Jak obohatit e-mailingové kampaně a podpořit vyšší prodeje?

()

Už máte základní e-mailingové automatizace, jako jsou retenční kampaně, opuštěný košík či sleva na první nákup. Pravidelně odesíláte newslettery a odstraňujete neaktivní kontakty z databáze a přemýšlíte co dále v e-mailingu využít?

Vyzkoušete tipy z praxe, jak ještě více zvýšit objem tržeb a vylepšit otevíratelnost či konverznost vašich e-mailů. Přinášíme i novinky, které nás v poslední době u e-mailingových nástrojů zaujaly.

Veškeré tipy níže lze nastavit v e-mailových nástrojích, jako je Ecomail, Leadhub, Incomaker či Smarte-mailing. Odemykáme zde pro vás článek, který vznikl ve spolupráci s agenturou Suzzie.cz pro Shoptet Univerzitu, kterou najdete v administraci e-shopu.

1. Testujte a vylepšujte kampaně na základě dat

Pravidelná optimalizace reklam na sociálních sítích či PPC reklam je pro mnohé e-shopaře samozřejmostí, avšak u e-mailingu je tomu často úplně naopak. Přitom vhodně nastavené a pravidelně optimalizované e-mailingové kampaně mohou zajistit průměrně 10 až 20 % z obratu e-shopu a navíc s dlouhodobým PNO okolo 1 až 5 % v závislosti na tom, kdo vám kampaně spravuje, jak velkou máte databázi a jak velký finanční náklad tedy musíte do této metriky započítat.

Testovat můžete nejen newslettery z pohledu času odesílání, designu a textového obsahu či jejich předmětu, zaměřit se můžete také na testování e-mailingových automatizací. Co můžete například v rámci testování zjišťovat?

2. Odměňujte stávající zákazníky dle jejich bonity

V rámci retenčních kampaní často e-shopy odměňují zákazníky po nákupu různými slevami a dalšími benefity. Jedná se o skvělou volbu, jak bojovat s konkurencí a znovu přilákat stávající zákazníky k nákupu. Zákazníky však nemusíte oslovovat jen na základě toho, kdy naposledy u vás nakoupili, což je nejčastější variantou. Odměnu můžete přizpůsobit tomu, jak velkou částku u vás zákazník utratil za určité období nebo jak často nakoupil – takovému zákazníkovi můžete vyjádřit poděkování například ve formě vyššího či trvalého benefitu, který může využít pro každý další nákup. Pro VIP zákazníky můžete vymyslet celou sérii automatizací se speciálními slevami, benefity a dalšími výhodami.

3. Oslovte zákazníka ve chvíli, kdy mu dojde váš produkt

Máte produkty, které zákazníci mohou opakovaně nakoupit, jako například šampon na vlasy, granule pro psi či doplňky stravy? Pro vybrané produkty či kategorie vašeho e-shopu můžete nastavit jednotlivé e mailingové kampaně – zde se však postup liší v závislosti na tom, jaký e-mailingový nástroj využíváte.

Někde je potřeba vše ručně nastavit, zohlednit různé scénáře, někde stačí nastavit jen jednu kampaň s dynamickými proměnnými, jako například v nástroji Incomaker. Ten dokáže na základě vlastní logiky určit, kdy zákazník daný produkt přibližně spotřebuje, a vytvoří a zašle personalizovaný e-mail na míru šitý danému zákazníkovi.

4. Myslete na cross-sell a upsell

Zakoupili u vás zákazníci produkt, ke kterému máte i další doplňky či příslušenství? Nebo zakoupili produkt, který máte například ve větším balení za lepší cenu? Dejte o tom v e-mailech vědět – díky tomu tak zvýšíte hodnotu objednávky při dalším nákupu.

5. Uspořádejte e-mailingovou soutěž

Na vašem e-shopu můžete uspořádat také e-mailingovou soutěž. Zvlášť pokud oslovujete za pomoci pop-upu nové zákazníky se slevou na první nákup. Pomocí této e-mailingové soutěže můžete obdobně dále budovat databázi nových zákazníků případně také můžete zvyšovat loajalitu vašich stávajících zákazníků. Potenciální či stávající zákazníci se mohou zapojit do soutěže za pomoci pop-pu na webu, pomocí kterého by se sbíraly kontaktní údaje (jméno a e-mail). Pro vyhlášení soutěže můžete využít i sociální sítě a získat tak navíc zajímavý obsah pro vaše sledující.

6. Nastavte si double opt-in u potenciálních zákazníků

Tohle není jen kvůli GDPR. Ačkoli by každý e-shop měl mít u potenciálních zákazníků ověřený kontakt v databázi za pomocí ověřovacího e-mailu, (tzv. double opt-in, kdy se majitel e-mailové adresy proklikne a ověří tak svou totožnost), stále se tomu většina e-shopařů brání. Primárně z toho důvodu, že mají strach z pomalejšího růstu e-mailové databáze. Reálně opravdu dochází k pomalejšímu růstu databáze, ale naopak dochází k budování mnohem kvalitnější databáze kontaktů, než jak je tomu v případě single opt-in.

Srovnání double opt-in versus single opt-in můžeme vidět na obrázku níže. Dle webu Getresponse můžeme usoudit, že double opt-in je z dlouhodobého pohledu lepší volbou. Velkou výhodou tohoto řešení je také to, že se do databáze nebudou dostávat e-maily, které byly na webu například špatně uvedeny – díky tomu budou v databázi jen takové kontakty, které mají o e-mailing dané společnosti zájem a zároveň se bude jednat o funkční adresy.

Snímek obrazovky 2023-05-18 v 15.44.45

Srovnání double opt-in versus single opt-in, zdroj: Getresponse.com

7. Využijte e-mailingový nástroj na maximum

Ať už využíváte Ecomail, Leadhub, Smarte-mailing, Incomaker nebo jiný nástroj pro e-mailing, každý z nich přináší pravidelně zajímavé novinky, které můžete využít i vy. Například před pár měsíci jste možná zaregistrovali možnost propojení Leadhubu s Sklikem, díky čemuž lze nově využívat zákaznická data v kampaních na Seznamu a ne jen na Facebooku, jak tomu bylo doposud. Ecomail zase nově umožňuje nové články z webu propisovat do e-mailingu za pomoci RSS feedu a ani nástroj Incomaker nezůstal pozadu, a proto jsme níže pro vás vybrali největší 3 novinky, které nás za poslední dobu zaujaly.

Automatické generování textu za pomoci ChatGPT

Ať už budete hledat inspiraci, či hotový text pro váš e-mail, nově Leadhub usnadňuje tvorbu textací za pomoci integrovaného ChatGPT. Vymyslí za vás nejen textace do e-mailu, ale navrhne vám také jeho předmět a doplní o smajlíky.

Jak může dále ChatGPT v Leadhubu pomoci?

Produkty a články v rozesílkách dle preference uživatele

Díky propracovanému strojovému učení v nástroji Incomaker, se odešle každému uživateli přesně ten obsah, o který dle chování na webu bude mít největší zájem. Představte si, že připravujete newsletter pro e-shop s potřebami pro domácí zvířata, kde nakupují jedni uživatelé krmení pro psy a zajímají je články o psech a druzí zase nakupují granule pro kočky a čtou zajímavosti o kočkách. V jiných e-mailingových nástrojích je zapotřebí připravit dva oddělené newslettery, v Incomakeru si vystačíte pouze s jednou e-mailovou šablonou. Uživatelé, kteří tak nakupují pro psy, dostanou do své schránky newsletter s produkty pro psy a relevantními články. Naopak uživatelům, kteří nakupují pro své kočičí mazlíčky, přistane v příchozí poště newsletter pouze s kočičími produkty a články.

Nejen personalizace textů, ale také grafiky

Vysoká relevance inteligentních kampaní v nástroji Incomaker přináší zhruba 2x více prokliků oproti průměru běžných e-mailových nástrojů. Incomaker totiž dokáže personalizovat nejen texty, produkty a články, ale také obrázky. V automatizovaných kampaních dokáže díky hluboké znalosti dat doručit originální obrázek na míru každého uživatele.
Například u svátkové kampaně umí do obrázku vložit produkt, například šperk s počátečním
písmenem uživatele a vypsat do obrázku jeho jméno.

Snímek obrazovky 2023-05-18 v 15.45.01

Na závěr

Líbily se vám naše tipy pro e-mailingové matadory? Případně byste ocenili další tipy a zajímavosti ze světa e-mailingu? Nebojte se nám ozvat. Přejeme, aby vám naše tipy pomohly získat nejen větší open rate, ale hlavně vyšší prodeje.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Zuzana Ševčíková, Suzzie.cz

Zuzana Ševčíková, Suzzie.cz

Zuzana se specializuje na výkonnostní marketing od roku 2016. Její agentura se zaměřuje na tvorbu obsahu na webu a sociálních sítích, placenou reklamu a e-mailing.
Zuzana se specializuje na výkonnostní marketing od roku 2016. Její agentura se zaměřuje na tvorbu obsahu na webu a sociálních sítích, placenou reklamu a e-mailing.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů