Každý obchodník hledá cesty jak maximalizovat svůj zisk. Jednou možností je využívání emailového marketingu, který má většinou podobu newsletteru. Výhodu ovšem získají ti provozovatele e-shopu, kteří budou emailový marketing flexibilně rozvíjet a nezůstanou pouze u jedné možnosti. Proto přinášíme 3 rady, jak rozvíjet emailový marketing.
V podstatě se jedná o rozčlenění emailů klientů podle jejich specifických potřeb. Takové rozčlenění by mělo zohlednit několik faktorů, kterými jsou například kategorie výrobků, které klient kupuje a nebo zda-li je jen odběratelem newsletteru, ale zatím se ke koupi neodhodlal. Klíčem k vyšší efektivitě je časté přehodnocování soupisu emailů a následné předělání daného soupisu. Díky tomu se soupis emailů bude vyvíjet dle konkrétních potřeb a přání zákazníků. Je nutné rozlišit jaký obsah je pro určitý segment klientů důležitý a ten jim pak také nabídnout. Toho lze například docílit informacemi o speciálních akcích a slevách.
Přestože emailový marketing skýtá řadu možností, newsletter tvoří jeho významnou část a má výsadní postavení. Je to pilíř, na kterém často stojí emailový marketing celé společnosti. Pro to je také důležité mu věnovat pozornost. Pro co nejlepší výsledky je nutné optimalizovat obsah newsletteru téměř nepřetržitě. Zákazník se totiž bude o zboží nejvíce zajímat ve chvíli, když poprvé nakoupí a přihlásí se k odběru newsletteru. Bude to právě konstantní optimalizace newsletteru, která má zajistit, aby takový zákazník zůstal a to díky tomu, že se newsletter bude přizpůsobovat požadavkům zákazníků.
I když stále mluvíme o jednom newsletteru, tak to neznamená, že doopravdy musí být jen jeden. Naopak je vhodné mít více variant newsletteru a ty pak rozesílat dle segmentovaného soupisu emailů. Není například nutné nově nakupujícího hned zahrnout všemi možnými nabídkami, ale poskytnout mu pohled na nejčastěji kupované zboží. Zkušenější zákazník pak může ocenit daleko větší výběr, aniž by se v něm ztratil.
Na druhou stranu se nesmí zapomínat na to, že pokud budeme chtít po zákazníkovi moc informací, které by byly prospěšné pro obchod, nemusíme dostat žádné. Pokud například zákazník narazí na dotazník o 50 otázkách, tak nejspíše nezodpoví ani jednu. Když mu ovšem předložíme například jen 3 otázky, zvětší se pravděpodobnost, že se dostaneme k žádaným informacím.
Na příkladu firmy Threadless je vidět, že risk se může vyplatit. Firma Threadless přišla s kampaní, které dala jméno “Open this email or say goodbye forever” ( otevři tento email a nebo se navždy rozloučíme). Threadless chtěla v rámci této akce dát neaktivním odběratelům poslední šanci k tomu, aby zůstali na seznamu odběratelů. Mnoha lidem se to zdálo jako příliš smělé a silné gesto. Threadless nicméně díky této kampani získalo zpět 2,400 odběratelů, které by jinak firma odstranila ze svého seznamu. Podařilo se tedy vyburcovat 2,400 lidí, kteří teď opět od Threadless odebírají newsletter.
Liz Ryan, ředitelka emailového marketingu firmy Threadless, říká, že email se jako komunikační kanál stále vyvíjí a někdy je nutné překračovat své limity a zkoušet nové věci k tomu, abyste získali pozornost. Přitom je ale nutné mít na paměti, že existují limity, které by neměly být překročeny.
Zdroj: hubspot.com
Napsat komentář