Mějte přehled o svých zákaznících

Hodnocení zákazníkůKdo chce uspět v konkurenčním boji, musí o své zákazníky umět pečovat. Jsou totiž dva typy zákazníků – věrní zákazníci a ti ostatní. A v maloobchodě platí, že když u vás nakoupí zákazník 3x a bude spokojený, tak se z něj velmi pravděpodobně stane věrný zákazník a příště už k vám přijde najisto bez váhání. Ale jak toho dosáhnout? Je dobré nabízet věrnostní slevy a další výhody, ale ruku na srdce – to dělají všichni. Vy teď máte možnost, jak ještě lépe využít příležitosti, která vám dříve možná unikala, získat o svých zákaznících dokonalý přehled a v pravou chvíli je překvapit nebo potěšit.

K tomu vám slouží nový modul Hodnocení zákazníků. A také k tomu odhalit potenciální „problémovou“ objednávku a snížit tak riziko na věčná storna či opakované vratky balíčků. Pojďme na novinku mrknout podrobně.

Abyste mohli mít lepší přehled nad vašimi zákazníky a mohli tak rychle vyhodnotit spolehlivého klienta, stejně jako rizikového se „špatnou pověstí“, přidali jsme do vašich e-shopů modul Hodnocení zákazníků. Díky němu systém automaticky rozpozná zákazníka, který u vás nakoupil třeba po roční pauze, a vám se tak dostane příležitost s ním lépe pracovat. Třeba mu dát k objednávce ručně psaný dopis. Je to práce navíc? Ano. Ale věrný zákazník je k nezaplacení.

Jak modul Hodnocení zákazníků funguje?

Nastavte si pravidla pro hodnocení svých zákazníků

Hodnocení zákazníků - přehled v objednávkáchHodnocení zákazníků - přehled zákazníků

Nastaveni hodnocení - detail zákazníka

 

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Jak takové informace využít?

Dejte zákazníkům pocit výjimečnosti

Všichni máme tendence vracet se na místa, kde nám bylo dobře. To platí i o obchodech – a to i těch internetových. A zákazník, který se vrací opakovaně do e-shopu, by měl být hýčkán. My víme, určitě už o ně pečujete přátelskou komunikací, věrnostními slevami, dárky k objednávce a tak. Ale to dělá většina e-shopů a zákaznici si na to již pomalu zvykají. Chce to něco víc. Něčím ho občas překvapit, dát zákazníkovi pocit výjimečnosti.

Díky informaci, kterou máte s modulem Hodnocení zákazníků přímo na očích, budete mít o svých zákaznících absolutní přehled. Nevadí, že se k vám zákazník vrátil po roce a že vy už si ho dávno nepamatujete, systém vás na to upozorní. A vy se pak můžete jen chopit příležitosti a zákazníka třeba potěšit osobním dopisem, přivítáním po roce, nebo malou pozorností. A nebo můžete takové zákazníky vyřizovat přednostně. Dozvěděli jste se od zákazníka někdy nějakou osobní informaci, že třeba „to vodítko kupuje svému Rexovi“? Poznamenejte si poznámku k zákazníkovi a až opět nakoupí, pošlete malý dárek jmenovitě Rexovi. Uvidíte, že i díky takové drobnosti stoupnete v očích zákazníka. Je to totiž něco, co nečeká. Bude se cítit výjimečně.

Stornujte objednávky rizikových zákazníků

Modul má ještě jednu užitečnou funkci. Pokud budete mít nějakého skutečně rizikového klienta se špatnou nákupní historií, kde víte, že je pro vás každé vyřizování objednávky ztrátou času, respektive peněz, a že stejně nakonec každá jeho objednávka je uzavřena stornem, můžete to nechat provádět systémově. Stačí přímo v detailu karty takového zákazníka zaškrtnout, že chcete jeho objednávky automaticky stornovat.

Funkci „automatické storno objednávky“ můžete ale také plošně vypnout všem zákazníkům, u kterých jste si ji aktivovali. Stejným způsobem jim (těm vybraným) ji pak můžete zase plošně zapnout.

Automatické blokování zákazníka

Další možností, jak pracovat s rizikovým klientem, je jednoduše ho přidat na svůj black list. Takový klient pak nemůže provést svou objednávku.

Už jsme to říkali a přesto to zopakujeme i na závěr. Snažte se z e-shopu nedělat jen prodejnu, ale udělat z něj i místo, kde se zákazník cítí dobře. Nabídněte mu něco navíc, dělejte to, co nedělají ostatní. Pravda, osobní přístup k zákazníkům sice nezautomatizujete, ale zautomatizovali jsme vám sběr informací, abyste je měli hezky pěkně přehledné na jednom místě, a mohli je tak snadno a rychle použít. Využijte je  – uvidíte, vrátí se vám to. Protože jsou jen dva druhy zákazníků – věrní zákazníci a ti ostatní.

Všechny doplňky k Shoptet e-shopům najdete zde

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

6 komentářů

  1. Martin Hanuš napsal:

    Děkuji za další skvělou funkci. Před nedávnem jsem něco podobného chtěl napsat do knihy přání, ale implementace byla rychlejší, než jsem se k tomu dostal, super! Jen mám ještě dotaz k článku, tam je uvedeno „Takový klient pak nemůže provést svou objednávku.“ Jak toho dosáhnu, aniž bych blokoval jeho IP adresu? A drobný námět na zamyšlení: bylo by možné identifikaci zákazníků provádět alternativně také podle tel. čísla? Myslím tím, že by stačila shoda buď v mailu nebo v tel. čísle, aby byla k zákazníkovi přiřazena historie jeho objednávek. To jen pro případ, že by zákazník změnil mail.

    1. Dobrý den, Martine,
      díky moc za zpětnou vazbu, jsme rádi, že plníme přání, která ani nestihnete vyslovit :)
      Co se blokování zákazníka týče, tak právě z toho důvodu, že blokování IP adresy může udělat víc škody než užitku, toto blokování zákazníka probíhá na základě identifikované shody mailu. A pouze, pokud si to pro daného zákazníka (daný e-mail) nastavíte – ne každý by takovou funkci požadoval.
      Co se identifikace na základě telefonního čísla týče, předám podnět produkťákovi, děkuji za něj.
      Mějte se krásně a ať Vám modul slouží!
      Krásný den,
      Katka

  2. Zbyněk napsal:

    Dobrý den, Katko,
    to je pěkné, rád toho využiju, jen se chci zeptat, zda bude možné filtrovat i podle smajlíků, chtěl bych vidět nejprve ty smajlíkové a až potom ty ostatní. Pak se chci zeptat, proč mám u spoustu zákazníků jen emailovou adresu a u některých i celé jméno. Myslel jsem si, že je to tím, zda je zákazník registrovaný nebo ne, ale i u registrovaných v některých případech chybí jméno …

    děkuji & zdraví
    Zbyněk

    1. Sebastian Honsa napsal:

      Dobré odpoledně, Zbyňku,

      s filtrováním dle smajlíků jsme zatím nepočítali. Nyní jsme ve fázi, kdy sbíráme podněty od e-shopařů a pak uvidíme jak modul případně rozšíříme.

      Dnes jsme fungování zákazníků trošku upravili, nyní se neregistrovaní zákazníci označují jako „Neregistrovaní“ a máte je možnost i filtrovat. Vždy tak budete vědět kdo jsou registrovaní a kdo ne.

      I Vám hezký víkend!

  3. Milan napsal:

    Nebylo by možné například aby po zaslání objednávky jsme mohli použít nějaký email ve kterém by zákazník klikl na to zda byl spokojen či nespokojen a vyjádřil svůj názor pár slovy ? A mohlo to být použito na titulní stránce nějak anonymně jako Naši zákazníci o nás říkají … a rotuje … Anna … Smajlík … Byla jsem moc nadšená, kdy mě zboží dorazilo na druhý den. Děkuji a doporučuji. To by pomohlo zase trošku tomu aby nám zákazníci více důvěřovali … něco jako vlastní heuréka … co je mnohdy problematické.

    1. Sebastian Honsa napsal:

      Dobrý den, Milane,

      to je jistě zajímavý nápad. Nejsem Vám nyní schopen říci zda něco takového uděláme či neuděláme, ale nápad jsem si poznačil a proberu ho s kolegy na dalším meetingu.

      Moc děkuji a užijte si víkend!

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů