Dejte o svém e-shopu vědět 9: Hloupý linkbuilding nefunguje

V minulém článku jsme si ukázali OnPage parametry v SEO. Linkbuilding, neboli získávání zpětných odkazů, je rovněž důležitou součástí SEO. Respektive nejen SEO, ale obecně celého marketingového mixu. Odkazy by neměly být vnímány jako cesta ke zvýšení pozice ve vyhledávači, ale jako příležitost přivést návštěvníky na web.

O získávání zpětných odkazů toho bylo už napsáno hodně. O těch chytrých způsobech, i o těch hloupých. Pojďme se podívat, jak tedy na odkazy nahlížet a jak s nimi pracovat.

Největším mýtem co se zpětných odkazů týče je, že je potřeba je shánět kvůli pozicím ve vyhledávání. Je pravdou, že odkazy pomáhají ve viditelnosti ve výsledcích hledání, ale uvědomme si, že jen některé. Jen ty, které skutečně přivádějí návštěvnost na web.

Vychází to z principu fungování vyhledávačů. Ty se snaží své uživatele co nejdříve poslat od sebe pryč – nabídnout jim takovou odpověď, která uspokojí jejich dotazy.  A proto se snaží nabízet jen takové výsledky, které jsou oblíbené mezi ostatními lidmi. Proto (mimo jiné) vyhledávače berou kvalitu odkazů velmi vážně. Podle principu „co je dobré pro lidi, je dobré pro vyhledávače“ se řídí neustále a čím dál lépe.

Jinými slovy – odkazy, které jsou tvořeny jen za účelem, aby „nějaký ten odkaz existoval“, nebudu nikdy dobře fungovat. Spíše budou fungovat stále hůř, možná i negativně, když to s nimi budete přehánět.

Naopak odkazy, které vzniknou za účelem přivádění návštěvnosti, budou vyhledávače milovat. A váš web pak také.

Jak tedy vybírat odkazy

Proto se snažte vždycky zajišťovat odkazy jen tam, kde vám skutečně dávají smysl. A to zejména tematicky, tak i kontextově. Snažte se vybírat si k dohodnutí odkazu takové weby, které je primárně samy neprodávají.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Sám vždycky když domlouvám nějaký odkaz, pokládám si otázku: „bude ten odkaz natolik zajímavý, aby na něj někdo kliknul? Bude lidem přínosný?“. A tím se většinou vyřeší 80% nabídek na umístění odkazu :-).

Pro eshopy jsou například vhodným zdrojem odkazů oborové blogy a soukromé weby. Lidé na internetu píší prakticky o všem, diskutují o všem a vším se zabývají. Proto mám za to, že pro jakýkoli obor nebude problém najít weby, kde se o daném tématu píše.

Například u SmallCars jsme zajišťovali odkazy přes weby sběratelů modelů aut. Lidé si fotí své sbírky a vystavují je na internet. Na tyto weby chodí takřka výhradně naše cílová skupina a proto jsem u nich odkazy chtěl. Povedlo se, domluvili jsme se, a i dnes po čtyřech letech z těchto webů chodí lidé, kteří u nás v eshopu nakupují.

Takže co si z toho odnést?

Odkazy nejsou Pokémoni. Nemusíte je mít všechny. Dobře vybírejte a rozhodujte se, odkud odkaz získáte. Snažte se při tom myslet na potenciální zákazníky, a neřešte, jaký má odkazující web pagerank nebo srank. To jsou veličiny, které při nákupu odkazů nedávají smysl. Na SmallCars vede řada odkazů s pagerankem 1 nebo dokonce 0, ale přinášejí tržby již několik let.

Hezky o odkazech psali třeba Lukáš Pítra – odkazy fakt nejsou rohlíky, nebo Filip Podstavec – co je to linkbuilding a co je úkol linkbuildera.

A jak získáváte odkazy vy? Napište mi do komentářů :-)

Dejte o svém e-shopu vědět – 10. díl >>>

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

10 komentářů

  1. Enriqo napsal:

    A takhle získáváš odkazy ty na svůj eshop smallcars? Článek úplně o ničem, myšlenka článku by se vešla do jednoho tweetu. Jako sorry ale obsah tohoto typu je opravdu odpad.

    1. JF napsal:

      Nemyslím si že by to byl odpad, když vemu kolik lidí opravdu sbírá zpětné odkazy jak o závod a přitom stejně vynaložený čas na hledání webů kde ty odkazy dávají smysl může přinést mnohem víc užitku než mrtvý odkazy.
      U nás na eshopu to řešíme stejně. Dáváme přednost kvalitě před kvantitou.

  2. Pavel napsal:

    Článek dle mě není úplně o ničem hlavně pro začátečníky, ale rád bych se někde dočetl příklad z méně zajímavého prostředí než jsou sběratelské modely vozidel. Co kdybych prodával řekněme pračky nebo vodovodní baterie, nějakou střední třídu. Ne žádné designové speciality, ale ani levný šunt a určitě existují ještě méně zajímavé obory. Můžete uvést příklad, který je stejně dobře použitelný jako sběratelské weby?

  3. O. Brandos napsal:

    Díky za článek. Nešlo by doplnit názorně? Příklady dobrých a naopak příklady špatných odkazů…

  4. Martin napsal:

    Příklady z praxe, přemýšlím :-). V každém případě se snažit zajistit takové odkazy, které opravdu budou přivádět návštěvníky. Ideálně za pomoci užitečného obsahu. Tedy pro běžný sortiment jako jsou třeba ledničky či pračky bych asi zkoušel jít cestou recenzí, testů, srovnání, případně se pokoušel vymyšlet uživatelský obsah – tedy zapojit návštěvníky.

    Konkrétní tipy, jaký obsah by mohl být dostatečně zajímavý, by nám vypadly z analýzy klíčových slov. To je úplný základ.

    Příklad článku, kde bych třeba jako prodejce ledniček chtěl mít odkaz, může být třeba toto http://www.prozeny.cz/magazin/zdravi-a-zivotni-styl/testy/33954-test-chladnicek-s-mrazakem-ktere-neudrzi-teplotu

  5. Michal napsal:

    Další způsob, jak získávat nejen zpětné odkazy, ale i návštěvníky pro eshop, je známý systém na koupi článků na blozích a v magazínech Placla (www.placla.cz), zajímavý článek se zkušenostmi inzerenta je na http://blog.placla.cz/pripadova-studie-zkusenosti-inzerenta-s-placla/

  6. Lukáš Pítra napsal:

    Placla, to je to tržiště s šunťáckým obsahem a placenými odkazy, které jde tvrdě přímo proti všem pravidlům vyhledávačů a které bezpochyby dříve či později stihne stejně neblahý osud jako podobné farmy na pochybný obsah a ještě pochybnější odkazy v zahraničí? Tak ten bych fakt nedoporučoval. Ačkoliv, továrna na peníze důvěřivců asi funkční :-)

  7. Václav Bartoš napsal:

    Lukáši, kdybyste dřív četl a myslel, než začnete psát, zjistil byste, že ten důvěřivec na 15 článcích za 9 300 Kč vytvořil 14 objednávek a obrat 19 338,- Kč. Pokud PlaClu neumíte používat, alespoň ji nehaňte. Je to pouze nástroj. Co se kvality týče, nově mohou inzerenti články hodnotit, sbírají se i zpětné vazby na weby, které odmítnou. Nekvalitní obsah ihned potíráme. Zatím z padesáti hodnocených (proplacených článků) od pátku máme průměrnou známku 2. Takhle by inzerenti nehodnotili šunťácký obsah. Už jsme prodali i 3 články po 11 490 Kč na renomovaných webech.

  8. Lukáš Pítra napsal:

    Pane Bartoši, jedna vlaštovka jaro nedělá, říká se tomu spíše statistická chyba. A stejně tak jedna (nebo pár) success story nezastíní všechny ty ostatní případy, kdy PPP systémy postavené na „snadném a levném ochcávání vyhledávačů“ buďto nepomáhají vůbec nebo ženou své klienty přímo do náruče průseru. Pokud by vás zajímal jaký typ průšvihu z hlediska SEO zde diskutujeme, doporučuji tento odkaz https://support.google.com/webmasters/answer/66356?hl=en nebo se přeptat těch, kdo do PPP systémů investují a jsou proslulí svou žertovnou literaturou a svéráznými metodami práce, je všeobecně známo, že o tématu vědí hodně.

    A skutečně to není tak, že bych vám snad funkční a úspěšný byznys nepřál – jen zkrátka stojí na ne hliněných, ale papírových nohou.

  9. Václav Bartoš napsal:

    Lukáši, vy především vůbec netušíte, na čem můj byznys stojí a ani, co s ním společně s Michalem Kubíčkem zamýšlíme. Protože je běžné dělat závěry, aniž by se člověk zeptal. To jsem chtěl říct předešlým příspěvkem.

    To, co dělá z čtenářů zákazníky rozhodně není nějaký odkaz v textu. A rozhodně toho nedocílíte tím, že se přihlásíte do PlaCly a necháte si nasekat desítky článků sledujících jen zpětné odkazy.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů