Účinnost bannerové reklamy klesá

Nejedná se o nijak objevné zjištění. Banner není nijak efektivní metodou propagace, bereme li v potaz míru prokliku a celkovou návratnost investic. Server eMarketer zveřejnil výsledky průzkumu, které hovoří v neprospěch bannerové reklamy více než se očekávalo.

Tzv. bannerová slepota, kdy uživatel podvědomě ignoruje veškeré součásti webu, které připomínají reklamní banner, je známý jev. Zveřejněné výsledky tento jev potvrzují, viz graf níže.

banner

Zdroj: emarketer.com

Ve Spojených státech podle zmíněného průzkumu ignoruje bannerové reklamy přes 43 % respondentů. O mnoho lépe se příliš dobře neumístily ani reklamní sdělení v rámci vyhledávačů, které ignoruje přibližně 20 % respondentů. Naopak velmi dobře se umístily reklamy v novinách a v rádiu. Výzkum dále zmiňuje pokles míry prokliku, která se u klasických bannerů ustálila na poměrně nízkých 0,09 %.

Z další části výzkumu vyplývá, že pouze 21 % zákazníků chápe bannerovou reklamu jako podnět pro interakci se značkou. Naopak nejlepší pobídkou je nabídka slevy, nákupního kuponu nebo služby zdarma, pro kterou se vyjádřilo 77 % respondentů. Druhou nejčastější pobídkou pro interakci je nabídka řešení problému nebo detailnějších informací o produktu. Další druhy dotazovaných pobídek jsou k nalezení v grafu níže.

banner

Zdroj: emarketer.com

Přestože se jedná o výsledky z amerického internetu, obdobný vývoj lze očekávat i u nás. Nelze se tedy spoléhat na obyčejnou bannerovou reklamu, ale propagovat e-shop i pomocí různých pobídek.

Zdroj: emarketer.com

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů