Před nějakým časem jsme zde zmiňovali několik rad skutečně agilní blogerky Lindy Bustos, jak vylepšit objednávkový proces a čemu se naopak vyhnout. Nyní publikovala vyjádření konkrétních prodejců, kteří některé z navrhovaných změn aplikovali.
Výsledky jsou poměrně zajímavé. V prvním případě se jednalo o přidání jedné krátké věty. Konkrétní e-shop totiž již delší dobu využíval tvz. persistent cookies – zboží vložené do nákupního koše jednotlivých zákazníků si systém pamatoval. Nicméně zákazníci často o této funkci neměli ani tušení. Provozovatel e-shopu však přidal větu „Obsah vašeho košíku bude uchován po dobu minimálně 30 dní, takže se k němu můžete kdykoliv v budoucnu vrátit.“ Tento jednoduchý krok zvedl počet nákupů ze stránky „Můj nákupní košík“ o 16,4 procent.
Druhé a o něco menší vylepší bylo změna tlačítka „Checkout“ na „Start Checkout“. Podle slov provozovatele e-shopu měla tato změna také poměrně razantně zvýšit počet konverzí. Pro český jazyk existují lepší spojení, než pouhý překlad slova checkout. Přesto je smysl změny poměrně jasný. Provozovatelé českých e-shopů by v mnoha případech mohli vylepšit právě takovýmto způsobem ono call-to-action tlačítko.
Zdroj: www.getelastic.com
Napsat komentář