Co si budeme povídat, vzhled prodává. Je to o dojmu, který vzhled e-shopu v zákazníkovi zanechá. A protože druhou šanci udělat první dojem od zákazníka nedostanete, je takřka existenčně důležité udělat dobrý dojem hned na začátku. Víte to vy, víme to i my. Abychom vám to maximálně usnadnili, připravili jsme pro vás úplně novou šablonu. Jo a – máte ji zdarma.
Jednoduše řečeno – je toho hodně. Šablona je moderní, „čistá a vzdušná“, jak se s oblibou v souvislosti s grafikami říká. Co se tedy změnilo?
Nová šablona se může pyšnit novinkou, které žádné z předchozích šablon neměly – horizontálním menu. Už vám tak nebude levý panel s původním vertikálním menu zbytečně zabírat místo na titulní straně. Můžete tak zobrazit více produktů. A menu je rozbalovací. Tak to prostě „rozbalte“.
Umístit banner na titulní stránku nic nového není, pravda. Co se ale za novinku počítá, je možnost dát na titulní stránku bannerů několik a ty „rozpohybovat„. Tedy nechat je, aby se v pravidelných intervalech na stránce střídaly. A pozor – nemusíte se dokonce ani striktně držet velikosti banneru. Ano, velikost 1160px X 440px je doporučená, protože právě touhle velikostí docílíte, že to bude vypadat nejlépe. Dáte-li banner menší, jednoduše se automaticky vertikálně vycentruje, včetně posuvných šipek na stranách obrázku. Když dáte obrázek větší, ten se pro změnu automaticky se zmenší na doporučovanou šířku 1160px, kdy poměr stran zůstane zachován.
I na úrovni detailu produktu máte možnost skrýt boční panel. Pokud tak uděláte, vytvoříte na e-shopu naprosto jedinečný vzhled produktové stránky se skutečně velikou fotkou. Ta vychází z největší používané velikosti obrázku, tedy 1024px x 768px, takže čím lepší fotku produktu zákazníkovi předvedete, tím lepší představu si udělá a tím radši vloží prohlížené zboží do košíku. Samozřejmě i nadále máte na titulní produktové fotce možnost používat lupu.
Protože přibývá těch, kteří přes telefon na internetu nejen brouzdají, ale také nakupují, připravili jsme šablonu tak, aby byla líbivá i těmto zákazníkům. Takže pokud k vám někdo přijde z mobilu nebo tabletu, nebudou mu stát v cestě žádné překážky a on bude moci pohodlně nakoupit i na malém mobilním zařízení.
Vzhled e-shopu zákazníka může ohromit, ale pokud by se mu stránka načítala pomalu, zákazník se půjde nechat ohromit jinam. Ale to nechceme, a tak jsme díky různým úpravám, které spolu s nasazením nové šablony kolegové prováděli, načítání stránek dokonce ještě zrychlili. Teď se načítají o neuvěřitelnou polovinu času rychleji, než tomu bylo doposud. Je to prostě fofr.
Pravidlo tří (tři přání, tři bratři, tři oříšky, takže i tři pravidla) říká, že:
Jedničku a dvojku jsme vám před chvilkou slíbili (a šablonou splníme). A abychom byli schopni splnit i třetí bod, tedy aby byla šablona pro vaše zákazníky logická a příjemně použitelná, nechali jsme si vypracovat komplexní UX analýzu a šablonu dle jejich výsledků ještě znovu upravili. Takže až si šablonu na svém e-shopu nasadíte, příjemný prožitek je pro vaše zákazníky takřka zaručen.
Protože na vyladění nové šablony neustále pracujeme, máme tady žhavé doplnění o nové barevné kombinace šablony (aktualita z 2. 10. 2014). K základní barvě přibylo 9 krásných barevných variant, mezi kterými můžete volit. Aktuální volba se vám ukáže rovnou v náhledovém obrázku.
Tato barevná schémata, ze kterých si nyní můžete vybrat, ovlivňují primární i konverzní barvu šablony (v ukázce je primární barvou modrá – tlačítko hledat, detail, linka nad bannerem, apod., konverzní barvou, tedy barvou na tlačítkách vedoucí k dokončené objednávce – „koupit, košík“ apod. -je v ukázce barva zelená).
Ti, kteří by uvítali i jinou barevnou škálu pro svou šablonu POP, než pro vás aktuálně připravili kolegové, se brzy dočkají. Kolegové aktuálně připravují úpravy k nové šabloně POP, a to takové, kdy bude volba primární i konverzní barvy čistě na vašem vkusu.
A jedno malé tajemství na závěr. Díky tomu, že se v této šabloně nově vytvářela tlačítka pomocí CSS stylů, jsme podstatně blíže k tomu, abychom vám umožnili nastavovat CSS styly přímo přes administraci e-shopu. Změny podbarvení tlačítek, kategorií, barvy či font písma si budete moci brzy měnit libovolně sami. Ale to je zatím pouze mezi námi :).
Problém s menu v detailu zboží. Pokud v detailu zboží chete přejít do jiné kategorie a rozbalíte menu, které obsahem sahá až do míst obrázku, menu se automaticky uzavře. Evidentně dochází k automatickému sbalení menu a dojde k aktivaci LUPY v detailu zboží.
Celkový průchod kategoriemy pak zákazníka odradí.
Dobrý den, Petře,
díky za připomínky, předám je kolegům, aby chybu opravili.
Krásný den,
Katka
Zkusil jsem novou sablonu POP, ale bohuzel vubec nevidim tu vrchni cast s obrazky. Mam tam jen dve tecky pod vysouvacim menu, ktere napovidaji, ze by tam mely byt 2 obrazky, mezi kterymi lze preskakovat. Ale nevidim je. V administraci Zahlavi obrazky, ktere jsou v nahledu sablony, vubec nemam. Hm.
Toto je možné nastavit v sekci – Prvky – Bannery – Carousel
Dobrý dne,
Max odpověděl správně – stačí si banner jednoduše nastavit v administraci :)
Krásný den, Katka Dvořáková
Patička – nějak jsem nenašel, jak ji v šabloně spustit. přes Prvky – Menu to nejde….
Dobrý den,
Tak už také testujeme ale panel kategorii nelze při kliknutí na šipku rozbalit musí se kliknout na danou kategori a pak se teprve rozbalí menu (jakmile je rozbaleno menu šipka sbalení a rozbalení menu fungujeú u značek to jde normálně je to chyba nebo to tak má být?
Děkuji
Dobrý den , tak už jsem na to přišel ,stačilo u každé hlavní kategorie zaškrtnout v nastavení Zobrazit rozbalené v menu kategorií ,, no pořád se učíme…
Pokud používám jen krátké popisy a parametry tak se nezobrazuje podobné zboží, pokud zadám rozšířený popis tak to vidět jde. Je dobře že podobné zboží zobrazujete ihned, ale mělo by být všude. Konkrétně u svítidel je to dost zásadní, protože se většinou prodávají v sadách a spousta lidí mi píše že by chtěli k lustru i lampičky a kde je najdou. Když je to na kartě tak na to prostě nekliknou (nenajdou to)
problém zde:
http://40028.myshoptet.com/stropni-svitidla/stropni-svitidlo-philips-alive-30855-56-16/
Dobry den. Pri prohlizeni detailu produktu na mobilu i tabletu jsou sipky pro pridani/ubrani mnoztvi moc dole a prekryvaji/se s tlacitkem pridat do kosiku…
Dobrý den, Jane,
děkujeme za testování a za připomínky, na nové šabloně stále pracujeme. Nicméně úpravy se chýlí ke zdárnému konci.
Krásný den,
Katka
Dobrý den,
lze nějak „nezávazně“ otestovat, jak by můj současný web vypadal s novou POP šablonou?
Ivan
Dobry večer, Ivane.
Udělejte si kompletni export zboží z eshopu a naimportujte jej do nove testovacky. A tam zvesela testujte
Dobrý den, Chci se informovat jaky font je pouzity v sablone POP? Chtel bych se stejnym fontem vytvaret i vizualni materialy, ktere budou na webu. Diky
Dobrý den, Kryštofe,
na nové POP šabloně je použitý font Open sans.
Pokud budete někdy chtít zjistit použitý font (třeba z nějakého obrázku), doporučuji tento odkaz http://www.myfonts.com/WhatTheFont/.
Hezký den,
Katka
A ještě dodám, že v nadpisech je použitý font Sourse sans pro.
Diky :)
Zdravim, lze jiz menit font pisma? barvicky jdou, ale font? kde to popr. najdu? diky
Dobrý den,
zpráva je již dva roky stará ale pořád nikde nevidím možnost upravovat si sám styly. Jediná možnost je oslovit kodéra, počkat si a zaplatit poměrně dost paněz za drobné úpravy vzhledu. Opravu ne vše je na šablonách Shoptetu ideální, proto se ptám kdy bude možné si tyto úpravy udělat jak slibujete na konci článku.
Protože se obávám, že jestliže to není možné ani po dvou letech od nasazení šablony, nebude to možné zřejmě nikdy, chci se zeptat kde najdu seznam stylů které mohu měnit. V html editoru změny dělat jdou ale samozřejmě je třeba znát jaké jsou názvy prvků a stylů.
Předem děkuji
Jiří Doležal
Zrovna včera, Jiří, jsme třeba vyslali do světa možnost měnit fonty na vašem e-shopu. A brzy půjdou ven i další vylepšení :)