9 důvodů proč lidé nakupují online

()

Prodávat online a dělat marketing bez toho, aniž bychom znali chování našich zákazníků, je jako jít ven s páskou na očích. Možná někam dojdeme, ale pozdě a ještě s mnoho škrábanci. A to si v byznysu nemůžeme dovolit. V tomto článku najdete všechny důvody, kvůli kterým lidé nakupují raději online.

1. Recenze

Člověk je tvor od přírody velmi opatrný. Pud sebezáchovy nám nedovolí bezhlavě riskovat. Většinou čekáme, až to někdo vyzkouší za nás. Počkáme na zkušenosti a hodnocení ostatních, kteří byli o krok napřed nebo byli jednoduše odvážnější. Až pak něco zkusíme. Názor druhých nás prostě zajímá. Zvlášť když jde o naše zdraví a naši peněženku. A přesně na tomhle principu fungují recenze.
Lidé věří tomu, co píšou ostatní „z jejich řad“. Cítí jisté pouto, že mezi ně patří. Nejsou to komentáře psané výrobcem, specialitou, ale člověkem z davu. Například můj manžel, který je profesionálním nákupčím ve velké farmaceutické firmě, je recenzemi doslova posedlý. Nakupování po internetu miluje. Prý se u toho baví a učí nové dovednosti. Zjistí si nejdříve co nejvíc informací o produktu a výrobci, a pak projíždí všechny dostupné recenze v ČR i v zahraničí. Porovnává, hodnotí, kalkuluje. Samozřejmě recenze sám i píše. Já na to většinou nemám čas ani potřebu. On ano, prý pomáhá „komunitě“.

2. Větší výběr

Kamenné obchody byly vždy drahou záležitostí. Nájmy jsou čím dál vyšší, o hlavním městě nemluvě. Obchodníci nemají tudíž tolik prostoru k prezentaci. Vystavované kousky bývají ty nejlepší. Podle vkusu prodávající. Ale co když zákazník by si nejradši koupil tu košili, která leží hluboce ve skladě? Stačí pár korun měsíčně a na e-shopu můžete nabídnout všechny produkty, které máte k dispozici. Lidem už teď nevadí, že má kategorie několik stránek a svoje vysněné zboží najdou až na straně 10. V online světě existuje totiž jedna kouzelná funkce zvaná filtr.

3. Fotky

Uvědomujete si, jak moc je pro zákazníky důležitý vizuál? Já jakožto obyčejná ženská, co se ráda obklopuje hezkými věcmi, miluji, když mají e-shopy kvalitní fotky. Občas se i přistihnu, že na ty stránky chodím jen koukat a obdivovat. Je to pro mě i zdroj inspirace a určitě si firmu zapamatuji v pozitivním. Podle studií MGD Advertised až 67 % lidí považuje kvalitu fotek za jeden z rozhodujících parametrů při nakupování na internetu. Taktéž vynahrazuje absenci produkt si osobně prohlédnout nebo vyzkoušet.

www.miabella.cz

4. Lepší ceny

Dalším důvodem, proč by každý kamenný obchod měl mít i e-shop, je výhodnější cena. Zboží prodávané na internetu není zatížené dalšími taxy, jako je nájem obchodu a plat zaměstnanců v obchodě. Pro nakupující je také lehčí porovnávat ceny na internetu než pobíhat po městě mezi různými obchody.

5. Šetří čas

V dnešním uspěchaném světě platí jedno: čas jsou peníze. Spousta mužů nesnáší nakupování, protože je to zdržuje od pro ně důležitějších věcí jako je práce, rodina a koníčky. Pár mých známých veřejně přiznává, že nakupování online jim zachránilo ne jeden vztah. Konec hádek, konec čekání na partnerku před obchodem. Prostě konečně můžou jen kliknout a mají vše i s donáškou.

Online nákupy šetří čas obecně všem. Jako žena oceňuji i fakt, že mi e-shopy nejspíš zachrání manželství i mateřství. Živě si dokážu představit, jak krmím miminko, do toho ťukám nový článek a v mezičase si objednávám nové oblečení pro celou rodinu. Obrovský plus e-shopům dávám taky, protože mě pravidelně zachraňují před dlouhatánskými frontami, které jsou přímo děsivé během svátků a výprodejů.

6. Doručení zdarma

Nabídka doručení zdarma je tak revoluční, že ji považuji za jednu z nejlepších marketingových nápadů. Hned vedle nákupu 1+1. Také když jsme byli u těch front, tak je mnohem pohodlnější ležet v pyžamu a čekat na zboží v klidu domova. Kdo by to vyměnil za dav zpocených a naštvaných lidí, kteří se derou hodiny ke kase? A ani když se člověk dostane ke kase, tak nemá vyhráno. Na internetu nemáte možnost narazit na nepříjemnou prodavačku, která vám může celý nákup pěkně zkazit. Co vás tedy čeká poté, co si naplníte online košík? Vyplníte adresu a už jen čekáte, až vám ho kurýr doveze skoro až pod nos. S pocitem, že dopravu hradí někdo jiný.

7. Lehká reklamace

Mnoho lidí neví, že si může zboží zakoupit online a do 14 dnů vrátit bez udání důvodů. Já jsem to tuhle využila poprvé. Koupila jsem manželovi k narozeninám drahý joystick. Bohužel mu nebyl při hraní pohodlný. Vrátili jsme ho hned druhý den. Nikdo se na nic neptal. Jednoduše mi vrátili peníze. Lehké jak facka. Všechny příslušné dokumenty byly na účtu, který jsem si založila na jejich stránce. Jsou uložené a kdykoli k dispozici. Nehrozilo, že bych ztratila účtenku, a nemohla tedy reklamovat.

8. Více možností, jak zjistit info o výrobci

Když se mi zalíbí produkt, který jsem si řádně ověřila na recenzích a fotkách, proklepnu si ještě firmu, u které nakupuji. U zavedených prodejců, u nichž mám dobré zkušenosti, je to bez diskuze. Nicméně u těch neznámých si dám na čas a ověřím si, jestli jsou spolehliví a jak hladce probíhá reklamace. Zjišťuji, co se o nich píše v diskuzích, v médiích a na sociálních sítích. Jednoduše mě zajímá, jak se firma prezentuje a jak se o ní vyjadřují zaměstnanci a jiní zákazníci. Zmínku o výrobci si totiž nepřečtu na zdech kamenných obchodů. Tam si jejich majitelé věší jen pochvaly a pozitivní ohlasy.

9. Diskrétnost

Taky vám vstávají hrůzou všechny vlasy na hlavě při představě, že by vás vaše dcera, sousedka-drbna nebo šéf viděl, jak odcházíte ze sexshopu s obrovskou nákupní taškou? Takže asi chápete, jak si musí oddechnout všichni stydlíni, kteří mají rádi soukromí při nákupech diskrétních záležitostí.

Diskrétnost v online nakupování

Tak co, už máte svůj e-shop? Ještě ne? Tak si ho můžete snadno založit. A nebo naskočte do rozjetého vlaku a převezměte už fungující e-shop. Na Eshopiste.cz jich najdete řadu, ze kterých můžete vybírat. A nebo tam ukažte svůj obchod a využijte příležitosti sehnat pro svůj byznys investora nebo půjčku.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Ctenar napsal:

    Diskrétnost je trošku chybná. V kamené prodejně Vás může nekdo videt, ale to je tak vše, po opuštení už nikdo neví kdo tam byl. V eshopu nakoupíte a elektronická stopa zůstane často na věky a při případném úniku dat (ať je způsob úniku jakýkoli) je disktrénost pryč.

    1. Duong Nguyen Jirásková napsal:

      Tak to máte pravdu. Já jsem to brala spíš z pohledu souseda, kterýho jsem jednou „nachytala“ u sexshopu :). Od té doby se mě zdráhá pozdravit, tak jsem si říkala, že kdyby už tehdy znal kouzlo e-shopů…

      1. Víťězslav napsal:

        Je pravda, že v případě sexshopů se může někdo stydět a raději volí eshop, ale dnešní doba je už takové, že se nikdo nestydí, naopak :) V případě holicích strojků jak se tady píše, je to více o pohodlí, množství nabídek, poradny atd., než o soukromí. Nikdo Vám asi nic neřekne, když si půjdete koupit stojek do kamenné prodejny :)

        1. Iva M. napsal:

          Dobrý den Vítězslave, podle nás ještě stydlíni nevymyzeli. Pořád bude zboží, které člověk radši nakoupí online. Ale pravda, ten holící strojek zas až takový problém nebude :-)

    2. Radek Pavlik napsal:

      V dnešní době tomu tak už bohužel je. Nicméně pořád si myslím, že většina eshopů je bezpečná. Teda pokud člověk nakupuje pouze u kvalitních eshopů a na nějakých neznámých stránkách.

  2. Michal Sanda napsal:

    Soukromí nesoukromí, eshop je dobrá věc pokud nemáte čas lítat po obchodech. A co si budeme vykládat, Vánoční města a obchody jsou krutě přeplněný… Takže osobně elektroniku jako holící strojek, epilátory pro ženu nakupuji zásadně na eshopu.

    1. Radek Pavlík napsal:

      To mohu potvrdit. Již léta nakupuji věci na holení či depilaci na echopu https://www.holime.cz/
      Je to jeden z mála eshopů, který mám již vyzkoušený, a nedávno jsem kupoval i mašinku za bez mála 6000kč…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů