Slovník pojmů na vašem e-shopu

()

Udržet pozornost zákazníka a získat jeho objednávku není pouze záležitost designu e-shopu, ale také srozumitelnosti vašich textů. Pokud se zákazníci budou cítit, že vašim textům nerozumí a procházení e-shopu pro ně působí další obtíže, jako například vyhledávání výrazů mimo e-shop, prohráli jste. Ale nebojte se, jsme tu od toho, abychom vám poradili. Jak tedy zařídit, aby zákazníci vašemu sortimentu rozuměli, ať už prodáváte jakkoliv specializované zboží? Představujeme vám slovník pojmů.

Co je to slovník pojmů?

Slovník pojmů je modul (neboli funkce) pro vytvoření databáze výrazů, ke kterým sepíšete vysvětlení pro své zákazníky. Díky tomu již nebudou muset pro tyto výrazy vyhledávat na Googlu, ale naleznou nápovědu přímo na vašem e-shopu. Tato funkce je obzvláště užitečná, pokud se zaměřujete na prodej specializovaného zboží a popisky produktů obsahují výrazy, kterým laik nemusí vždy rozumět. Zároveň je to skvělý nástroj na vyzdvihnutí různých předností vašeho zboží. Pokud není v popisu produktu již prostor, nebo chcete text udržet co nejstručnější, můžete různé vlastnosti zboží rozepsat právě do charakteristiky pro daný výraz. Přečtou si jej potom ti zákazníci, kteří mají zájem o širší informace o produktu. Navíc nejenže budete mít ucelenou databázi frází, kterou si mohou zákazníci pročítat. Systém navíc daná slova v textu (v popisech produtků) zvýrazní a definice ve slovníku se objeví po najetí myši na dané slovo. Slovník pojmů usnadní vašim zákazníkům nákup, orientaci na e-shopu i porozumění popisu samotného produktu. Díky tomu se jedná o velmi užitečný nástroj, který si zákazníci zamilují a vám zvýší prodeje.

Vyhledávače vás budou milovat!

Kromě zpříjemnění nákupu vašim zákazníkům prokazujete také službu sami sobě. Prostřednictvím slovníku pojmů totiž vytváříte na e-shopu další originální, relevantní obsah, za který vás odmění vyhledávače, jako je Google nebo Seznam. Máte tedy platformu pro psaní textů, které budou stejně jako popisky produktů indexovací roboti pročítat a určovat tak vaší pozici při vyhledávání daného hesla. Pomůže to tak kvalitě vašeho SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače.

Jak slovník pojmů na e-shopu nastavím?

Modul Slovník pojmů je součástí tarifu Enterprise. Pokud využíváte nižší tarf, můžete si Slovník pojmů přiobjednat v sekci Propojení – Správce propojení.

1

V momentu, kdy máte modul na e-shopu aktivní, stačí na něj přejít v sekci Marketing – Slovník pojmů. Jako první vždy zadáte frázi, neboli výraz, který chcete do slovníku zařadit. U každé fráze si také můžete nastavit, v jakých částech e-shopu budete chtít, aby slovník pojmů výrazy registroval.

dicctionary01_big

Následně založíte tlačítkem „Přidat“ novou frázi ve slovníku.

dicctionary02_big

Poté pojmenujete frázi a sepíšete vysvětlení, které se bude zákazníkům při najetí na frázi na e-shopu zobrazovat. Do externí url můžete vyplnit odkaz na nějaký zajímavý článek týkající se dané fráze – externí URL pak bude mít přednost před proklikem na url v rámci eshopu.

dicctionary03_big

U každého výrazu máte také možnost zadat související fráze – tedy slova, nebo například tvary dané fráze, pro které popisek platí také.

dicctionary04_big

No a jak to bude vypadat na vašem e-shopu? Violá:

dicctionary05_big

 

Jak vidíte, vytvořit si slovník pojmů na e-shopu je velmi jednoduché a přitom velice efektivní. Slovník pojmů vám umožní oslovit i zákazníky laiky, kteří o vašem zboží před příchodem na váš e-shop neměli ponětí a dám jim pocit, že není třeba být expert na jeho nákup.

P.S. Věděli jste, že i my máme svůj vlastní Shoptet slovník pojmů? No opravdu, podívejte se! Tento slovník jsme vytvořili právě pro ty, kdo neznají všechny výrazy týkající se e-commerce (což je prakticky každý, kdo se tím profesionálně nezabývá) a už se nám mnohokrát osvědčil. Tak proč jej ještě nemáte na e-shopu vy?

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů