Tomáš Mitana, shopteťácký Head of Product, si s námi povídal o Shoptetu, svém týmu i novinkách, které s ním teď připravuje. Jak se mu zde vlastně líbí a co ho po nástupu sem nejvíc překvapilo? Přečtěte si náš rozhovor. :)
Tomáši, před Shoptetem jsi dlouho pracoval ve Footshopu, v čem vnímáš největší rozdíl mezi těmito rolemi?
Rozdíl je obrovský. Ve Footshopu jsme vytvářeli e-shop kompletně upravený pro naše potřeby a to pro každý z trhů, kde jsme působili. V Shoptetu naopak tvoříme e-shopový systém pro více než 20 tisíc zákazníků, kde má každý potřeby trochu odlišné.
Výzvou v prvním případě bylo zjistit potřeby zákazníků na různých trzích. Rozdíly v rámci států Evropy jsou evidentní. Je to práce na spojování souvislostí, generování hypotéz a testování. V případě Shoptetu je výzva poněkud odlišná. Naštěstí vám zákazníci rádi řeknou, co potřebují, a podstata vaší práce se tak přesune k validaci, prioritizaci nápadů a exekuci tak, aby to perfektně zapadalo do už existujícího ekosystému.
Jak bys popsal Shoptet z produktového pohledu?
Jsme Saas e-commerce platforma, která už před časem našla své místo na trhu. Právě jsme rozjeli jednu z nejzajímavějších fází – škálování. Máme skvělý produkt, který pomáhá lidem postavit si vlastní byznys a najít svou pracovní nezávislost. Vždy mám velkou radost, když narazím na e-shop, který má originální zboží a podařilo se jim zasáhnout cílovku zákazníků.
Jak vypadá Tvůj tým a jaký způsobem v týmu pracujete?
Aktuálně jsme dva a jako třetí, stínový produkťák se zapojuje do brainstorming i náš CEO, Míra Uďan, který má velmi silné produktové přemýšlení. V týmu máme Ondřeje Mikoláše, který perfektně rozumí e-shopařům, prošel si různými fázemi budování vlastního e-shopu a je těžko překonatelný v detailním chápání mnoha aspektů provozu e-shopu – od logistiky, účetnictví až po právní náležitosti.
Všichni tři věříme v transparentnost a data-driven přístup. Proto je naše produktová roadmapa veřejná. Sbíráme a katalogizujeme nápady v Productboardu, insighty objevujeme přes Hotjar a jako platfotmu na experimenty jsme si vybrali Google Optimize.
Máte docela velkou FB skupinu e-shopařů, mohl bys nám přiblížit, o co jde a jak s nimi komunikujete?
Ano, Shoptet Poradna je splněný sen produkťáků! Je to živá komunita 10 000 lidí, která funguje jako perfektní kanál pro oboustrannou komunikaci. Je to místo, kde objevujeme množství nápadů, případně validujeme naše nápady s komunitou. Vždy, když tam oznámíme novou funkci, dostáváme množství zpětné vazby, kterou zpracováváme třeba i dva dny. Zároveň, pokud se nám něco nepovede, máme jistotu, že dostaneme nefiltrovanou reakci.
Začíná se mluvit o Shoptet Premium, v jakém stádiu je tento projekt z produktového hlediska?
S tím, jak rosteme my, rostou i naši zákazníci. Jejich potřeby se vyvíjejí, stávají se sofistikovanějšími a to si vyžaduje trochu odlišný přístup a principy, se kterými jsme vybudovali hlavní produkt Shoptetu. Aktuálně jsme v objevovací fázi, kdy máme desítky zájemců a mapujeme, jak prioritní pro ně jsou jednotlivé potřeby a jak tedy produkt formovat. Co se týče roadmapy, máme první náznaky.
Bude na něm pracovat aktuální tým nebo budeš k sobě někoho hledat?
Ano, hledáme nového člena týmu – člověka, který se bude soustředit na Premium a pomůže nám. Zájemců o Shoptet Premium je mnoho. Potřebujeme někoho, kdo dokáže vyhrnout rukávy, komunikovat se zájemci a systematicky to uchopit, vytvořit vizi, roadmapu a konzistentně exekuovat. Myslíme, že toto je jedna z nejlepších příležitostí v Česku pro lidi z e-commerce oboru. Shoptet má skvělé zázemí a odvahu změnit segment e-commerce řešení na míru, ve kterém se delší dobu nic nedělo. Případný zájemce nás může sám kontaktovat a rádi s ním vše probereme.
Co jsi se během svého působení v Shoptetu naučil? V čem cítíš, že ses posunul?
Rozhodně v práci s komplexitou, kterou přináší to množství zákazníků, kteří používají náš produkt. Při každé změně, kterou plánujeme, je pro mě velkou školou přemýšlet, co všechno nám to přinese a jak se to vyvine v čase. Častokrát to v tom momentě ještě nevíme.
Jak bys popsal kulturu v Shoptetu a čeho si nejvíce vážíš?
Vím zcela přesně, čeho si nejvíce vážím na naší kultuře, ale zároveň jsem se dosud nenaučil, jak tyto dojmy sdělit, aniž by to znělo jako klišé. Náš CEO je jeden z nejsilnějších lídrů, kterých jsem měl šanci poznat. Je velmi poučné být při tom, jak se dějí věci, které hýbou lokálním e-commerce prostředím.
Mám rád své kolegy, protože bez výjimky se jedná o lidi s dobrým srdcem, kteří jsou zároveň skvělí profesionálové. Stále je pro mě fascinující, že i přesto, jakou velkou firmou se stáváme, jdeme za společnými cíli a nevytrácí se z nás lidskost a sounáležitost.
Napsat komentář