Začátek roku 2025 přinesl mnoho změn a vylepšení napříč celou platformou. Již tradičně tak přinášíme přehled všech, které stojí za vaši pozornost.
V prvních třech měsících letošního roku se nám povedlo implementovat velké množství vylepšení na základě vaší zpětné vazby. Pokud chcete mít přehled o všech, sledujte novinky v administraci a naši facebookovou Shoptet Poradnu. Přečíst si také můžete předchozí souhrn novinek za červenec–prosinec 2024.
Pro usnadnění úprav vzhledu šablony vašeho e-shopu jsme spustili nový Návrhář šablon. Položky, které byly dosud na různých místech v administraci, nyní najdete všechny spolu v přehledném vizuálním editoru. Funkce inspektor prvků umožňuje snadný výběr toho, co chcete editovat. Stačí kliknout přímo v zobrazení šablony a možnosti úprav se otevřou v postranním menu. Nemusíte tak daný prvek hledat. Zpřehlednili jsme i výběr šablony samotné.
Všechny úpravy probíhají v uzavřeném prostředí, dokud je nezveřejníte. Nemusíte se tak bát, že nechtěné změny uvidí vaši zákazníci. Veškeré změny se průběžně ukládají. Pokud provedete změnu, kterou jste nechtěli nebo se vám nelíbí, snadno se vrátíte tlačítkem Zpět v horní liště.
Všechny výhody Návrháře můžete využít i v editoru kódu, který je do Návrháře zahrnut.
Podívejte se na krátké video, jak Návrhář funguje, nebo si přečtěte článek na blogu.
V menuboxu „Informace pro vás“ v e-shopu a v newsletteru je nyní možné použít překlady odkazů v jazyku mutace. Doposud byly pouze v hlavním jazyce. S doplňkem Cizí jazyky je nově možné překládat i popisné parametry.
Nyní můžete přidávat přílohy do e-mailů podle jazyku e-mailu. Pokud si v Detailu emailu systémové akce aktivují volbu „Zasílat individuální soubory pro různé jazykové verze“, pak si zde můžou nahrát přílohy pro každý jazyk zvlášť.
Na základě vaší zpětné vazby jsme změnili chování dokladů, kdy ve fakturační adrese dodavatele uvádíme na 1. místě jméno osoby, a ne název firmy. Nyní si můžete tuto vlastnost vypnout v Nastavení – Doklady v sekci Výchozí nastavení, kde je volba „Uvádět kontaktní osobu na dokladech“. Tu stačí vypnout (odškrtnout) a uložit.
Došlo k vylepšení zobrazení Doplňku k názvu produktu (appendixu) a ke sjednocení HTML tříd, což zajistí snazší individuální úpravy napříč šablonami.
Upravili jsme klikatelnou plochu u checkboxů v administraci na základě vaší zpětné vazby. Nově se políčko zaškrtne pouze po kliknutí přímo na něj, ne po kliknutí v okolí.
V rámci naší služby Shoptet Balíky došlo k mnoha důležitým vylepšením. Ještě Balíky nevyužíváte? Přečtěte si článek o tom, jak vám můžou ušetřit čas i peníze vydané na expedici zásilek.
Nyní je plně funkční integrace Shoptet Balíků s doplňkem Brani Balič. Můžete tak oba systémy propojit, tvořit štítky přímo v Baliči a využívat výhody obou systémů zároveň. Přečtěte si výhody napojení a jak ho nastavit přímo na webu Braniho.
Na přehledu objednávek můžete hromadně vytvářet a tisknout zásilky. Už tak nemusíte chodit do každé objednávky, vytvářet štítky jednotlivě či kombinovat přehled objednávek a zásilek.
Po vytvoření zásilek se vám zobrazí souhrn a počet přidaných zásilek. Pokud by se nějakou zásilku nepodařilo například kvůli chybným datům či validaci vytvořit, uvidíte ji v přehledu jako „Nevytvořeno“.
Pokud se budete snažit přidat zásilku u objednávky, kde zásilka již existuje, zobrazí se jako „Dříve vytvořeno“.
Nově také můžete přidat zásilku po dokončené kompletaci objednávky. V nastavení stačí zaškrtnout možnost „Vytvořit zásilku při kompletaci objednávky“, a jakmile se objednávka zkompletuje, štítek se automaticky vytvoří a rovnou se vám otevře okno k tisku.
Pokud byste potřebovali zvolit jen přidání zásilky bez tiskového okna, použijte vytvoření skrze stav objednávky, který lze také propojit s kompletací objednávky.
Pro projekty na Shoptet Premium, které využívají platební bránu Shoptet Pay, jsme spustili funkci Express checkoutu a Zrychleného checkoutu.
Nyní tak můžete jako jedni z prvních na trhu nabídnout zákazníkům rychlejší nákupy a současně zvýšit své konverze. Stačí si aktivovat Express checkout a Zrychlený checkout prostřednictvím vašeho Premium Account manažera.
Express checkout zrychluje celý nákupní proces pro neregistrované zákazníky. Umožňuje vytvořit objednávku jednoduše platbou přes Apple Pay nebo Google Pay, bez potřeby vyplňování jakýchkoli údajů. Tuto službu spouštíme exkluzivně pro naše Premium klienty, kteří současně využívají i Shoptet Pay. V detailu produktu vám po aktivaci služby přibude tlačítko Koupit nyní.
Po jeho stisknutí dostane zákazník 3 možnosti:
Ve zkratce, méně kroků a absence nákupního košíku znamená více objednávek a více dokončených plateb od vašich zákazníků.
Ten využijí již vracející se zákazníci, kteří se na vašem e-shopu registrovali a díky tomu mají možnost využít zrychleného nákupního procesu. Mohou tedy rovnou pokračovat k platbě a vytvoření objednávky, bez potřeby vyplňování jakýchkoliv údajů.
Více o Express a Zrychleném checkoutu vysvětluje ve videu Ondřej Buben, ředitel strategických projektů Shoptetu:
V oblasti fakturace a daní jsme provedli mnoho drobnějších změn, které odrážejí nejnovější výklady legislativy a pomohou vám pracovat s doklady efektivněji.
Nově umožňujeme uvádět na prodejních dokladech informaci o výši odvedené spotřební daně u zboží, na které je tato daň uvalená.
Spotřební daň je nepřímá daň, která se v České republice uplatňuje na konkrétní skupiny výrobků. Účelem spotřebních daní je zejména regulace výrobků, jejichž spotřeba má negativní společenské dopady (např. škodí zdraví nebo životnímu prostředí).
Protože je systém spotřebních daní složitý, má mnoho specifik, výjimek a z nich vyplývajících povinností, museli jsme při implementaci do našeho systému přistoupit ke zjednodušení.
Systém umožní zadat výši odvedené daně za množstevní jednotku daného produktu a tu pak vynásobí počtem jednotek a sečte u produktů s touto daní na dokladu. Výsledek pak uvede na vydaném dokladu. Zodpovědnost za uvedení správné výše daně za množstevní jednotku je plně na prodejci.
Spotřební daně také můžou nově mít i hodnotu 0 (nula). Doposud to byla pouze kladná čísla.
U exportu daňových dokladů (faktura, DDPP a dobropis) nově podporujeme formát ISDOC. Najdete ho u exportu dokladů jako novou volbu XML (ISDOC), dále s ním můžete pracovat jako s každým jiným exportem.
Implementace Shoptetu je podle současné platné specifikace ISDOC 6.0.2, vygenerovaný dokument je možné importovat do systémů, které formát podporují a případně jeho správnost zkontrolovat v oficiální čtečce isdoc.org.
Od dubna přibudou nové možnosti, jak pracovat s vedlejšími náklady, tedy náklady za dopravu, platby nebo zaokrouhlování.
Důvodem je, že Zákon o DPH nemá v praxi jednotný výklad, a my vám tak dáváme možnost nastavit si variantu, která vám bude nejlépe vyhovovat ve vašem účetnictví.
Nově máte 3 možnosti nastavení, které najdete v Nastavení → Objednávky → Ostatní nastavení:
U nových e-shopů bude od 1. 4. 2025 výchozí nastavení „Úplný rozpad podle všech sazeb v objednávce“. U stávajících e-shopů zůstane nastavení beze změny, ale doporučujeme nastavení upravit na základě domluvy s vaším daňovým poradcem.
Upravili jsme vstup rozdílu po zaokrouhlení do základu DPH tak, aby odpovídal platné legislativě EU. Pokud bude prodej uskutečněn v jiné měně než CZK, bude do základu DPH vstupovat celý rozdíl po zaokrouhlení.
Pro platby v CZK byl tento princip implementován již dříve. V těchto případech, pokud je rozdíl menší než 1 CZK, do základu DPH nevstupuje.
Nově podporujeme další měnu AED (dirham, používaný ve Spojených arabských emirátech).
Změnili jsme logiku práce s doklady ve stavu Neplatný a s objednávkami ve stavu Stornována.
Filtry objednávek – přidali jsme možnost filtrovat objednávky podle zákaznických skupin.
Zálohové faktury – do exportu ve formátech csv a xlsx jsme přidali sloupec „priceToPay“, který obsahuje výši částečné úhrady objednávky.
Pole DUZP (datum uskutečnění zdanitelného plnění) se stalo povinným pro plátce DPH na daňových dokladech a jeho obsah nesmí být prázdný, tzn. musí vždy obsahovat datum. Tím zabráníme vytváření neplatných daňových dokladů.
Na Dodací list jsme přidali možnost vkládat poznámky stejně jako na všech ostatních dokladech.
Provedli jsme dvě změny v automatických importech produktů, které přinesou zefektivnění, ale mírně změní jejich chování, a proto jim prosím věnujte pozornost.
Pokud se importní soubor nezměnil, import přeskočíme.
Na základě dat jsme zjistili, že velká část stahovaných souborů se nijak neliší od toho předchozího. Proto nově pokud nedetekujeme v XML souboru žádnou změnu, import neproběhne. Toto přinese zrychlení a zefektivnění importů.
Pozor, pokud jste měnili data produktů zároveň importem i v administraci. Např. import nahrál k produktu název A, v administraci jste změnili název na B, když proběhl další import změnil název zpět na A. Nyní k této změně dojde až tehdy, pokud by se v importním souboru změnil název na C nebo by došlo k nějaké jiné změně u daného nebo jiných produktů (nebo když se změní obsah souboru), do té doby zůstane u produktu název B.
Importy se již nebudou spouštět vždy v celou hodinu, ale jejich spouštění bude rovnoměrně rozprostřeno napříč celou hodinou.
Toto také přinese zrychlení importů. Nastavení času zůstává stejné – vyberete si hodinu, ve kterou má import proběhnout. Nově se vám ale v závorce ukáže, v jaký konkrétní čas (minutu) proběhne.
Do exportu objednávek v csv, xlsx a xml přidáváme sloupec s informací o zdroji této objednávky, např. že je jím Heuréka nebo Glami apod. Budete tak moci snadněji vyhodnocovat efektivitu jednotlivých zdrojů svých objednávek.
Do exportů a importů jsme přidali také recyklační příspěvky.
Stejně jako v Google Ads, nově můžete využívat funkci rozšířených konverzí i v Google Analytics 4. Jak rozšířené konverze nastavit, se dozvíte v nápovědě.
Rozšířené konverze přiřazují vaše data první strany k datům Google od přihlášených uživatelů Googlu, kteří poskytli souhlas, a vyplňují tak mezery v informacích o interakcích s reklamami Google Ads, o nichž byste se bez dostupnosti jiných identifikátorů nemuseli dozvědět. Více informací najdete v nápovědě Googlu.
V administraci Shoptet Kampaní nově zobrazujeme metriku PNO (podíl nákladů na obratu), která pomůže k rychlému vyhodnocení výkonu vašich kampaní.
V rámci měření do Google Analytics nově pro klienty Shoptet Premium nabízíme možnost aktivovat zasílání dat do serverového GTM na doménu vyplněnou v nastavení, namísto GA. Díky tomu můžete data využít i pro další nástroje. Nastavení najdete v administraci pod Propojení → Google.
V logu přihlášení v administraci byl přidán stav „Čeká na 2FA kód“ pro případ, že přihlášením heslo bylo úspěšné, ale dvoufaktorové ověření ne. Pokud ještě dvoufaktorové ověření nemáte u svého e-shopu nastavené, doporučujeme tak učinit.
Napsat komentář