Hodnota interakce

Zajímavé srovnání publikoval server BizReport, které se zabývá hodnotou jednotlivých interakcí na různých sociálních sítích, především však na Twitteru a Facebooku.

Srovnání vychází ze dvou průzkumů jeden zpracovala společnost GoViral a druhý Eventbrite. Oba dospěly k podobnému závěru. Fanoušek na Facebooku dokáže v konečném efektu generovat větší zisk než než uživatelé jiných služeb. Jakými argumenty je tento závěr podpořen?

Společnost GoViral zkoumala video obsah publikovaný na Facebooku a Twitteru. Porovnávala počet interakcí, jako je komentování videa nebo jeho sdílení, na 1000 shlédnutí. Výsledkem bylo, že zatímco uživatelé Twitteru ve třetím čtvrtletí interagovali pouze v 0,75 případech, uživatelé Facebooku v 5,64 případech. Přičemž lze pozorovat znatelný nárůst počtu interakcí po uvedení tlačítka „Líbí se mi“, které začalo být hojně využíváno i na webech třetích stran.

Druhý průzkum nebo spíše případová studie se zabýval, jaký zisk dokáže generovat sdílení na konkrétní sociální síti. V případě společnosti Eventbrite, které se zabývá prodejem vstupenek na různé akce se jako nejhodnotnější zdroj ukázal být opět Facebook. Během sledovaných 12 týdnů jedno sdílení vygenerovalo zisk 2,52 dolarů. Při těch samých podmínkách jedno sdílení na Twitteru vytvořilo jen 0,40 dolaru, na LinkedIn 0,90 dolaru a sdílení přes e-mail vytvořilo 2,34 dolarů.

Je však nutné mít na paměti, že obchodní model společnosti jako je Eventbrite je značně odlišný od obchodního modelu e-shopu. Pokud bychom brali oba výzkumy jako vzájemně se doplňující, byl by Facebook jednoznačným vítězem. Bohužel kvůli nejasné metodologii výzkumů nelze říci, zda výsledky těchto výzkumů jsou aplikovatelné i na klasický internetový obchod. Vzhledem k velkému náskoku Facebokou, co se množství uživatelů v ČR týče, lze přibližné hodnoty očekávat i od českého prostředí.

Zdroj: BizReport

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů