Čemu se vyhnout při vytváření objednávky

()

Vyděsit potencionálního zákazníka není nijak těžké. Bohužel. Proces vytváření objednávky je jeden z nejrizikovějších kroků. Potencionální zákazníci právě v tomto bodě často opouštějí e-shop a nedochází tedy k očekávané konverzi. Článek zabývající se nejhoršími nešvary, se kterými se lze setkat, je k dispozici na getelastic.com.

Čemu se vyhnout a na co naopak nezapomenout?

Je vhodné používat tzv. „persistetnt cookies„. Pokud zákazník opustí e-shop v průběhu objednávkového procesu, obsah jeho nákupního košíku zůstane uložen. Vrátí-li se tento návštěvník později, v košíku nalezne zboží, které si tam dal při předchozí návštěvě. Nemusí tedy znovu zboží vyhledávat a pravděpodobnost, že nakoupí právě v onom e-shopu se zvýší.

Další problém může nastat, pokud objednávkový proces vyžaduje povinnou registraci zákazníka. Toto je poměrně často opakované pravidlo – zákazník by měl mít možnost nakoupit bez registrace, aniž by musel zadávat více informací, než je bezpodmínečně nutné. Registrace zákazníka by měla být volitelná nikoliv vyžadovaná.

Zákazník by neměl být „polapen“ v objednávkovém procesu. Měl by mít možnost vrátit se k předchozímu kroku nebo změnit původní zadání, aniž by musel proces objednávky zcela přerušit. S tím souvisí i potřeba přehledné navigace. Ta by měla být i graficky znázorněna, aby zákazník věděl ve které části objednávkového procesu se nachází. Návrat k předchozím kroků by měl být možný pomocí kliknutí na link nikoliv pomocí tlačítka „zpět“ v prohlížeči.

Zákazník musí vědět takříkajíc „na čem je„.  Výslednou cenu by se měl dovědět, co nejdříve, nikoliv až těsně před odesláním objednávky. Mělo by být jasně řečeno, zda je cena s nebo bez DPH. Cena dopravy by také neměla být nepříjemným překvapením nakonec.

Pokud zákazník musí vyplnit určitá pole, měl by vědět, jak co přesně má vyplnit. Je dobré se tedy vyvarovat zkratek, případně mu poskytnout vysvětlení. Pokud zákazník vyplní některé pole chybně, systém mu musí oznámit, co špatně vyplnil a jak vyplnit pole správně.

Odradit zákazníka je velmi snadné, vyvarovat se toho je obtížnější. Doporučuji si přečíst celý  článek 10 Worst Things That Can Happen In Your Checkout.

Zdroj: www.getelastic.com

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů