Chcete ušetřit stovky hodin práce ročně? Aktualizujte položky e-shopu pomocí XML feedu

Martin Henych

Prodáváte na svém e-shopu stovky až tisíce položek? Kolik času denně se věnujete aktualizaci cen, dostupností a případně i jiných informací? Jsou to minuty? Hodiny? A kolik času to je v ročním horizontu? Dny? Týdny? To je hodně peněz, které můžete snadno ušetřit. Většina z vás pravděpodobně ví, že ve svém e-shopu může tyto kroky snadno řešit automaticky prostřednictvím napojení dodavatelského feedu nebo feedu ze svého skladového systému. Pokud to ale netušíte, tak čtěte dál a šetřete práci a náklady také.
Pojďme si nejdříve ujasnit co je to feed. Feed je v podstatě datový soubor, který obsahuje strukturované informace o zboží. Feed může být soubor končící koncovkou .xml umístěný někde na serveru dodavatele. Například www.vasdodavatel.cz/sortiment.xml. Váš dodavatel tak může poskytovat data ze svého obchodu, která propojíte se svým e-shopem a díky tomu si zjednodušíte práci. Struktura jednoduchého validního feeedu pro Shoptet může vypadat například takto: Vzorový XML feed pro Shoptet. Stejně tak je to s feedy pro Heureku nebo Zboží.cz, které poskytujete vy s rozdílem, že se liší obsažené informace a jejich struktura.

Jak začít

Co když dodavatelský feed není validní?

V tomto případě to zjednodušeně funguje tak, že partner, který vám z nevalidního feedu připraví validní, si denně automatizovaně stahuje feed vašeho dodavatele (na adrese, kterou vám dodavatel poskytl), přeformátuje jej do validního formátu a poskytne vám jej na jiné webové adrese. Takto připravený feed pak můžete se Shoptetem bez problémů propojit.

Co vás to bude stát

Nasazení validního feedu a jeho aktualizace nestojí nic, jen je třeba mít v e-shopu aktivní modul Automatický import. Pokud máte feed, který není validní, je třeba počítat ještě s dodatečným nákladem 5.000,- až 10.000 bez DPH za jednorázovou úpravu a roční poplatek v řádu stovek korun za provoz a denní aktualizaci feedu, kterou si domlouváte s programátorem nebo nějakou společností. Tyto náklady se vám ale bohatě vrátí zpět.

Autorem článku je Martin Henych z AW-dev, který připravuje XML feedy pro automatické aktualizace, migruje e-shopy do Shoptet i bez možnosti exportu původního e-shopu a provádí úpravy šablon.

Navigace pro příspěvek

  1. Ján Bučko napsal:

    Dobrý den. Chci provozovat e-shop s produktem (nebo více produkty), který jako celek je složený z různých produktů (5-20) od 2 až 3 dodavatelů. Když dodavatelé zabezpečí validní feedy, bude možné vytvořit propojení dostupnosti mixu v závislosti od dostupnosti jednotlivých dodavatelských produktů? Dám příklad: když třeba vyrábím a nabízím kytice a potřebuji k tomu kytky, mám 2 dodavatele s tím, že každý má něco ale ani jeden nemá všechno. Dokáže systém aktualizovat a vyhodnocovat informace z dvou nebo více feedů tak, že kytice jako výsledný mix bude na webu mít u sebe informaci jednak o dostupnosti a zároveň o případných kusech na skladě?

    Předem díky
    JB

    1. Zuzka Zicháčková napsal:

      Dobrý den, Ján,
      zkoušel jste to řešit pomocí sad produktů? Jakmile by jedna z kytek (bez ohledu na to, přes jakého dodavatele) byla nedostupná, tak by se sada skryla. Jakmile by ve feedu znovu produkt doplnil, sada by znovu dostupná.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů