Jak asi všichni již víte, optimalizace pro vyhledávače se skládá z takzvaných offpage parametrů a onpage parametrů. Offpage jsou všechny záležitosti, které jsou mimo náš web či eshop a často je nemůžeme příliš ovlivňovat, onpage zahrnuje všechno, co lze ovlivnit přímo na webu. Dnes se podíváme, o jaké onpage parametry má smysl se z hlediska SEO starat a jak s nimi správně pracovat.
Titulek stránky je z pohledu SEO to nejdůležitější, co na webu můžete ovlivnit. Jednak na něj vyhledávače velmi dbají z pohledu relevance stránky k hledanému dotazu, a druhá věc je, že vyhledávače přebírají titulek jako nadpis odkazu ve výsledcích hledání.
Důležité je, aby titulek obsahoval vždy co nejlépe popsaný obsah dané stránky. Z toho plyne, že by titulky všech stránek měly být unikátní – pro každou stránku jeden titulek.
Vhodné je také v titulku použít označení webu, kde právě jsem – například „Modely aut BMW – SmallCars.cz“. Podrobněji o správném titulku psal Martin Kolčaba.
Nadpis stránky by neměl na žádné stránce chybět. Opět předává vyhledávači informaci o tom, co se na dané stránce nachází. Vyhledávače na něj dbají, a uživatelé jej čtou. Je to většinou první informace a sdělení, které návštěvníci v rámci obsahu stránky zaregistrují.
Pomocí textového obsahu stránky opět říkáme vyhledávači (a návštěvníkům), o čem stránka vlastně je. U textu na stránkách je důležité, aby byl srozumitelný. Srozumitelný a hlavně užitečný. Rozhodně se nenechte zmást radami „SEO šamanů“ o hustotě klíčových slov. Kašlete na hustotu, pište texty tak, aby se v nich návštěvníci dočetli to důležité, pište tam přínosné informace, pište stručně a jasně, a když tam zakomponujete klíčová slova, bude to jen lepší.
O tom, jak by texty měly vypadat, a jak nesklouznout k SEO textům psal Lukáš Pítra.
Pomáhá v navigaci po webu, lidé ji využívají pro přemisťování v rámci úrovní eshopu, a vyhledávače ji používají pro procházení taktéž. Tedy pokud nemáte web o dvaceti stránkách, určitě na drobečkovou navigaci nezapomeňte.
Klíčová slova, která je možné do stránky vložit (respektive do tagu Meta Keywords) již dnes příliš nefungují. Dříve bylo módou psát sem v podstatě cokoli – i slova, která s podnikáním nesouvisela, jen proto, aby byl váš web na tato slova vidět. A protože to weby zneužívaly, vyhledávače se rozhodly meta keywords v zásadě ignorovat.
Stručný popis stránky není až tak podstatný z pohledu řazení výsledků ve vyhledávání, ale zejména v ovlivnění míry prokliku z vyhledávače k vám na web. Ano, vyhledávače přebírají desription jako stručný popis odkazu na stránce s výsledky.
Dbejte na to, aby text v meta description byl srozumitelný a aby co nejpřesněji popisoval, co se na dané stránce nachází. Nebojte se ani použít číslovky nebo jiné přesvědčovací argumenty.
URL stránky již v dnešní době není příliš v módě z pohledu řazení výsledků, nicméně je důležité, aby byla v takzvaném „SEO friendly“ tvaru. Tedy aby byla „hezká“, například http://www.smallcars.cz/bmw, na místo http://www.smallcars.cz/?ID=834U936523293856235.
Tady již nejde o ovlivnění řazení výsledků hledání, ale opět o zvýšení míry prokliku ze stránky s výsledky hledání. Jednoduše jde o zviditelnění výsledků hledání. Funguje to zatím jen pro Google.
Hodnocení zobrazuje hvězdičky přímo na stránce s výsledky hledání
Zobrazuje fotku autora u výsledku hledání
Jak mirodata nasadit a jak s nimi pracovat popisují například v nápovědě Google (anglicky). V minulém článku jsme si ukázali Black Hat SEO. Tedy praktiky, které vedou k obcházení či zneužívání chyb algoritmů vyhledávačů.
miKrodata :)