Obrázky pro e-shop

Jak se můžete dočíst na opravdu velkém množství webů, kvalitní obrázky nejen u zboží jsou při provozu e-shopu jedním z klíčových faktorů, které mohou ovlivnit váš úspěch.

Jakmile se rozhodnete začít provozovat e-shop, jistě už máte vymyšleno, jaké zboží budete prodávat, jaké jsou vaše konkurenční výhody a jaké technické řešení samotného e-shopu zvolíte. Pro úspěšný provoz je však nutné vyřešit další důležité otázky. Musíte potenciální zákazníky navnadit a zároveň jim zboží, co nejlépe ukázat.

Druhy obrázků

Obrázky lze rozdělit na ilustrační a informační. Ilustrační obrázky navozují atmosféru a ukazují produkty v souvislostech. Pokud budete provozovat například obchod se zdravou výživou, bude vhodné použít ilustrační obrázky s přírodními motivy. Pokud se rozhodnete získat tyto obrázky na vlastní pěst, nikdy je nestahujte z Google nebo jiných stránek nebo obchodů. Tyto obrázky  jsou totiž obvykle chráněné autorskými právy a mohli byste z toho mít nepříjemné potíže. Optimální volbou je využít služeb některé z fotobank. Ceny fotografií nebo obrázků se pohybují i v případě zahraničních fotobank v řádech desítek až stovek korun za kus.

Licence

Nejobvyklejší licencí je tzv. Royalty Free (RF). Tato licence vám umožní takřka neomezeně užívat obrázek, nicméně nebudete mít výhradní právo na jeho užívání, takže se může stát, že někdo další použije stejný obrázek. Další licence se nazývá Right Managed (RM). Tato licence zahrnuje výhradní právo na užívání, ale pouze po určitou dobu. Pro potřeby e-shopu není vhodná. Poslední možností je využít licenci Creative Commons (CC). Obrázky publikované pod touto licencí jsou obvykle zdarma, bohužel jsou často omezené na nekomerční použití, což je opět nevhodné pro potřeby e-shopu. Ideální je tedy varianta Royalty Free v některé z fotobank.

Jaké fotobanky tedy můžeme použít?

Obrázky zboží

Informační obrázky by měly zobrazovat zboží tak, aby zákazník jasně viděl, co bude kupovat. Nejčastějšími nešvary jsou nízká kvalita, nedostatečná velikost nebo malé množství obrázků. Informační obrázky by měly vypadat, co nejlépe a především profesionálně. Také dokáže naštvat, pokud si jako zákazník kliknete na náhled produktu a místo detailního velkého obrázku se vám otevře obrázek ve velikosti náhledu. Taktéž je vhodné nabídnout více obrázků produktu například z různých stran, složený, rozložený, apod.

Rozhodně nepodceňujte kvalitní obrázky. Zákazník musí vědět, co kupuje. Pokud návštěvníkovy nabídnete ošklivý a nekvalitní obrázek byť sebelepšího produktu, můžete návštěvníka lehce ztratit.

Zdroje: www.tutorials.cz, www.lupa.cz

Navigace pro příspěvek

  1. Jen doplním jednu českou a kvalitní mikrofotobanku – http://www.pixmac.cz – ceny od desítek korun…

  2. jareso napsal:

    Tak ja ešte doplním databázu http://www.StockPhotos.sk alebo http://www.StockPhotos.cz ktorú je tiež možné použiť pri hľadaní legálnych obrázkov pre rôzne projekty. Okrem iného umožňuje prehľadávať zahraničné obrázky v slovenčine alebo češtine čo môže byť pre niekoho výhoda.

  3. Vilém napsal:

    Dobrý den, prosím Vás, jak nastavím toto:
    Chci v e-shopu prodávat obrazy. Každý obraz jiný rozměr.

    Na webu http://www.ceskaobrazarna.cz/katalog-umeni/obrazy/
    jsem si tento problém vyřešil jediným zásahem a to max-height: 300px, width: auto;
    takže si ani nerozházím sloupec.

    Potřebuju aby e-shop zobrazoval obrázky s hodnotou max-height a šířka se dopočítala automaticky.
    Zkoušel jsem v hlavičce přidat toto:
    .p-image nebo:
    .p-image img {border :7px solid #000; background-color:#000; width:auto; max-height:300px; }

    ale funguje jen Border. Kde najdu nějakej manuál, nebo popsaný css kodování nebo jak to mam vyřešit:

    1. Konstantin Sulimenko napsal:

      Dobrý den, Viléme,

      všechny dotazy technického charakteru prosím směřujte na helpdesk. Nějaké základní úpravy máme popsané tady: http://help.shoptet.cz/topic/customizace/, zbytek bude na konzultaci s helpdeskem (který je schopen pomoci se základy), případě s externími kodéry.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů