Jak využít doplněk Slovník pojmů pro interní prolinkování?

()

Znáte doplněk Slovník pojmů? Dokáže vám významně pomoci v SEO. Pojďte se podívat, jak s jeho pomocí zlepšit interní prolinkování a jak jej využíváme na e-shopech, kde spolupracuji jako SEO specialista.

Slovník pojmů je původně doplněk na vytváření záznamů, které vypadají podobně jako článek, ale s tím rozdílem, že bylo možné na záznam vytvářet prolinky z popisků produktů a blogových článků.  Cílem je vysvětlit zákazníkovi odborný výraz a odkázat ho na text.

Existuje i neoficiální využití, které je zlatou žilou pro Shoptet SEO specialisty, kteří ho využívají pro automatizaci interního prolinkování a distribuci tzv. link juice.

Proč se starat o interní prolinkování e-shopu?

Interní prolinkování je klíčová součást SEO strategie, která dokáže vylepšit pozice ve výsledcích vyhledávání, zlepší uživatelský zážitek a umí navýšit hodnotu objednávky.

Ukázka interního prolinkování u popisku produktu (Shoptet klient: MOTOPLACE)

Aby interní prolinkování dobře fungovalo, je vhodné mít při popisování produktů, kategorií a psaní článků šikovného copywritera, který bude v textu myslet na související sortiment.

Jak na interní linky v Shoptetu?

Aktuálně je třeba kombinovat dvě metody interního prolinkování. Ručně je třeba procházet horní a dolní popisky kategorií, včetně parametrických kategorií přes Pokročilé SEO.

Ukázka ručního prolinkování dolního popisku kategorie (Shoptet klient: NOBLESE)

Automatické linky, tedy přes záznamy doplňku Slovník pojmů lze zpracovat blogové články, statické stránky a krátké i dlouhé popisky produktů.

Jak začít pracovat na Slovníku pojmů?

Každý záznam ze Slovníku se skládá z Fráze, Interního odkazu, Externího odkazu, Textového pole a sekcí na Související fráze. Co která funkce dělá?

Vysvětlivky jednotlivých prvků ve Slovníku pojmů  (Shoptet klient: RYBÁŘŮVKRÁMEK)

V ideálním případě, než se pustíte do tvorby záznamů pro Slovník pojmů, tak máte od SEO specialisty vypracovanou informační architekturu (kategorie, podkategorie), analýzu klíčových slov a založené parametrické kategorie pro tzv. long tailové výrazy.

Dílčí kroky potřebujete k tomu, abyste věděli, na jakou URL chcete prolinkovávat konkretní klíčová slova, a nestalo se vám, že budete mít více záznamů na stejná KWs.

Ukázka frází, které jsou pro vstupní stránku: https://www.rybaruvkramek.cz/pruty/

Víte-li, jaká klíčová slova mají cílit na jakou vstupní stránku, podobně jako víme, že pro vstupní stránku https://www.rybaruvkramek.cz/pruty/ patří horní set slov, tak můžete KWs přidat jako Související fráze v jednotném a množném čísle, ve všech mluvnických pádech.

Tedy pokud se teď někde v článku a popisku produktu objeví spojení „Rybářských prutů”, tak už nemusíte myslet na to, že máte ručně udělat polinkování, ale automaticky to za vás udělá tento záznam a povede odkaz na URL, kterou jste vyplnili v buňce Externí odkaz.

Pokud na Externí URL pasují jak jednoslovné, tak dvouslovné fráze, dbejte na to, abyste vždy v pořadí měli delší spojení umístěné výš, než je kratší jednoslovný výraz.

Napadlo vás do stejného záznamu napsat i „Teleskopické pruty”, protože se na dané stránce vyskytují? To by bylo špatně. Teleskopické pruty mají svou vlastní vstupní stránku, tedy budou mít svůj vlastní záznam — KATEGORIE – B – TELESKOPICKÉ PRUTY

Jak seřadit záznamy pro správné prolinkování?

Shoptet záznamy ve Slovníku pojmů prochází dle abecedního pořadí a neumožňuje Drag and Drop úpravu. Proto je nutné přidat před každý záznam vlastní pořadník, ať už pomocí čísel, či abecedy typu KATEGORIE – A / B / C a D, čímž si ošetříte logiku prolinkování.

Ilustrativní ukázka řazení záznamů pro trička (Shoptet klient: DUDLU)

Je zásadní pochopit, že pokud by byl záznam TRIČKA pozičně výš než ostatní záznamy, které obsahují slovo TRIČKO, tak krátký výraz obsadí pozice dlouhým výrazům a ty pak nebudou mít na e-shopu žádný účinek, proto vždy krátké fráze dáváme pod písmeno D.

V zásadě velmi podobný princip, jako musíte dodržovat u vyplňování Souvisejících frází, ale s tím rozdílem, že tady si pomáháme berličkou KATEGORIE – A / B / C a D, která nás chrání před automatickým a neovladatelným řazením záznamů podle abecedy.

Na co dál lze Slovník pojmů využít?

Mimo interního prolinkování na kategorie a parametrické kategorie lze záznamy vytvářet i pro blogové články, klíčové produkty, affiliate odkazy a externí odkazy na volné anchor texty pro výměnu s linkbuildery či prodej zpětných odkazů.

Ukázka Slovníku pojmů v článku na blogu (Shoptet klient: HOMEPOND)

V roadmapě Shoptetu je už i požadavek na úpravu tak, aby bylo možné záznamy posouvat pomocí Drag and Drop, a požadavek, aby doplněk fungoval i na horní a dolní popisky všech kategorií.

Každopádně už teď dokáže doplněk ušetřit spousty hodin SEO specialistům / copywriterům, kteří už nemusí ručně doplňovat interní linky z článků a mohou se spolehnout na automatizovaného parťáka, kterého stačí jednou nastavit a vydělávat.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Tomáš Zahálka
Autor příspěvku

Tomáš Zahálka

Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner specilizující se především na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektech jako Čokoládovna Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 i na vlastním e-shopu – Dudlu, o kterém píše seriál: Jak se staví e-shop Dudlu.cz
Tomáš Zahálka je zlatý Shoptet Partner specilizující se především na linkbuilding, PPC a SEO. Pracoval na projektech jako Čokoládovna Janek, Damano, Počítárna, BigHobby a od roku 2019 i na vlastním e-shopu – Dudlu, o kterém píše seriál: Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů