Twitter nástroje pro řízení vztahů

Společnosti a podniky potřebují obdobu Customer Relationship Managementu, neboli řízení vztahů se zákazníky, i pro prostředí sociálních médií.

Nebylo by skvělé mít možnost zjistit nejenom, kdo vytváří povědomí o vaší značce a kdo nad ní vynáší soudy, ale i zpětně se vracet k celé historii sdílených komunikací za určitou dobu? Asi byste si rádi zpětně kontrolovali, jak jste vy (nebo komunikační tým společnosti) reagovali na určité dotazy či zmínky o vás a vaší firmě.

Na vývoji programů, které mohou změnit tyto tužby na realitu, se usilovně pracuje a jistě už brzy budou CRM systémy, které pokryjí svět sociálních médií k dispozici. Ovšem mezitím, než přijde tento čas, je k mání (alespoň na Twitteru) nástroj Commun.it, založený na bázi prohlížeče.

Pokud se váš seznam followerů vejde do tisíce, udržení kroku s komunikací v rámci Twitteru není taková výzva. Pokud ale pracujete se značkou, která má následovníků tisíce, udržení si přehledu a vedení záznamů o nich a o tom, jaký soud o vás pronesli, může být mírně skličující.

Vztahy

Pomocí Commun.it, můžete na první pohled vidět vaše vztahy a závazky (relationships a engagements), které pro vás mají vysokou hodnotu. „Vysokou hodnotnou“ je ve světě Commun.it myšleno složení ovlivňovatelů, příznivců a zapojených členů. Také tak můžete uvažovat o lidech, které jste v nějakém přípěvku zmínili či retweetovali. Nebo také o uživatelích, kteří naopak zmínili vás, či sdíleli váš příspěvek.

Followers

Druhou nejdůležitější složkou na panelu nástrojů je sekce řízení následovníků. Můžete využít nejrůznějších nástrojů pro správu „následujících“ na Twitteru. Nejúčinnější je ovšem mít je ve stejném rozhraní, jako možnost sledováním pozoruhodných tweetů.

Mnoho značek a jejich manažerů, pro komunikaci na sociálních médiích, se neobtěžuje následovat uživatele zpět. Což můžeme považovat za zanedbání fanoušků. Bez toho abyste je zpátky následovali, přicházíte o nejrůznější příležitosti. Commun.it vás ale upozorní, aby k takovému opomenutí nedošlo. Pomocí jeho nástrojů můžete vidět nabídku s: Zvážit následování (Consider to follow), Přestat sledovat (Consider to unfollow), Noví následovníci (New followers)a Uživatelé, co vás již nesledují (New unfollowers).

Skupiny

Seznamy jsou další často opomíjenou a nevyužívanou vlastností Twitteru. Díky chytrému využívání seznamů, můžou manažeři komunit například rozpoznat který jednotlivý jedinec je pro značku přínosem a pomocí jeho zařazení do mikrosegmentu s ním začít budovat silnější a provázanější vztah. Rozhraní Commun.it umožňuje řízení seznamů a jejich importování do skupin.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Zatímco na Twitteru jste omezení počtem seznamů, kterých může být maximálně deset, Commun.it vám umožní vytvořit i další skupiny. Sice v rámci těchto skupin nedostanete zcela stejné funkce, jako u těch na Twitteru (například uživatelé nejsou upozorněni, pokud jsou přidáni), ale vy tak získáte výhodu v tom, že můžete uživatele sledovat v různých skupinách, dle vaší kategorizace.

Monitorování závazků

V sekci monitorování závazků, můžete zobrazit historii komunikace s jednotlivými uživateli Twitteru. Rozhraní vám dokáže zobrazit čas, kdy uživatel odpověděl, kdy se o vás zmínil, kdy sdílel nějaký váš příspěvek a také i to, kdy jste nějakou z těchto činností uskutečnili vy na oplátku k uživateli. Stačí pouze jeden klik a vaše aktuální tweety budou přezkoumány.

Také můžete vytvořit seznam blogů, či jakýkoliv jiných webových stránek, které se týkají vaší společnosti. A stejně tak i seznam termínů, (například vaše obchodní značka apod.). Jakmile budete mít vytvořené takovéto seznamy, Commun.it vás ihned informuje, pokud se kdekoli v rámci Twitteru zobrazí nějaký příspěvek, který by zmiňoval některý z vámi zadaných termínů, či některou z webových stránek.

Obvykle je k tomuto monitorování potřeba více robustních nástrojů, ale když se chcete zaměřit na sledování takovýchto položek na Twitteru, na Commun.it máte vše krásně přehledně a po ruce.

Objevení nových tahounů

V sekci „Discover New Leads“ můžete zadat klíčová slova, či fráze, pomocí kterých je následně možné najít další zájemce o vaše témata a rozšiřovat tak svou základnu sociálních vztahů.

Po zadání určité fráze, či klíčového slova, vám Commun.it vygeneruje seznam lidí, kteří onu danou frázi již použili a také vám nabídne šikovný tweet, který můžete lidem z vygenerovaného seznamu rozeslat.

Widget

Commun.it poskytuje kód pro jednoduchý Widget, který můžete přidat na své vlastní webové stránky. Pomocí Widgetu bude zobrazen počet vašich následovníků, aktivních členů a retweetů v aktuálním týdnu a dále například i vaši dva top členové z Twitter komunity.

S Widgetem tohoto typu tak krásně propojíte publikum vaší webové prezentace nebo vašeho blogu s komunitou určité sociální sítě.

Dávno je doba, kdy webové stránky společnosti byly hlavním předmětem digitálního světa. Nyní se již můžete stát součástí celého sociálního ekosystému.

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů