Pozvěte na pole sociálních médií místí trhy

Relevance je klíčové slovo u téměř každé úspěšné iniciativy v sociálním prostředí. Lokace je zase jedním z hlavních způsobů, jak propojit publikum s vhodným obsahem a zkušenostmi. Samotný marketing, či obchodní cíle mohou být někdy omezeny na základě určité zeměpisné oblasti, ať už z důvodů různých regulí, konkrétních omezení či z praktického dosahu společnosti.

Marketéři často bojují s tím, jak přidružit sociální podporu limitovanou právě geografickým hlediskem. Ve skutečnosti to ale nemusí být zase tak složité. Několik rychlých tipů dle Robin Neifield, vám může pomoci při distribuci vzorků v novém lukrativním regionu, při rozesílání zpráv, při vytváření kampaní na několika odlišných trzích nebo při využití omezených rozpočtů v jednotlivých městech. Existují stovky příkladů, proč byste mohli chtít zaměřit své marketingové úsilí včetně sociálního marketingu na jednotlivé lokace. S plánováním, průběhem a následným měřením dopadu marketingového úsilí na lokálním stupni vám mohou pomoci stěžejní sociální kanály.

Facebook. Zveřejňování statusů na Timeline.

Na základě mechanismů targetingu (zacílení), jsou obchodníci schopni zasáhnout i určité podskupiny v rámci fanouškovské stránky jejich značky na Facebooku. Pomocí lokace lze tyto skupiny rozdělit jak dle země, regionu či státu, tak dokonce i dle jednotlivých měst. Vybrané země, státy i města mohou být selektovány pro kterýkoliv daný příspěvek. Tak je vám nabízena flexibilita při sdílení s klíčovými oblastmi, jak pro Čechy, tak i pro mezinárodní trh a jeho publikum.

Benefitů, které může tento systém pro značky a obchodníky přinést je několik. S geo-zacilováním máte mnohem menší pravděpodobnost získání unlike a stejně tak i správně zacílené zprávy jsou mnohem více relevantní pro lidi ve vašem zásahu. S přidanou relevancí míra angažovanosti u vaší stránky samozřejmě také poroste. Stejně tak se můžete těšit i na pohyb afinity. Nezapomeňte ale na vytváření zajímavých a hlavně osobních dialogů mezi vaší značkou a jejími spotřebiteli.

Musíme si ale uvědomit, že pokud nastavíme, aby se příspěvek zobrazil pouze na stěnách uživatelů, kteří žijí v určeném městě, tak se tento příspěvek zobrazí pouze u lidí, kteří mají dané město uvedeno ve svých Facebookovských profilech. Proto je zde i určitý risk, nedosažení velkého množství lidí, se kterým jste nazačátku mohli počítat. Pokud je vaším primárním cílem získání „To se mi líbí“ u vaší stránky, pak propagace skrze příspěvky asi nebude nejlepší možnou zvolenou cestou. Příspěvky nejsou obvyklým nosičem k získání nových fanoušků, spíše slouží k zvýšení angažovanosti u již získaných.

Facebook. Reklama.

Pokud hovoříme o reklamě na Facebooku, můžeme si být jisti, že mnoho marketérů zaciluje na základě geografie dle unikátních poštovních směrovacích čísel. Tato úroveň customizace je především oceňována pokud se chystáte propagovat určité události, máte v plánu další průnik na trh, chcete upozornit spotřebitele na otevření nového obchodu, nebo se chystáte měřit reakce na uvedení nového produktu na trh v určitém regionu a u mnoho dalších situací. Geo-targeting je také jedním ze způsobů, jak můžete rozvíjet A/B testování, kdy budete schopni srovnat výkon reklamy a následnou odezvu na ní v porovnání jednotlivých regionů, států či měst.

Stejně jako u přidávání statusů na Timeline, je i zde omezení, že inzerenti jsou v době, kdy vytvářejí reklamu schopni vybrat pouze jednu z top úrovní (země, stát/provincie, město, PSČ).

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Sponzorované příspěvky a příběhy mohou fungovat úplně stejným (geo-zacíleným) způsobem. Pokud je váš počáteční příběh zacílen dle geografických podmínek na určitý segment z vaší fanouškovské stránky a zaměřen na „lidi, kteří mají vaše stránky v oblíbených a na jejich přátelé“. Pak se výsledná reklama dostane jen k přátelům vašich fanoušků, kteří žijí v oblasti vašeho zacílení nastaveného u počátečního příběhu.

Facebook. Události.

Události na Facebooku nabízejí jiný způsob, kterým můžete propojit fanoušky s místním děním. Marketéři mohou využít customizované aplikace nebo původní funkce Facebooku k využití polohy spotřebitelů za účelem upozornění na blížící se místní událost. Pokud využijete RSVP, uživatelé mohou být přesměrováni přímo na facebookovské stránky konané události, což vám pomůže navýšit provoz. Zobrazením nejbližší, nebo nejvíce relevantní lokace bude nejspíše mnohem účinnější, nežli sdílet obecnou výzvu k akci u všech událostí.

Facebook. Hledání na základě sociálních propojení.

Sice zatím ještě nemáme k dispozici mnoho detailů, pokud jde o benefity u reklamy, která využívá novou facebookovou službu Graph Search. Nicméně první stopy poukazují na možnost sponzorovaného geo-zacíleného vyhledávání. Zajímavým obratem ohledně tohoto sociálně založeného vyhledávání bude získání ještě více „To se mi líbí“, lepší viditelnosti a lepšího výkonu, čímž se budete moci umístit blíže k vrcholu. Také už můžeme očekávat, že výsledky tohoto vyhledávání budou sledovány a následně zaznamenávány samotným Facebookem. Tak se stanou data o uživatelých na Facebooku více dostupnějšími. Díky tomu se naskýtá možnost užšího zaměření (také relevantnějšího) než jsme byli zvyklí doposud.

LinkedIn

Jako na Facebooku, mohou být i příspěvky na LinkedIn cíleny na základně geografických podmínek, takže i zde máme možnost dosáhnout lepší segmentace u publika. Stejně tak jsou schopny i reklamy na LinkedIn zaměřit se dle kontinentů, zemí, států či měst.

Twitter

Zatímco cílení standardních příspěvků na Twitteru dle geo-zacílení, není v současné době k dispozici. Twitter reklamy mohou být zaměřeny stejně, jako tomu je na Facebooku, či LinkedIn. Tento typ cílení může být implementován na oba způsoby kampaní, jak na představení příspěvků značky více uživatelům (Promoted Tweets), tak i na kampaně, které by měly přivést ke stránce další a další uživatele (Promoted Account ads).

Obecně můžeme tvrdit, že vývoj spotřebitelských online zkušeností ohledně zařízení, nástrojů a kanálů se od zasažení spotřebitelů na celém světě posouvá stále více k pochopení každodenního života u jednotlivých segmentů na základě čehož je možnost vytvořit i mnohem relevantnější obsahy.

Lokace je velmi důležitá, na základě znalosti pohybu spotřebitelů a trošce předvídavosti můžeme v online světě a na sociálních médiích obohatit jednotlivá propojení.

Zdroj: www.clickz.com

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů