Jak naplno využít doplněk Základní SEO?

()

Dostaňte produkty, kategorie a články na první příčky ve výsledcích vyhledávání pomocí doplňku Základní SEO, který dokáže automatizovaně vyplnit Titly a Meta Descriptiony po celém e-shopu. Ušetřete stovky hodin práce SEO specialisty, zásadně ovlivněte pozice ve vyhledávačích jako je Google, Seznam, Bing a snižte závislost na PPC reklamě.

Jako SEO specialista vám blíže představím doplněk Základní SEO, který máte na Shoptetu v rámci všech tarifů zdarma. Může vám pomoci v růstu organické návštěvnosti, a proto bych vám doporučil mu určitě věnovat pozornost.

Zatímco u konkurenčních řešení musí e-shopař platit desítky tisíc korun za ruční plnění Titlů a Meta Description, Shoptet nabízí unikátní řešení, které dynamicky a efektivně doplňuje klíčové hodnoty pro SEO za vás. Díky tomu máte náskok před konkurencí, konverznější výsledky vyhledávání a potenciál vytvořit dlouhodobě udržitelný marketingový mix bez závislosti na placené reklamě.

Projdeme si, jak s doplňkem správně pracovat.

Záložky doplňku Základní SEO

Meta tagy

Nejdůležitější záložka pro automatizaci v SEO, která zajišťuje dynamické propisování hodnot pro Titly a Meta Descriptiony, což jsou klíčové značky ve zdrojovém kódu obsahující základní informace o stránce, jenž se mohou propsat do výsledků vyhledávání.

Upozornění: Toto nastavení funguje pouze tehdy, pokud nemáte tagy Title a Meta Description vyplněné u kategorie, článku a produktu ručně. Ruční nastavení má vždy přednost nad dynamickým, takže můžete kombinovat oba způsoby dle potřeb optimalizace.

Úvodní stránka:

Automaticky vloží Title a Meta Description pro HomePage (hlavní  stránku). Doporučujeme na začátek Titlu vložit název domény případně proměnnou #WEBSITE_NAME#, která čerpá informaci z Nastavení obchodu – Název obchodu.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta Zeleko.cz

V Meta Description zkuste pomocí 2-3 vět popsat váš obchod. Vyhledávače si klíčové informace poskládají buď na základě tohoto popisku, nebo z obecné textace z webu.

Ukázka z nastavení HomePage Shoptet klienta Zeleko.cz

Články:

Automaticky vloží Title a Meta Description pro všechny články. Doporučujeme na začátek Titlu vložit proměnnou #TITLE#, která kopíruje název (h1) článku.

Ukázka z nastavení článku: Kdo je SEO Specialista? (Zdroj Dudlu.cz)

V Meta Description přidejte proměnnou #DESCRIPTION#, která použije první odstavec v článku. První odstavec by měl být napsán tak, že stručně vysvětlí odpověď na téma a zároveň naláká čtenáře k dalšímu čtení tzv. Perex článku.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta Dudlu.cz

Kategorie:

Automaticky vloží Title a Meta Description pro všechny kategorie a parametrické kategorie. Doporučujeme na začátek Titlu vložit proměnnou #TITLE#, která kopíruje název (h1) kategorie a #PRODUCTS_COUNT#, která načte aktuální počet produktů, jenž bude přibližně jednou za 24 hodin aktualizován.

Ukázka z nastavení kategorie Damaškové nože (Zdroj: Damano.cz)

V Meta Description můžete použít stejné proměnné jako v Titlu a k tomu přidat informaci o dopravě zdarma, dárcích, certifikátech, věrnostním programu a dalších výhodách.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta Damano.cz

Produkty:

Automaticky vloží Title a Meta Description pro všechny produkty. Doporučujeme na začátek Titlu vložit proměnnou #PRODUCT_NAME#, která kopíruje název (h1) produktu a  #PRODUCT_PRICE#, jenž načte aktuální prodejní cenu s DPH.

Ukázka z nastavení produktu (Zdroj: ČokoládovnaJanek.cz)

V Meta Description můžete znovu použít proměnnou  #PRODUCT_NAME# a #PRODUCT_PRICE#, ale přidat i nové typu #TITLE# (výchozí kategorie produktu)a #SHORT_DESCRIPTION#, což je obsah v “Krátký popis” produktu.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta ČokoládovnaJanek.cz

Výrobci produktů:

Automaticky vloží Title a Meta Description pro výrobce v rámci stránek Značky.Doporučujeme na začátek Titlu vložit proměnnou #MANUFACTURER#, která kopíruje název (h1) výrobců v sekci Shoptet => Produkty => Značky, pokud máte zapnutou viditelnost.

Ukázka z nastavení Značek Shoptet klienta Bushcraftshop.cz

V Meta Description můžete znovu použít proměnnou #MANUFACTURER# a #WEBSITE_NAME#, pro dynamický zápis názvu značky a domény.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta Bushcraftshop.cz

Košík, Dokončené objednávka, Hodnocení obchodu a Rubriky

Další sekce už nejsou pro SEO tolik důležité můžete jim dát minimální prioritu.Košík není stránka, která by šla od indexu vyhledávačů, ale jde spíše o UX efekt, kdy se vám v prvním kroku košíku v záložkách prohlížeče rozsvítí informace typu Vloženo do košíku.

Ukázka z nastavení Košíku Shoptet klienta 60.cz

Podobný efekt má i Dokončené objednávka. Ani pro jednu tuto sekci nemusíte vymýšlet Meta Description, ten je v nastavení pro tyto stránky zcela bez efektu.

Ukázka z nastavení Shoptet klienta 60.cz

Hodnocené obchodu odkazuje na stránku: https://www.60.cz/hodnoceni-obchodu/, kterou si můžete aktivovat přes Shoptet => Marketing => Hodnocení a může sloužit pro sběr interních recenzí, ale dokáže zároveň i stahovat vaše hodnocení z Heuréky.

Rubriky slouží jako kategorie pro články a jsou ideální v případě obsáhlejšího blogu.

Všechny aktivní proměnné, které lze různě použít:

Pokud u sekce zadáte značku, která nemá co propsat (například #PRODUCT_NAME# u značky), nezobrazí se žádný text.

A jak může správné nastavení vypadat na Googlu?

Vyhledávače si sami rozhodují, jaké Titly a Meta Descriptiony ve výsledcích vyhledávánípoužijí, vy jim můžete svým nastavením dát podnět k aplikaci takových, které mají vyšší šanci zaujmout uživatele a tím vám sekundárně zlepšit pozice.

Ověřit si jak vypadají můžete přes operátor site:vasedomena.cz

Ukázka Shoptet klientů Ptákoviny-cb.cz | Brunoshop.sk | Bighobby.cz a Počítárna.cz

Struktura URL

Struktura URL je zásadní pro SEO a její neodborná změna může způsobit propady ve výsledcích vyhledávání, proto nikdy svévolně neměňte nastavení bez asistence odborníka.

Ukázkové nastavení je ideální kombinací pro snadné měření výkonu stránek v GA4 a GSC a zároveň bezproblémovou úpravou struktury e-shopu (změny kategorií, výchozích kategorií produktů a článků). Nejedná se však o jedinou funkční kombinaci.

Ukázka z nastavení Struktury URL adres Shoptet klienta Zeleko.cz

Přesměrování URL

Přesměrování URL adres slouží primárně SEO specialistům k opravě a zachránění návštěvnosti ze stránek, které jsou ať už omylem, nebo účelově smazány z Shoptetu.

Ukázka z nastavení Přesměrování URL adres Shoptet klienta Patricca.cz

Zároveň je to klíčový nástroj při změně informačních architektury webu a přechodu od jiného poskytovatele e-shopových řešení. Redirecty můžete pomocí 301 vkládat ručně, nebo hromadně přes excelový soubor a v případě chyby je kdykoliv odmazat.

Upozornění: Neodborné mazání redirectů, jejich špatné nastavení na 302, případně jejich zacyklení v tzv. redirect chains může mít až fatální dopad na výkon e-shopu.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Tomáš Zahálka
Autor příspěvku

Tomáš Zahálka

Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner specilizující se především na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektech jako Čokoládovna Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 i na vlastním e-shopu – Dudlu, o kterém píše seriál: Jak se staví e-shop Dudlu.cz
Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner specilizující se především na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektech jako Čokoládovna Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 i na vlastním e-shopu – Dudlu, o kterém píše seriál: Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů