Jak vybrat e-shopové řešení a jaký rozpočet si vyčlenit? Podělím se s vámi o pohled programátora a designéra a společně si ukážeme, jak rozmanité mohou být e-shopy Shoptet na jedné šabloně a proč na začátku svého online podnikání nepotřebujete vlastní e-shop na míru.
Pokud jste dosud prodávali jen v kamenném obchodě, je pro vás asi obtížné si představit, co potřebujete k vytvoření vlastního e-shopu. Kde s e-shopem začít? Uklidním vás. Na začátku svého online podnikání nepotřebujete e-shop na míru. Ideálním řešením je pronájem e-shopu, kde si díky řadě šablon můžete vzhled svého e-shopu zvolit. A nezáleží, jestli se specializujete na rybářské potřeby, dětské oblečení nebo kouzelné krystaly.
Shoptet má k dispozici vzhledové šablony: buď vlastní předpřipravené, které jsou zdarma, nebo šablony od Shoptet Partnerů. Ty vám tvůrci mohou upravit podle vašich představ, takže váš e-shop bude vypadat tak, jak chcete, a ve výsledku zaplatíte mnohem méně, protože nebudete platit kompletní programování od nuly. Inspirujte se, jak si vzhledovou šablonu vybrat.
Pojďme se podívat na důvody, proč je pro začátek lepší šablona než e-shop na míru.
Jak jsme zmínili v úvodu, pronájem e-shopu je cenově dostupný a vhodný pro začínající podnikatele, kteří mají omezený rozpočet. Implementovat e-shop na šabloně může být pro tvůrce (nebo i pro vás) velmi rychlé a snadné, protože se jedná o hotové řešení, takže vás nečeká vývoj od nuly. Důležité je pro vás vědět, že můžete začít prodávat online rychle a bez velkých finančních investic.
Pro srovnání – e-shop takto získáte od 340 Kč měsíčně, zatímco řešení na míru by vás stálo přinejmenším statisíce – nemluvě o čase, který budou vaši programátoři, designéři a copywriteři potřebovat na vývoj i následný provoz e-shopu.
Moje zkušenosti s klienty jasně říkají, že začínající nebo menší e-shopy vlastní řešení na míru nepotřebují. Když jsem pro klienta implementoval jeho produkty do e-shopového řešení Shoptet, často se klient při tom sám učil, a když viděl, jak je to snadné, dokázal to následně udělat bez pomoci, čímž jednoznačně šetřil svůj rozpočet.
Za e-shopovými platformami jako Shoptet stojíi zkušení designéři a vývojáři, a proto nabízejí šablony, které splňují dnešní náročné požadavky zákazníků, jsou konverzní a přilákají více zákazníků.
Nezapomeňte, že více než 70 % lidí webové stránky zavře, pokud nejsou responzivní – to znamená, že se nezobrazují správně na všech typech zařízení, (počítač, mobil, tablet) nebo pokud jejich design neodpovídá požadavkům 21. století. Neinvestujte do produktů, které odradí vaše zákazníky.
Výhodou je, že k dispozici máte technickou podporu, a nemusíte se starat ani o aktualizace. Platební bránu můžete na svém e-shopu spustit do 24 hodin. Díky doplňku Pokladna můžete svůj e-shop propojit s kamenným obchodem. Shoptet se stará i o bezpečnostní aktualizace a minimalizuje tak riziko zranitelnosti vašeho e-shopu. Vy se staráte o svůj obchod, Shoptet se stará o vaše zabezpečení.
Často se mi stává, že moji klienti potřebují upravit některý z modulů podle svých požadavků, a to se dá také zvládnout bez větší námahy. Pokud například potřebujete zobrazit dva produkty vedle sebe místo jednoho, je snadné vytvořit novou mřížku přímo na míru vašemu e-shopu. Vše lze dokódovat tak, aby vyhovovalo právě vašim požadavkům a produktům.
Shoptet nabízí rozšíření a pluginy, které můžete snadno integrovat do svého e-shopu a získat tak potřebné funkce. Doplňky Shoptet vám pomohou přidat do vašeho e-shopu různé funkce, jako jsou platby, tlačítka, marketingové nástroje nebo analytiku. Doplňky mohou zlepšit funkčnost vašich webových stránek, usnadnit vám např. práci s produktovými popisy, automatizovat, ale i přilákat více zákazníků.
Každý zákazník je jiný, takže i variabilita doplňků je obrovská. Do svého e-shopu můžete přidat různé druhy tlačítek, šipek nebo zpráv, které vaše zákazníky udrží na webu déle, mohou je zaujmout a díky těmto prvkům dokončí nákup.
Jak vidíte na obrázcích níže, možnosti přizpůsobení doplňků jsou nekonečné, můžete si vybrat barvu, tvar nebo písmo tak, aby se co nejvíce blížily vaší značce a váš e-shop vypadal přesně podle vašich představ.
Začal váš podnik rychle růst? Žádný problém. Škálovatelnost je velmi snadná, protože šablony jsou navrženy i pro tyto změny. Nemusíte investovat do kompletních řešení na míru, aby vaše podnikání rostlo.
Klienti se na mě často obracejí s potřebou rozšířit svůj e-shop. Začínáte s několika produkty jako rodinný podnik, a když se vám po nějaké době začne dařit lépe, rozhodnete se, že chcete více produktů nebo že je potřebujete rozdělit do více kategorií. Nebo že se chcete v rámci svého podnikání zaměřit i na jiné skupiny zákazníků, a to vyžaduje vytvoření dalších obchodů.
Pro Shoptet jsem vytvořil šablonu Apollo a postavil na ní řadu e-shopů pro klienty – každý z nich má originální a nezaměnitelný design.
Klientů, kteří používají mou šablonu, je mnoho, ale pro lepší představu uvedu jen několik příkladů.
Pro technologickou společnost Servis Repas jsem na externí šabloně vytvářel vlastní grafické změny, změnil záhlaví, přidal další podmenu do e-shopu, zvýraznil a zároveň zjednodušil záhlaví. Klient si vybral šablonu Apollo na základě větší funkčnosti – zobrazování produktů formou rotujícího slideru, přehlednou podobu nákupního procesu, zobrazování hodnocení obchodu nebo nejnovějších článků na homepage – škálovatelnosti a vzhledu samotné šablony.
Dětský e-shop Chrústiček pro změnu potřeboval zastřešit kompletní grafiku a programování e-shopu. Jako základ jsem použil šablonu Apollo, kterou jsem přizpůsobil modernější grafice a současnému designu, který byl pro klienta s cílovou skupinou maminky nesmírně důležitý.
Obchod se zbraněmi CID Praha použil šablonu Apollo s úpravami na míru. Klient potřeboval rozdělit stránku na landing page s proklikem na samotný e-shop, vojenský materiál a velkoobchod. Pro e-shop jsem také upravil grafiku podle požadavků klienta.
Značka campingového vybavení Cacadoo rovněž využila šablonu Apollo, avšak úprav bylo více. Grafických i programovacích. S klientem jsme přepracovali hlavičku, infobannery, zvýraznili jsme menu, upravovali jsme top kategorie, bannery, detaily produktů i patičku.
Jak vidíte, 4 různé e-shopy na jedné šabloně a každý z nich má jiný vizuál a funkčnost. Je to jasný důkaz, že i externí šablonu lze upravit podle potřeb každého klienta. A rozhodně neplatí, že všechny e-shopy, které jsou na ní postavené, budou vypadat stejně. Záleží jen na vás, jak chcete, aby váš e-shop vypadal – neexistuje žádné „to nejde“.
Napsat komentář