Jaké trendy teď v on-line marketingu frčí? Máme pro vás přehled 5 nejvýraznějších

()

On-line marketing je složité a proměnlivé odvětví, ale pro každého, koho zajímají moderní marketingové trendy, je vzrušující. Každý rok se objeví nový hardware, software či nová společnost, které přinášejí změny. A ty jsou okolím buď přijaty, nebo ignorovány. Inovátoři však získávají náskok před konkurencí, objevují nové možnosti a upevňují svou pověst vůdce trhu, zatímco ti, co zůstávají vzadu, přichází o jedinečnou příležitost udržet si svou pozici. Vypadá to, že pro novinky v online marketingu je letošní rok skvělý a že se pořádně otřese v základech. Podívejte se na těchto pět trendů, které tomu mohou pomoci.

1. Dominantním nástrojem budou videoreklamy

Videoreklamy nejsou nic nového – známe sociální sítě, jako například YouTube, kde můžete denně shlédnout až miliardu videí, nebo reklamní platformy (Facebook a Bing), které fungují tak, že inzerentům nabízí reklamu prostřednictvím videa. Nyní je však ve hře nová klíčová změna – Google začíná zobrazovat videoreklamy u výsledků vyhledávání. A děje se to proto, že uživatelé stále ochotněji přijímají videoreklamy online. Nejenže tento trend bude pokračovat, navíc bude i narůstat; očekáváme více typů videoreklam, které se objeví na větším množství nezvyklých míst. Jelikož společnost Google vlastní YouTube, možnosti jsou prakticky neomezené.

2. Indexování aplikací způsobí explozi appek

Google nabízí možnost indexování aplikací již nějakou dobu, ale jak se stále objevují nové a složitější varianty, takže lze předpokládat, že čím dál víc firem si uvědomí výhody specializovaných aplikací. Optimalizace stránek pro mobilní zařízení dokáže dělat zázraky, aby se mezi spoustou produktů a služeb našlo to správné pro koncového spotřebitele. Aplikace však již brzy začnou internetové stránky plně nahrazovat. Ony totiž dokážou to samé, co webové stránky, ale přitom jsou více intuitivní, přístupné a uživatelsky pohodlné. Jsme stále daleko od doby, kdy aplikace nahradí internetové stránky jako takové, ale rok 2016 bude v tomto ohledu zcela klíčovým z hlediska přijetí aplikací vlastníky a manažery obchodních společností.

3. Mobily převezmou místa počítačů

Rok 2015 byl zásadním rokem pro rozvoj mobilních telefonů, a to nejen díky oznámení Googlu, že v 10 různých zemích konzumování internetu prostřednictvím mobilů zcela převýšilo prohlížení internetu na počítačích. Ale také proto, že byla vytvořena aktualizace algoritmu zvaná „Mobilegeddon”, jež vyřadí z provozu stránky, které nejsou optimalizované pro mobilní zařízení. Zřejmě však není potřeba mít k mobilní verzi i optimalizovanou verzi pro počítač. Tato skutečnost by sama o sobě nestačila ke snížení výroby počítačů, ale je jasné, na kterou stranu se Google přiklání. Počítá se s tím, že výroba klasických počítačů se brzy zastaví, což znamená, že peníze z online marketingu poplynou přes mobilní telefony. V Shoptetu to vědí, proto jsou všechny jejich e-shopy už v základu přizpůsobené pro mobilní zařízení. A to jak pro zákazníky, tak administrace pro samotné správce e-shopu.

4. Virtuální realita je tady

V příštích několika letech se na trhu objeví desítky různých zařízení vytvářejících virtuální realitu. Některé z nich budou pro obecné použití, jiné zase speciálně pro videohry. Souprava pro virtuální realitu Oculus Rift je pravděpodobně nejvíce medializované zařízení a na trhu se objeví v první polovině letošního roku. Tohle a další zařízení pro virtuální realitu využijí ke svému představení na trhu nové médium online reklamy se zapojením populárních sociálních médií, video kanálů a také přímého zasílání zpráv. Je však možné, že zařízení pro virtuální realitu budou mít jen dočasný úspěch. Nechme se překvapit.

5. Nové technologie připraví půdu pro transformaci marketingu

Během roku 2016 se začnou objevovat další „chytrá” zařízení, ačkoliv se zatím nedostanou až na úroveň virtuální reality. V roce 2015 již uviděly světlo světa tzv. chytré hodinky první generace od Apple Watch, v příštím roce by měla vzniknout jejich ještě o něco chytřejší varianta. Taková a podobná zařízení se budou snažit změnit situaci na trhu tak, aby byla smazána hranice mezi „online” a „reálným” marketingem.

připravil: Richard Kafoněk, online marketing specialista
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů