Jak vylepšit stránky produktů na e-shopu

()

Konkurenční výhody a recenze od zákazníků přímo na produktových stránkách, vlastní záložky, objednávací tlačítko dostupné při scrollování, intuitivní grafický editor pro stavbu popisků a další nástroje pro váš online obchodu. Díky našim tipům už neztratíte skoro žádné klienty, kteří se dostali až na konkrétní produkt.

Do třetice všeho dobrého: před časem u nás na blogu vyšly dva články s celkem dvěmi desítkami nápadů, jak zdokonalit svůj internetový obchod: 10 tipů, jak vylepšit produktové stránky e-shopu a 10 tipů, jak vylepšit produktové stránky – do druhé nohy. Za poslední měsíce v Shoptetu přibylo několik nových doplňků a funkcí, které vám v tomto směru také pomohou, a byla by škoda na ně neupozornit.

Práce na e-shopu holt nikdy nekončí. :) Pojďme se spolu podívat na další tipy, jak co nejlépe prezentovat své zboží a směřovat zákazníka k odeslání objednávky, respektive mu to co nejvíc usnadnit.

1. Konkurenční výhody na detail produktu

Jak a čím dokážete uspokojit potřeby zákazníků lépe než vaši konkurenti? Proč by si měli lidé nakoupit právě u vás? Odpovědí by měly být definované konkurenční výhody. Často například dárky k objednávce, doprava zdarma, kamenná prodejna, rychlé doručení, kvalita balení, nadstandardní servis ap.

Pojmenování konkurenčních výhod a jejich zveřejnění na home page už má spousta e-shopů ve svém to-do listu odškrtnuto. Jenže úvodní stránka je místo, které zákazník při procházení webu vlastně ani nemusí navštívit, a tak vaše lákadla neuvidí. Nestrhávejte si zbytečně body a dejte si konkurenční výhody na všechna příhodná místa vašeho e-shopu.

Prezentace USP v detailu produktu je klíčová, protože ne všichni uživatelé chodí přes homepage a drtivá většina z nich přijde rovnou do konkrétního produktu nebo kategorie.

Tomáš Zahálka, specialista na linkbuilding a SEO

Příklad USP na detailu produktu z dudlu.cz

Jak dostat USP na produktové stránky? Variant je několik:

TIP: Jestli jste si své konkurenční výhody ještě nenadefinovali, může vám pomoci například článek ze Shoptet Univerzity: Jak poznat své konkurenční výhody? (Je přístupný exkluzivně všem našim e-shopařům s jakýmkoli placeným tarifem.)

2. Recenze e-shopu na stránce produktu

Podobná věc platí i pro hodnocení vašeho obchodu zákazníky, kteří si už u vás něco koupili. Recenze můžete mít ve zvláštní kategorii v horním menu e-shopu, což vypadá dobře a je to pro návštěvníky známka serióznosti vašeho obchodu.

Nic vám ale nebrání mít tato hodnocení i přímo v detailu zboží. Zákazník se nebude muset nikam proklikávat a odcházet ze stránky produktu pryč. Podpoříte dojem, že si u vás lidé často objednávají a že jsou se svým nákupem spokojení.

Jak využít hodnocení?

Příklad hodnocení pod produktem z Milujuvictorku.cz

3. Záložky v detailu produktu

Záložky na produktové stránce jsme zmínili už v minulém bodu článku. Někdy jste si možná řekli, že by se vám kromě těch standardních hodily ještě nějaké další. Díky doplňku Záložky na detailu produktu možnost přidat si svoje vlastní máte. A dokonce jejich neomezené množství a včetně nastavení jejich pořadí. Velkým benefitem doplňku je možnost zobrazit konkrétní záložku jen určitým produktům.

Příklady využití vlastních záložek:

Záleží na typu vašeho sortimentu. Každopádně ale získáváte možnost zákazníky ihned informovat o důležitých nebo relevantních věcech, a tak nemusí nikam odcházet a mohou rovnou přejít k objednávce.

Příklad vlastní záložky z Vygruntujeme-eshop.cz

4. Objednání z jakékoli místa na stránce

Máte toho o svých produktech hodně co říct? To je dobře! Zvlášť u dražšího zboží se vám budou delší popisky hodit, protože je v nich dostatečný prostor produkty adekvátně představit a přesvědčit zákazníka ke koupi. Aby ale nebyl dlouhý popis kontraproduktivní, je dobré, aby návštěvník viděl objednávací tlačítko ve chvíli, kdy se rozhodne pro nákup, přestože to může být třeba v polovině obsáhlého popisu.

Docílit toho můžete pomocí speciálního doplňku Nákupní lišta. Tuto lištu s tlačítkem Přidat do košíku má zákazník stále na očích, ať se ve svém scrollování nachází kdekoli na stránce.

Na pc se lišta zobrazí po odscrollování na popisek na horním okraji obrazovky, na mobilu v dolní části displeje

Z takzvaného pohledu uživatelského prožitku je nezbytné zákazníkovi ulehčit jeho nákup. Pokud v detailu produktu zákazník scrolluje níže do popisku produktu, tak s tímto doplňkem zákazník snadněji a pohodlněji může svůj nákup realizovat právě bez nutnosti scrollovat zpět nahoru. V zásadě tento doplněk může pomoci k vyšším konverzím e-shopu.

Tomáš Hlad, grafik a kodér

5. Skrýt nebo rozbalit

Pro dlouhé popisky je i náš pátý tip. Popis produktů a kategorií je důležitý i kvůli SEO, ale příliš dlouhý text přes celou stránku může mít na zákazníka někdy opačný vliv. Doplněk Zobrazit celý popis umožní sbalit část dlouhého popisu pod odkaz Chci se dozvědět víc. V editoru jednoduše nad text, který chcete dovolit schovat, umístíte tag #ShowMore#. Pro vyhledávače zůstane text stále viditelný a funkční pro SEO.

Sbalený popis produktu

6. Produktová stránka jako lego

Chcete-li si s popisky na svém e-shopu opravdu pohrát, doporučujeme vyzkoušet page builder Pobo. Umožní si sestavit popis z textových a grafických prvků, které jednoduše upravíte a poskládáte k sobě v intuitivním editoru. Bez znalostí HTML a CSS, bez kodéra. Hezký a přehledný obsah zvyšuje konverzní poměr až o 30 %.

Ukázka Pobo designeru

Úžasný doplněk i pro začínajícího e-shopaře, který nemá žádné zkušenosti s psaním a tvořením popisků, a hlavně i pro toho, kdo nemá možnosti grafika, kodéra či IT odborníka. Nabízí sdílené popisky, kdy na jedno kliknutí můžete přiřadit nebo odebrat popisek k ostatním produktům. Pokud chcete mít popisky v jednotném stylu (velikost písma, textu, nadpisů, barvy, podtržení, odsazení, fonty, obrázky), tento doplněk vám umožní udělat jednu šablonu, do které vše jen nakopírujete. Dnes mám radost a potěšení z tvorby každého popisku a mám pocit, že je to návykové.

Karin Kirchner Ercolani, hairshop.cz

Ukázka použití Pobo v hairshop.cz

7. Chci se zeptat, můžu?

Má se zákazník kam obrátit, když je na stránce produktu a něco neví? Vidí přímo z této stránky váš kontaktní e-mail a telefon? Kromě těchto klasických cest pro navázání komunikace doporučujeme sáhnout také po některém z chatovacích nástrojů.

Pokud ho na e-shopu máte, může se návštěvník hned ptát, zjišťovat informace nebo vaše doporučení odborníka. Nemusí čekat, až mu odpovíte na e-mail. Telefon sice zvednete hned, ale co když budete zákazníkovi chtít předat odkaz na nějaké zboží? Každý způsob kontaktu má své výhody i nevýhody, a tak je dobré nechat uživatele vybrat, který z nich je mu nejpříjemnější.

Jaké chatovací nástroje aktuálně nabízíme pro váš e-shop na Shoptetu?

8. Hlášky, zprávy, upozornění, pop-upy

Zde snad víc než kdekoli jinde platí heslo Méně je více. Přesto občas chcete své zákazníky na něco upozornit: na dovolenou/změnu otevírací doby, výhodnou akci, změnu. Nebo byste rádi návštěvníky svého webu vyzvali k odběru newsletteru, k udělení hodnocení, k získání zpětné vazby pro vás a podobně. S pohyblivými prvky buďte opatrní a neudělejte si z e-shopu blikající cirkus. Místo zaujetí byste zákazníka spíše odradili.

Pokud ale ve vhodný okamžik ukážete jednu animaci na jinak statické stránce, může to přinést ovoce a podnítit uživatele provést navrhovanou akci. Vytvářet funkční vyskakovací okna vám pomůže například náš článek 10 zásadních chyb v pop-upech, o kterých pravděpodobně nevíte, že je děláte.

Ukázka pop-upu se slevou při pokusu opustit stránku (doplněk Notifikačka)

Jaké nástroje využít?

Ukázka notifikací (Info Widget)

To je pro tuto chvíli vše. :) Baví vás vylepšování e-shopu a vidíte v tom potenciál pro své online podnikání? Pokračujte našimi články 10 tipů, jak vylepšit produktové stránky e-shopu a 10 tipů, jak vylepšit produktové stránky – do druhé nohy. A pokud jej ještě nedostáváte, zapište se také k odběru našeho newsletteru na Shoptet.cz, kde na vás čeká pravidelný přísun tipů a novinek.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů