Snažíte se zvýšit své prodeje i prostřednictvím sociálních médií, ale vaše úsilí se spíše míjí účinkem? Dumáte nad tím, proč se to konkurenci daří a vy stále jen vydáváte finanční prostředky, ale návratnost je mizivá? Pak si projděte tento článek. Podíváme se v detailu na čtyři základní faktory, které byste měli při vaší sociální kampani zohlednit – Nalákání, Udržení, Konverze a Měření. Tak postupně…
Základní snahou každého je pochopitelně dostat návštěvníky na své webové stránky ať už prostřednictvím SEO, klasické reklamy apod., nicméně zaměřím se čistě na sociální prostředí. Nejprve si musíte vytvořit „Obsahovou strategii“, tzn. ujasnit si, jaký je váš typický zákazník a podle toho zvážit, na které sociální platformě se pravděpodobně bude pohybovat, kde bude komunikovat atd. Bez této úvahy se nehnete z místa – musíte vědět, jestli se vaši zákazníci spíše pohybují denně na Facebooku, diskutují ve skupinách na Linkedin, nebo pokud nejsou vůbec na těchto sítích aktivní, zvažte blog, či například vlastní kanál na YouTube.
Na paměti byste měli mít ještě několik faktů:
Takhle na to jde Nike na YouTube:
Když človek ještě před pár lety například nakoupil v e-shopu, prodejce s ním udržoval kontakt klasicky prostřednictvím email marketingu. Dnes ale hrají naprosto zásadní roli právě sociální sítě, a proto je nezbytné, aby hned na úvodní stránce vašeho webu byly odkazy na vaše sociální aktivity. Zeptejte se, jestli vám nemohou dát Like na Facebooku, následovat na Twitteru, odebírat váš YouTube kanál atd. Stejně jako v kasinech nikdy nenajdete cedule vedoucí k východu, vy také nenechávejte zákazníky jen tak odejít.
Na druhou stranu je potřeba dodat, že musíte zákazníky navádět na sociální média, kde jim můžete poskytnout zajímavé informace, nějakou přidanou hodnotu apod. Jednoduše je tam nenudit, protože tlačítka Unlike, Unfollow, Unsubscribe apod. nejsou nijak schovaná. Nebojte se také s lidmi komunikovat, pomoct jim, popíchnout je, aby se vyjádřili apod.
To je pochopitelně jasný cíl, ať už lákáte návštěvníky vašeho webu jakýmkoliv způsobem – dovést je k cílené aktivitě, typicky nákupu. Poslední průzkumy jasně ukazují, že za prvé společnosti, které jsou na sociálních sítích, mají mnohem konsistentní prodeje, a za druhé jsou pro ně ze všech způsobů nejpřínosnější.
Některé menší společnosti ještě stále argumentují tím, že sociálním sítím tolik nedůvěřují, protože se u nich nedají dost dobře měřit výsledky. To už ale není pravda. Stačí nahodit dnes již naprosto běžný Google Analytics a ten vám sdělí, odkud k vám kdo chodí, a uvidíte sami, jestli zde sociální média budou.
Snad vám tento článek pomohl. Nezapomeňte na to, že sociální sítě jako celek, ale i zmíněné nástroje jsou stále trochu v plenkách, takže sledujte aktuality a neusněte na vavřínech.
Zdroj: Social Media Examiner
Napsat komentář