Nadpis je poněkud delší, nicméně vystihuje případ, který byl publikován na blogu GetElastic. Velmi názorně ukazuje, jakým způsobem lze optimalizovat nákupní proces.
Zmíněný případ popisuje obchod s oblečením, ve kterém je součástí nákupu tzv. vyskakovací okno. Jakmile zákazník klikl na tlačítko „Přidat do košíku“ objevilo se nové okno. Z něho se zákazník mohl podívat na obsah svého košíku nebo pokračovat v nakupování. Na obrázku níže je heat mapa, vytvořená pomocí sledování pohybu očí. Na ní je jasně vidět, že přestože by mělo být malé okno dominantní, v kontextu celé stránky je pozornost značně odváděna ostatními prvky.
Navržená změna se týkala především změny pozadí, tak aby vyskakovací okno bylo co nejvýraznější. Taktéž se změnilo i okno samotné.
Výsledná heat mapa indikuje mnohem užší zaměření pozornosti.
Samozřejmě pouhým zaměřením pozornosti nelze skončit. Tento princip je možné využít například pro zvýšení efektivity tzv. call-to-action tlačítka. Zákazníci se totiž o nákupu často rozhodují impulzivně. Toto tlačítko jim jednoduše umožní realizovat jejich rozhodnutí ihned.
Zdroj: getelastic.com
Muzu se zeptat co to je call-to-action tlacitko?
To je neco jako „do kosiku“ nebo objednat?
V podstatě se jedná o prvek na stránce, který má návštěvníka vybudit k určité akci (objednávka, odebírání newsletteru, registrace, vyzkoušení trial verze, apod.).
Dobrý den,
na Shoptet takováto vyskakovací okna po přidání do košíku nejsou a nebudou, nebo jen neumím tento proces správně nastavit? Malé okýnko poměrně nevýrazné barvy, které se zobrazuje nyní, mi příjde lehce přehlédnutelné a říkám si, zda nepovede ke zmatení zákazníků, zda mají zboží v košíku, či nikoliv.
Díky za odpověď předem.
Ondřej Dědič
Dobrý den, Ondřeji,
jedná se o modul rozšířená objednávka (http://blog.shoptet.cz/rozsirena-objednavka-motivuje-vase-zakazniky/) a ten nastavujete v sekci Nastavení / objednávky / Ostatní nastavení.
Hezký den,
Katka