Základní nastavení PPC

Money makerBabičky říkají, že opakování je matka moudrosti a platí to i v PPC. Možná už vám kampaně zdařile běží nebo je zakládáte. Zrekapitulujte si přesto nastavení a zkontrolujte, jestli vám neutíká nějaká vychytralá funkce. Ať z toho nemáte později šok. :-)

Jo a jestli jste dlouho nevolali babičce, tak to udělejte hned. Nebo hned jak dočtete.

6 základních nastavení pro AdWords

Nastavení AdWords je o něco složitější, naštěstí Shoptet má několik vychytávek, které to všechno výrazně usnadňují. Buďte trpěliví, získáte možnost využívat funkce naplno. Poctivá práce se prý vyplácí, tak myslete dopředu a připravte si 2 až 3 plány, jak si to pak užijete.

Ještě jste si účet nevytvořili? Návod jsme připravili, koukněte do nápovědy a nezapomeňte využít svůj dárkový kupón.

1. Měření konverzí

Když investujete peníze, chcete určitě vidět výsledky. Nastavte si měření konverzí a sledujte výkon kampaní. Díky propojení s Google ve své administraci vložíte svůj kód do e-shopu snadno. Postupujte podle článku nápovědy v části Měření konverzí.

Nezapomeňte si zapnout sledování hodnoty konverze. Uvidíte nejen kolik objednávek kampaně přinesly, ale také jakou mají objednávky hodnotu.

2. Remarketing

Díky Remarketingu můžete zpětně oslovit návštěvníky svého e-shopu. Připomeňte se během rozhodovacího procesu a přilákejte zákazníky.
Jestliže jste již vložili ID konverzního kódu do administrace svého e-shopu, tak máte hotovo -nastavili jste tak i značku pro remarketing.

3. Google Analytics

Máte účet Google Analytics? Jestliže ne, tak se do toho pusťte, vše k nastavení jsme připravili a zpracovali jsme i postup krok za krokem. Analytics jsou šikovný nástroj a jsou zdarma.
Svůj účet AdWords s Google Analytics můžete propojit, získáte tak lepší přehled o kampaních.

Propojení Google AdWords s Google Analytics

Rozhraní Google AdWords: Propojení s Google Analytics

4. Povolte přístup do svého účtu

Nabídněte přístup do svého účtu kolegům, ať vás má kdo zastoupit, případně přizvěte ke správě PPC specialistu.
Možná vás napadá, že stačí předat svůj e-mail a heslo, pomocí kterých se přihlašujete. Z bezpečnostního hlediska to nelze doporučit, tak raději použijte postup, který by zvolil i Mirek Dušín.

Jak povolit přístup k účtu Google AdWords

Rozhraní AdWords: Povolení přístupu k účtu

5. Automatické značkování

Tahle funkce přidá k cílovým URL vašich inzerátů značky, které umožní sledovat návštěvy v Google Analytics.

• Opět klikněte na ozubené kolečko ve svém účtu v pravém horním rohu
• Přejděte do Nastavení účtu
• Zkontrolujte, zda máte nastavené Sledování

 

Nastavení tagování - značkování v Google AdWords

Rozhraní AdWords: Nastavení značkování

6. Nastavení oznámení

O zablokované reklamě nebo vyčerpaném kreditu budete chtít vědět pravděpodobně co nejdříve.
Nastavte si oznámení pro emailovou adresu, kterou pravidelně kontrolujete. Pokud svůj primární účet v AdWords nemáte nahraný, udělte mu přístup tak, jak je to popsáno ve čtvrtém bodě.
Stejně tak můžete získat větší kontrolu, když nastavíte přeposílání e-mailů i svému kolegovi. Můžete nastavit úroveň přístupu pouze k e-mailu.

Nastavení e-mailových oznámení Google ADWords

Rozhraní AdWords: Nastavení oznámení

5 základních nezbytností pro Sklik

Stejné, jen o něco jednodušší je nastavení pro Sklik. Na Shoptetu si s tím poradíte během chvíle. Projděme si tedy jednotlivé kroky i zde.

1. Měření konverzí

Sledujte, co vaše kampaně přinášejí, je to snadné. V administraci si nastavíte konverzní kód v propojení se Seznam.cz opravdu jednoduše a postup najdete opět v nápovědě.

2. Retargeting

Retargeting, remarketing – žádný strach, je to vlastně to samé, jen tomu v AdWords a v Skliku rozdílně říkají. Abyste mohli oslovovat návštěvníky svého e-shopu i na Skliku, je třeba vložit opět vložit kód v administraci v propojení se Seznam.cz. Je to jednoduché, postup jsme vám připravili tady.

3. Automatické značkování

Díky značkování nebo také tagování budete moci v Google Analytics dohledat, které návštěvy nebo objednávky vám přišly z Skliku. Manuální přidávání značek (UTM parametrů) k cílovým adresám inzerátů je možné, ale přidělává práci a vytváří prostor pro chyby.

Automatické tagování URL v Sklik

Rozhraní Sklik: základní nastavení automatického tagování (značkování)

4. Povolte přístup do svého účtu

Pokud vás bude zastupovat kolega po dobu dovolené a nebo pokud chcete předat správu PPC specialistovi, je třeba jim udělit přístup.

Nastavení Sklik

Nastavení Sklik

Jak udělit přístup pro Sklik?

 

5. Nastavení oznámení

O zablokovaných reklamách vám přijde notifikace, když nastavíte svůj e-mail opět v Nastavení účtu.

Pokud se chcete pojistit a zapojit i někoho z kolegů, tak můžete zadat více adres.
Podle nápovědy Skliku zadejte adresy v tomto formátu: karel@email.cz, pepa@email.cz
Oznámení o vyčerpaném kreditu si naopak nastavte v Klientské zóně, to je rozhraní, které umožňuje sjednosený přístup k informacím o kampaních a najdete tu i Peněženku pro nabíjení kreditu.
Pro nastavení e-mailových notifikací zvolte sekci Nastavení – Pokles kreditu a nastavte si upozornění.

Co vy? Máte vlastní tipy k tomu, co v začátku nezapomenout nastavit?

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů