Kdyby někdo před měsícem DF Partner řekl, že začnou vyrábět dezinfekci a ještě k tomu půjde na jejich e-shopu anticovidshop.cz na dračku, asi by si poklepali na čelo.
DF Partner vyrábí věci pro motoristy – od žárovek přes oleje až po voňavky. Z benzínek znáte jejich vlastní značku SHERON, jsou ale distributorem i dalších exkluzivních brandů jako například olejů Castrol nebo autokosmetiky SONAX. Současná doba zasažená koronavirem ale mění nastavená pravidla. Marketingový ředitel DF Partner Tomáš Skopový nám prozradil víc o tom, jak začali vyrábět dezinfekci. A aby se mohla rychle dostat ke všem potřebným, tak vystřihli během pár dní e-shop na Shoptetu – anticovidshop, o který se z technické stránky stará manažer projektu Jiří Krov.
Jste součástí malé skupiny několika firem, které získaly povolení pro výrobu dezinfekce od Ministerstva zdravotnictví ČR, jak to začalo?
Tomáš Skopový: Těsně před vyhlášením karantény kvůli koronaviru jsme měli tušení, že situace bude závažnější, než by se mohlo zdát. Proto jsme se už 15. 3. rychle zmobilizovali, spojili jsme se s MPO a MZ ČR a za čtyři dny jsme přestavěli výrobní linky tak, abychom byli schopni vyrábět dezinfekci. Po dohodě a splnění řady podmínek nás Ministerstvo Zdravotnictví ČR zařadilo na seznam firem, které mají povolení od MZ. Výrobnu máme vybavenou nejmodernějšími plně automatizovanými plnícími linkami až po ty pro ruční stáčení. Také jsme u nás museli zavést všechna hygienická opatření jako jsou omezení vstupu návštěv do areálu, všichni zaměstnanci musí povinně nosit roušky a dezinfikovat si ruce. Řada dalších opatření je více zaměřena na dopravce, kteří přivážejí suroviny. Takhle celý kolotoč začal.
Jak se ve vašich hlavách zrodil nápad vyrábět místo autokosmetiky a autochemie dezinfekci Anti-COVID?
Tomáš Skopový: Třicet let nás podporovali naši zákazníci a teď v době nejvyšším nouze jsme ani minutu nepřemýšleli, že bychom se zachovali jinak. Věděli jsme, že bychom chtěli společnosti pomoct a vrátit jí vše, co jsme za tu dobu vybudovali díky lidem, kteří v nás věřili.
Jak velký zájem o dezinfekce je? Zvládáte odbavit poptávku? Na vašem e-shopu anticovidshop.cz se neobjevuje slovo VYPRODÁNO.
Tomáš Skopový: Zájem je enormní a od od 18. 3. vyrábíme v nepřetržitém třísměnném provozu včetně víkendů. V současné době jedeme na dřeň a naše výrobní kapacity jsou teď v řádech desítek tisíc litrů denně. Troufám si i říct, že kdyby naši zaměstnanci nebyli praví srdcaři, tak bychom nikdy takovéhle tempo nezvládli. Řada z nich je tady s námi od úplných začátků firmy a vážíme si jejich nasazení. I díky tomu jsme dnes schopni dodat objednávky do dvou pracovních dnů.
Dezinfekci si je možné objednat po vytvoření registrace na vašem webu, kterou ještě jako poskytovatel potvrzujete, jak všechny subjekty kontrolujete?
Jiří Krov: V této unikátní situaci je důležité dělat vše proto, aby se dezinfekce dostala co nejrychleji do rukou potřebným. Registrace na e-shopu nám usnadňuje rychlou identifikaci a následné vyhodnocení spolupráce. Zájemce o dezinfekci tak musí vyplnit náležitosti z registru ekonomických subjektů. V další vlně partnerská organizace žadatele identifikuje, a pak teprve potvrzujeme registraci. Vše trvá v řádu minut, takže jsme flexibilní. Celý proces nám pomáhá eliminovat podvodné přeprodejce dezinfekcí. Tím, že je o dezinfekci velký zájem, se nám už za týden podařilo vyčistit zobrazování produktů na Heureka, a dokonce se zobrazuje i podpůrná hláška upozorňující na podvodné prodejce.
Proč jste se rozhodli svůj e-shop anticovidshop spustit na Shoptetu? A jak dlouho jste ho měli hotový?
Jiří Krov: Zběžně jsme si udělali průzkum možností, a protože nás tlačil čas, tak jsme zvolili tu nejrychlejší variantu. V rozhodnutí nás jednak podpořila naše konzultantka Barbora Levíčková a také bezplatná testovací fáze platformy. E-shop jsme následně spustili za pár dní.
Jaké subjekty jste zaváželi do teď? A do jakých částí republiky?
Tomáš Skopový: V současné době distribuujeme dezinfekci po celé České republice a primárně uspokojujeme státní rezervy, ministerstva, kraje, obce, nemocnice nebo hasiče. V současné době se potýkáme i s velkou poptávkou lékařů. Dále ještě dezinfekci nabízíme našim spolupracujícím partnerům, což jsou většinou supermarkety nebo čerpací stanice.
Od minulého týdne jste začali zavážet i domovy důchodců, také si vytvářejí objednávku přes váš e-shop? A jak se zrodila tato myšlenka? Tomáš Skopový: Po první vlně, kdy jsme dělali maximum pro uspokojení státních rezerv a dezinfekci Anti-COVID jsme dodávali primárně krajům, nemocnicím nebo hasičům, jsme začali myslet i na pomoc nejohroženější skupině neboli seniorům. Přes e-mail jsme oslovili všech 539 domovů důchodců v ČR, kterým jsme nabídli zdarma závoz 20 litrů dezinfekce do každého domova. Minulý týden jsme začali zavážet první polovinu, která projevila svůj zájem. Druhou část, kterou se nám nepodařilo zkontaktovat, se budeme snažit ještě jednou oslovit, protože bychom nechtěli, aby přišli zkrátka.
Darujeme dezinfekci stovkám domovů pro senioryPodívejte se na video z první předávky dezinfekce Anti-COVID, kterou jsme se rozhodli darovat všem domovům pro seniory napříč celým Českem. 🙂 Každému z domovů darujeme 20 litrů dezinfekčního prostředku, který splňuje specifikaci WHO. A tento týden jich je neuvěřitelných 250! 👏😊 V rámci urychlení celého procesu zásobování zdravotnických organizací, obcí a firem jsme spustili internetový obchod www.anticovidshop.cz. Jsme v tom s vámi! 💙
Zveřejnil(a) DF Partner dne Pátek 10. dubna 2020
Recepturu pro dezinfekci jste vyvinuli vy sami nebo je to sdílený postup?
Tomáš Skopový: Vše se odehrálo velmi rychle vlastně v řádech několika dnů, takže jsme na vyvíjení vlastní receptury neměli dostatek času. A na základě udělené výjimky od Ministerstva zdravotnictví jsme přejali sdílený postup od WHO, ve kterém je i jasně definovaný poměr látek pro výrobu.
Maximální možný limit pro týdenní objednávku na jedno zařízení je 150 000 Kč. Na kolik litrů to přibližně vyjde a o jak velká balení je největší zájem?
Tomáš Skopový: Množství pro jednu objednávku limitujeme proto, abychom zabránili přeprodávání dezinfekce po internetu. Rádi bychom dezinfekci Anti-COVID prodávali za rozumnou cenu, která je dostupná pro všechny potřebné. A když se pokusím převést maximální možný limit na jedno zařízení na litry, pak to vychází přibližně na 17 000 litrů na týden.
Co se týká balení, platí u nás pravidlo, čím menší, tím lepší. Nejžádanější jsou tedy Anti-COVID dezinfekce v 500mililitrovém balení a 750mililitrové s rozprašovačem. U těchto dvou položek jsme nuceni kapacitně omezovat nabídku. Pak prodáváme 3, 4 a 5litrové balení, 25litrové kanystry a po domluvě i 1000litrové nádrže. Pokud se stane, že některé balení dezinfekce vypadnou, tak zatím vždy máme jinou litrovou variantu, která ho nahradí. Obecně, ale bojujeme s kapacitou obalů a jsme závislí na možnostech našich dodavatelů.
Jak o svém e-shopu a o své aktivitě dáváte vědět?
Tomáš Skopový: Pomáhají nám články v médiích a sociální média. Teď se začínáme více zajímat o vyhledávače zboží, ale k tomu vám zatím víc neřeknu.
V čem vám e-shop vyhovuje?
Jiří Krov: S odstupem musím říct, že mi velmi vyhovuje datová administrace, především zpracování objednávek a řešení produktů na e-shopu. Také jsem spokojený s designem webu, který jsme zvolili.
Doporučil byste začínajícímu e-shopařovi Shoptet?
Jiří Krov: V podobné situaci, jako jsme byli my, ano, nasazení e-shopu je velmi rychlé a funkční.
A je už teď něco, co byste poradili každému e-shopaři?
Jiří Krov: Dobrý produkt je základ.
Sledujte všechny novinky na našem Facebooku, LinkedIn a Instagramu
Napsat komentář