Babičky říkají, že opakování je matka moudrosti a platí to i v PPC. Možná už vám kampaně zdařile běží nebo je zakládáte. Zrekapitulujte si přesto nastavení a zkontrolujte, jestli vám neutíká nějaká vychytralá funkce. Ať z toho nemáte později šok. :-)
Jo a jestli jste dlouho nevolali babičce, tak to udělejte hned. Nebo hned jak dočtete.
Nastavení AdWords je o něco složitější, naštěstí Shoptet má několik vychytávek, které to všechno výrazně usnadňují. Buďte trpěliví, získáte možnost využívat funkce naplno. Poctivá práce se prý vyplácí, tak myslete dopředu a připravte si 2 až 3 plány, jak si to pak užijete.
Ještě jste si účet nevytvořili? Návod jsme připravili, koukněte do nápovědy a nezapomeňte využít svůj dárkový kupón.
Když investujete peníze, chcete určitě vidět výsledky. Nastavte si měření konverzí a sledujte výkon kampaní. Díky propojení s Google ve své administraci vložíte svůj kód do e-shopu snadno. Postupujte podle článku nápovědy v části Měření konverzí.
Nezapomeňte si zapnout sledování hodnoty konverze. Uvidíte nejen kolik objednávek kampaně přinesly, ale také jakou mají objednávky hodnotu.
Díky Remarketingu můžete zpětně oslovit návštěvníky svého e-shopu. Připomeňte se během rozhodovacího procesu a přilákejte zákazníky.
Jestliže jste již vložili ID konverzního kódu do administrace svého e-shopu, tak máte hotovo -nastavili jste tak i značku pro remarketing.
Máte účet Google Analytics? Jestliže ne, tak se do toho pusťte, vše k nastavení jsme připravili a zpracovali jsme i postup krok za krokem. Analytics jsou šikovný nástroj a jsou zdarma.
Svůj účet AdWords s Google Analytics můžete propojit, získáte tak lepší přehled o kampaních.
Nabídněte přístup do svého účtu kolegům, ať vás má kdo zastoupit, případně přizvěte ke správě PPC specialistu.
Možná vás napadá, že stačí předat svůj e-mail a heslo, pomocí kterých se přihlašujete. Z bezpečnostního hlediska to nelze doporučit, tak raději použijte postup, který by zvolil i Mirek Dušín.
Tahle funkce přidá k cílovým URL vašich inzerátů značky, které umožní sledovat návštěvy v Google Analytics.
• Opět klikněte na ozubené kolečko ve svém účtu v pravém horním rohu
• Přejděte do Nastavení účtu
• Zkontrolujte, zda máte nastavené Sledování
O zablokované reklamě nebo vyčerpaném kreditu budete chtít vědět pravděpodobně co nejdříve.
Nastavte si oznámení pro emailovou adresu, kterou pravidelně kontrolujete. Pokud svůj primární účet v AdWords nemáte nahraný, udělte mu přístup tak, jak je to popsáno ve čtvrtém bodě.
Stejně tak můžete získat větší kontrolu, když nastavíte přeposílání e-mailů i svému kolegovi. Můžete nastavit úroveň přístupu pouze k e-mailu.
Stejné, jen o něco jednodušší je nastavení pro Sklik. Na Shoptetu si s tím poradíte během chvíle. Projděme si tedy jednotlivé kroky i zde.
Sledujte, co vaše kampaně přinášejí, je to snadné. V administraci si nastavíte konverzní kód v propojení se Seznam.cz opravdu jednoduše a postup najdete opět v nápovědě.
Retargeting, remarketing – žádný strach, je to vlastně to samé, jen tomu v AdWords a v Skliku rozdílně říkají. Abyste mohli oslovovat návštěvníky svého e-shopu i na Skliku, je třeba vložit opět vložit kód v administraci v propojení se Seznam.cz. Je to jednoduché, postup jsme vám připravili tady.
Díky značkování nebo také tagování budete moci v Google Analytics dohledat, které návštěvy nebo objednávky vám přišly z Skliku. Manuální přidávání značek (UTM parametrů) k cílovým adresám inzerátů je možné, ale přidělává práci a vytváří prostor pro chyby.
Pokud vás bude zastupovat kolega po dobu dovolené a nebo pokud chcete předat správu PPC specialistovi, je třeba jim udělit přístup.
O zablokovaných reklamách vám přijde notifikace, když nastavíte svůj e-mail opět v Nastavení účtu.
Pokud se chcete pojistit a zapojit i někoho z kolegů, tak můžete zadat více adres.
Podle nápovědy Skliku zadejte adresy v tomto formátu: karel@email.cz, pepa@email.cz
Oznámení o vyčerpaném kreditu si naopak nastavte v Klientské zóně, to je rozhraní, které umožňuje sjednosený přístup k informacím o kampaních a najdete tu i Peněženku pro nabíjení kreditu.
Pro nastavení e-mailových notifikací zvolte sekci Nastavení – Pokles kreditu a nastavte si upozornění.
Co vy? Máte vlastní tipy k tomu, co v začátku nezapomenout nastavit?
Napsat komentář