Chcete ušetřit stovky hodin práce ročně? Aktualizujte položky e-shopu pomocí XML feedu

Martin Henych

Prodáváte na svém e-shopu stovky až tisíce položek? Kolik času denně se věnujete aktualizaci cen, dostupností a případně i jiných informací? Jsou to minuty? Hodiny? A kolik času to je v ročním horizontu? Dny? Týdny? To je hodně peněz, které můžete snadno ušetřit. Většina z vás pravděpodobně ví, že ve svém e-shopu může tyto kroky snadno řešit automaticky prostřednictvím napojení dodavatelského feedu nebo feedu ze svého skladového systému. Pokud to ale netušíte, tak čtěte dál a šetřete práci a náklady také.
Pojďme si nejdříve ujasnit co je to feed. Feed je v podstatě datový soubor, který obsahuje strukturované informace o zboží. Feed může být soubor končící koncovkou .xml umístěný někde na serveru dodavatele. Například www.vasdodavatel.cz/sortiment.xml. Váš dodavatel tak může poskytovat data ze svého obchodu, která propojíte se svým e-shopem a díky tomu si zjednodušíte práci. Struktura jednoduchého validního feeedu pro Shoptet může vypadat například takto: Vzorový XML feed pro Shoptet. Stejně tak je to s feedy pro Heureku nebo Zboží.cz, které poskytujete vy s rozdílem, že se liší obsažené informace a jejich struktura.

Jak začít

Co když dodavatelský feed není validní?

V tomto případě to zjednodušeně funguje tak, že partner, který vám z nevalidního feedu připraví validní, si denně automatizovaně stahuje feed vašeho dodavatele (na adrese, kterou vám dodavatel poskytl), přeformátuje jej do validního formátu a poskytne vám jej na jiné webové adrese. Takto připravený feed pak můžete se Shoptetem bez problémů propojit.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Co vás to bude stát

Nasazení validního feedu a jeho aktualizace nestojí nic, jen je třeba mít v e-shopu aktivní modul Automatický import. Pokud máte feed, který není validní, je třeba počítat ještě s dodatečným nákladem 5.000,- až 10.000 bez DPH za jednorázovou úpravu a roční poplatek v řádu stovek korun za provoz a denní aktualizaci feedu, kterou si domlouváte s programátorem nebo nějakou společností. Tyto náklady se vám ale bohatě vrátí zpět.

Autorem článku je Martin Henych z AW-dev, který připravuje XML feedy pro automatické aktualizace, migruje e-shopy do Shoptet i bez možnosti exportu původního e-shopu a provádí úpravy šablon.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů