Kolik Čechů je vlastně na sociálních sítích?

Poměrně často se zde v poslední době věnuji sociálním sítím a je jasné proč – objevil se Google+, Facebook je nucen reagovat, Twitter nedávno implementoval nový způsob reklamy apod. Novinek je v tomto směru opravdu dost a „boj stále neutichá“. Dnes ale z trochu jiného pohledu, protože se budeme pohybovat v řeči konkrétních čísel. Kolik obyvatel ČR vlastně chodí na sociální sítě, jaký je dlouhodobý trend, které z nich jsou jasnými vůdci, a které naopak pomalu odpadávají? I o tom v dnešním článku plném statistik a grafů.

Facebook

Facebook je už u nás delší dobu samozřejmě jedničkou, co se sociálních sítí týče. Když se podíváme na čísla, tak průzkum ukazuje, že ho využívají zhruba 3,3 milióny lidí žijících v ČR. I když je toto číslo samozřejmě lehce zavádějící, protože to není úplně faktické a v praxi ověřitelné – mělo by se jednat o aktivní uživatele, nicméně konkrétní statistiku asi nikdy nezjistíme, protože Facebook jí nechce zveřejnit. V každém případě je to více než polovina české internetové populace, která je zhruba 5,8 miliónu.

Zajímavý je i graf ze serveru Fejsbucek.cz, který už delší dobu sleduje vývoj počtu českých uživatelů na této síti a to dokonce v demografickém rozlišení.

Na druhou stranu Facebook stále není oficiálně nejnavštěvovanější stránkou u nás, i když souboj s například Novinky.cz nebo iDnes.cz bude těsný.

Google+

Začnu tímto grafem, který je asi nejzajímavější a více než dokonale ukazuje, jak extrémní byl nástup této nové sociální sítě. Sice je pravda, že dnes je situace lehce odlišná, než doba, kdy si své pozice od píky budovaly Facebook a Twitter – o sociálních sítích se více mluví, uživatelé už je znají, tak zkouší Google+ s větší „odvahou“ apod., ale stejně je to zajímavé číslo. Jen dodám, že síti MySpace, která v grafu není, to zabralo necelé dva roky.

Když se podíváme na Google+ v ČR, je přibližně na 60 tisících uživatelů, díky čemuž už předstihl Twitter, a to je stále v testovacím režimu. Co se týče demografie, tak mu stále vévodí mužští uživatelé.

Twitter

Jak už bylo řečeno, Google+ je před Twitterem protože počet registrovaných českých účtů se na něm pohybuje na základě různých statistik v rozmezí 40 a 50 tisíc. Co se týče návštěvnosti, tak na něj chodí zhruba 290 tisíc českých uživatelů, což je statistika, která se dlouhodobě prakticky nemění.

LinkedIn

LinkedIn není typickou sociální sítí a u nás není ani moc rozšířen. Ideální je spíše pro prezentování svých pracovních úspěchů, kariérního růstu a hledání pracovních nabídek. Celosvětově se LinkedIn pohybuje někde okolo hranice 81 miliónů uživatelů, u nás je to cca 180 tisíc návštěv českých uživatelů měsíčně.

Domácí sítě

Naše sociální sítě, jakými jsou například Libimseti.cz, Lide.cz a Spoluzaci.cz zažívají už od nástupu Facebooku masivní propad. I přesto, že například Líbímseti se chlubí tím, že má 300 tisíc uživatelů, reálně má 10x méně. O zbylých dvou ani nemluvě.

Tady ilustrační graf vývoje návštěvnosti.

Tolik k číslům týkajících se sociálních sítí. Snad vás některá data zaujala a dala vám reálný přehled o tom, jak to v ČR vypadá.

Zdroje: Lupa, Fejsbucek, NetMonitor

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů