosti. Nejprve si ale musíte zvládnout vybudovat důvěru a identifikovat potencionální zákazníky. A právě pro tyto činnosti je Facebook ideálním místem.

Následující tři kroky Vám pomohou při tvoření strategie, jak z fanoušků vykrystalizovat platící zákazníky.

Podělte se s fanoušky o obsah, který můžou sdílet

Klevety jsou nejsilnějším nástrojem. Ví to i WOM marketing a ví se to i na Facebooku. Nezaběhněte ovšem do vod spamu. Facebook je pro většinu lidí místem odpočinku a zábavy. Nepodsouvejte jim tedy pocit, že jsou na festivalu prodeje. V tomto kroku se jedná o angažovanost, nikoliv o prodej. Čím více liků, postů a komentářů od Vašich fanoušků bude, tím více jejich přátel tyto aktivity uvidí a sami následně Vaši stránku navštíví.

Fotky, dotazy a ostatní interaktivní obsah jednoduše nabádá k akcím, jako „klikněte“ a „sdílejte“. Vytvořte tak pro fanoušky působivý důvod ke sdílení Vašeho obsahu a především Vaší značky. Sami zapřemýšlejte; strhne Vaši pozornost spíše dlouhý text nebo zábavná fotka? Komentář, který suše podporuje prodej, nebo ty vtipnější o každodenním životě z Vaší společnosti? Otestujte si různé přístupy a vyhodnoťte, který nejlépe sedne konkrétně Vám a Vašim fanouškům.

Přeměňte své absolutní fanoušky na leadry

Jakmile se vám podaří strhnout dostatečnou pozornost a podnítit fanoušky k „dobrovolným“ aktivitám a sdílení (můžeme hodnotit dle nárůstu fanoušků, kteří „o tom mluví“ za určitý čas.), následuje krok k jejich přesunutí mimo stránky Facebooku.

V tomto kroku již nenapínáme síly k tomu, aby fanoušci likeovali a sdíleli, ale radši aby navštívili link vedoucí na Vaše stránky mimo Facebook. Ať je to již webová prezentace Vaši firmy, či prodejní blog. Fanoušci se tak jednoduše přes opt-in zapíšou do Vašeho seznamu.

Zahajte skrze email Vaši prodejní příležitost

Když už máte seznam ze svých fcb fanoušků, můžete započít email marketing k vylepšení a upevnění vztahů s (pro Vás) nejatraktivnějšími fanoušky. Tak postupně dokáže i přes emaily vybudovat nejednu prodejní příležitost.

Email marketing je tak třetí částí strategie na přeměnu fanoušků v zákazníky. Zároveň je to i ta nejvhodnější část k jejich přeměně. Už nemusíte zbytečně zahlcovat celou fcb komunitu Vašimi prodejními zprávami, ale pouze informovat ty správné a vybrané do jejich emailových schránek.

Zaměřte se na vytvoření poutavého obsahu a vyvažte tu nejlepší proporci atraktivního obsahu s prodejní zprávou. Jednou z možností je rozeslat emaily, které informují Vaše čtenáře o nejnovějších příspěvkách na webu, s nabídkou přihlásit se k semináři, či stáhnout nejnovější materiály – a to vše pro ně zdarma. Jakmile budou mít potencionální zákazníci pocit, že o ně máte starost, můžete přikročit k dalšímu kroku a to k obchodování s nimi.

Pokud tedy zvolíte taktiku „nejdříve vám pomůžeme, prodávat budeme potom“, naleznete více než jednoho vděčného fandu a rozhodně najdete velké množství potencionálních zákazníků ze kterých se, s trochou péče, stanou loajální zákazníci.

Zdroj: www.entrepreneur.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů