Dejte o svém e-shopu vědět 8: Jak na onpage parametry v SEO

Jak asi všichni již víte, optimalizace pro vyhledávače se skládá z takzvaných offpage parametrů a onpage parametrů. Offpage jsou všechny záležitosti, které jsou mimo náš web či eshop a často je nemůžeme příliš ovlivňovat, onpage zahrnuje všechno, co lze ovlivnit přímo na webu. Dnes se podíváme, o jaké onpage parametry má smysl se z hlediska SEO starat a jak s nimi správně pracovat.

Titulek stránky

Titulek stránky je z pohledu SEO to nejdůležitější, co na webu můžete ovlivnit. Jednak na něj vyhledávače velmi dbají z pohledu relevance stránky k hledanému dotazu, a druhá věc je, že vyhledávače přebírají titulek jako nadpis odkazu ve výsledcích hledání.

Důležité je, aby titulek obsahoval vždy co nejlépe popsaný obsah dané stránky. Z toho plyne, že by titulky všech stránek měly být unikátní – pro každou stránku jeden titulek.

Vhodné je také v titulku použít označení webu, kde právě jsem – například „Modely aut BMW – SmallCars.cz“. Podrobněji o správném titulku psal Martin Kolčaba.

Nadpis stránky

Nadpis stránky by neměl na žádné stránce chybět. Opět předává vyhledávači informaci o tom, co se na dané stránce nachází. Vyhledávače na něj dbají, a uživatelé jej čtou. Je to většinou první informace a sdělení, které návštěvníci v rámci obsahu stránky zaregistrují.

Textový obsah

Pomocí textového obsahu stránky opět říkáme vyhledávači (a návštěvníkům), o čem stránka vlastně je. U textu na stránkách je důležité, aby byl srozumitelný. Srozumitelný a hlavně užitečný. Rozhodně se nenechte zmást radami „SEO šamanů“ o hustotě klíčových slov. Kašlete na hustotu, pište texty tak, aby se v nich návštěvníci dočetli to důležité, pište tam přínosné informace, pište stručně a jasně, a když tam zakomponujete klíčová slova, bude to jen lepší.

O tom, jak by texty měly vypadat, a jak nesklouznout k SEO textům psal Lukáš Pítra.

Drobečková navigace

Pomáhá v navigaci po webu,  lidé ji využívají pro přemisťování v rámci úrovní eshopu, a vyhledávače ji používají pro procházení taktéž. Tedy pokud nemáte web o dvaceti stránkách, určitě na drobečkovou navigaci nezapomeňte.

Meta keywords

Klíčová slova, která je možné do stránky vložit (respektive do tagu Meta Keywords) již dnes příliš nefungují. Dříve bylo módou psát sem v podstatě cokoli – i slova, která s podnikáním nesouvisela, jen proto, aby byl váš web na tato slova vidět. A protože to weby zneužívaly, vyhledávače se rozhodly meta keywords v zásadě ignorovat.

Meta description

Stručný popis stránky není až tak podstatný z pohledu řazení výsledků ve vyhledávání, ale zejména v ovlivnění míry prokliku z vyhledávače k vám na web. Ano, vyhledávače přebírají desription jako stručný popis odkazu na stránce s výsledky.

Dbejte na to, aby text v meta description byl srozumitelný a aby co nejpřesněji popisoval, co se na dané stránce nachází. Nebojte se ani použít číslovky nebo jiné přesvědčovací argumenty.

URL adresa

URL stránky již v dnešní době není příliš v módě z pohledu řazení výsledků, nicméně je důležité, aby byla v takzvaném „SEO friendly“ tvaru. Tedy aby byla „hezká“, například http://www.smallcars.cz/bmw, na místo http://www.smallcars.cz/?ID=834U936523293856235.

Další možnosti

Tady již nejde o ovlivnění řazení výsledků hledání, ale opět o zvýšení míry prokliku ze stránky s výsledky hledání. Jednoduše jde o zviditelnění výsledků hledání. Funguje to zatím jen pro Google.

Hodnocení produktů

Hodnocení zobrazuje hvězdičky přímo na stránce s výsledky hledání

Authorship

Zobrazuje fotku autora u výsledku hledání

Jak mirodata nasadit a jak s nimi pracovat popisují například v nápovědě Google (anglicky). V minulém článku jsme si ukázali Black Hat SEO. Tedy praktiky, které vedou k obcházení či zneužívání chyb algoritmů vyhledávačů.

Dejte o svém e-shopu vědět – 9. díl >>>

Navigace pro příspěvek

  1. M napsal:

    miKrodata :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů