Téměř 250 miliard emailů je odesláno každý den, alespoň dle Email Marketing Benchmark Report 2012. To nám tedy přepočteno dělá jeden odeslaný email za každou 0.00000035 sekundy.
Samozřejmě není vůbec potřeba pročítat statistiky, abyste porozuměli emailům, však je taky používáte každý den – ke kontaktu s novináři, při žádostech o zaměstnání, při hledání nových podnikatelských záměrů, při dopisování si s rodinou apod. Pokud se vám ovšem stává, že vám lidi na emaily neodpovídají, asi bude někde něco špatně. Následující tipy podle Anny Pitts vám pomohou v cestě za dokonalými emaily, pomocí kterých dosáhnete kýžených výsledků.
Pravděpodobně nejvýznamnějším komponentem emailů je samotný předmět. Právě na něm často závisí, jestli se příjemce rozhodne váš email vůbec otevřít a věnovat čas jeho přečtení. Při vpisování předmětu myslete na to, že musí být zejména pravdivý a srozumitelný, dále musí také zaujmout čtenáře natolik, aby chtěl vědět více. Není na škodu navodit jemnou atmosféru tajemství, ale nikoliv za cenu toho, že byste přešli ke lži. Pokud váš email nebude mít nic společného s uvedeným předmětem, nejspíše ztratíte zájem příjemce i u budoucí korespondence.
Tak pojmete začátek emailu, udá tón i zbytku mailu. Na základě úvodních slov si o vás čtenář vytvoří úsudek a zjistí, co po něm vlastně chcete. Což vede k jeho rozhodnutí, zdali bude pokračovat ve čtení. Negativní dojem může vrhat jak neprofesionální způsob psaní, tak i ten příliš formální a neosobní. V celém podnikání, a zejména v oblasti PR, je základním posláním budovat vztahy a posléze je i posilovat. Proto když začnete přátelsky, ale stále udržíte profesionální přístup, máte velkou pravděpodobnost, že uspějete.
Dlouhé emaily, plné zbytečných vět, které se netýkají tématu, jsou unavujícími pro každého. Zvláště pokud píšete novinářům, kteří dostávají desítky emailů denně, se vyplatí psát přímočaře a jasně. Pokud příjemce obdrží předlouhý email, nejspíš ho hned zavře, či přesune do koše, bez jakékoliv snahy o přečtení. V dnešní době bohužel nemá nikdo čas, či dokonce zájem, číst dlouhé životní příběhy (pokud se tedy nejedná o poutavou knihu na dovolené). Udržte tedy vaše zprávy tak krátké a stručné, jak je jen možné a informace podávejte stravitelným způsobem. Účel, kvůli kterému email píšete, musí být pro příjemce jasný hned na začátku, také musí ho okamžitě oslovit a nejlépe by se s ním měl příjemce i ztotožnit.
Za předpokladu, že příjemce přečte váš email až dokonce, myslete na to, že na zakončení záleží úplně stejně jako na úvodu. Zakončete mail jasným sdělením, které čtenáři vysvětlí, co se od něj očekává. Vyhněte se ovšem direktivnímu způsobu. Výzvu k reakci můžou krásně vytvořit fráze jako je „Dejte nám prosím vědět, co si o tom myslíte“ nebo „Těšíme se na vaší odpověď“. Tak nenásilně, avšak jasně dáte vědět, že byste rádi slyšeli jejich názor na věc.
A nezapomeňte, že pokud máte založené profily o vašem podnikaní i na sociálních médiích jako je Facebook, Twitter, LinkedIn, či Google+, můžete je klidně spolu s telefonem přidat pod váš podpis. Tak se můžou i lidé, kteří doteďka ani netušili o vaší existenci přiblížit k vašemu podnikání o něco blíže.
Zdroj: www.prdaily.com
Napsat komentář