Spolupráci s Shoptet Partnery stále rozvíjíme. Jak to chodí v partnerském týmu?

()

Pořádají eventy na odborná témata, denně komunikují se specialisty na e-shopy a celou e-commerce, aby společně pomáhali reagovat na potřeby e-shopů a dělat platformu Shoptet ještě lepší. Jak vypadá práce v partnerském týmu Shoptet?

Máte nápad, Shoptet vám poskytne platformu a zároveň vám během založení e-shopu i jeho provozu nabídne databázi Shoptet Partnerů, prověřených a zkušených specialistů, kteří pomohou nastavit, co je třeba. Od designu přes legislativní věci po marketing. Máte tak k ruce parťáky a profesionály, kteří nastavovali a spolupracují se spoustou e-shopů na Shoptetu a vy se můžete soustředit na své produkty a byznys.  

O to, aby klientům byli k dispozici specialisté, kteří Shoptet dobře znají a mají i přehled o novinkách, jež Shoptet v rámci svého produktu a vývoje chystá, se stará partnerský tým v čele s Evou Šlezákovou

Se Shoptet Partnery jsou Eva, Marcela, Anička a Katarína v denním kontaktu, společně nejen rozvíjejí partnerskou síť v Česku, Maďarsku a na Slovensku, ale také například pořádají pro partnery meet-upy nebo připravují edukativní obsah, ať už jde o oblíbené webináře, či články pro Shoptet Univerzitu, kterou mají všichni e-shopaři zdarma dostupnou v administraci. 

S partnery můžeme lépe reagovat na potřeby e-shopů

Do partnerského týmu momentálně hledají posilu pro Česko, a tak jsme probrali, jak taková práce vypadá.

Přidejte se k nám 

Jaká je vlastně mise Partnership týmu v Shoptetu? 

Marci: Mise je propojit e-shopaře a e-commerce specialisty, kteří jsou v naší partnerské síti. Ty právě nazýváme Shoptet Partneři a s nimi přicházíme v partnerském týmu dennodenně do kontaktu. Všem nám jde o stejný cíl – aby byl spokojený e-shopař a mohl svůj byznys rozvíjet, v čemž mu pomáháme my kvalitní platformou a partneři svým know how v oblasti e-commerce.  

Neméně důležité je budování komunity, to znamená, že se s partnery hodně potkáváme. Líbí se mi, že se velmi často berou jako kolegové, ne jako konkurence. 

Jednou z mých aktivit je organizovaní eventů, kde se ta komunita hezky buduje. Jde o oborová setkání, kde je cílem partnery edukovat, utužit vztah partnerů a Shoptetu, ale i je propojovat navzájem. Snažíme se komunitu budovat např. i na facebookové stránce, kde partneři často diskutují a řeší témata související s e-shopy, technologiemi, nástroji atd. 

Od partnerů také dostáváme feedback na náš produkt, díky čemuž se můžeme stále zlepšovat a reagovat na potřeby e-shopů. 

Partnerská síť má už přes 900 partnerů, v čem vidí partneři benefity spolupráce?   

Marci: Jsme pro partnery stabilní firma, a plno klientů našich partnerů „jede” právě na Shoptetu. Proto je pro partnery důležité mít možnost kontaktu přímo se Shoptetem. Navíc partnerům dáváme výhody jako například testovací e-shop zdarma, přednostní podporu, informujeme je o novinkách a v rámci onboarding spolupráce jim nabízíme i dealy zdarma.  

Eva: Shoptet je pro partnery v první řadě zdroj leadů, vedle této businessové části ale velmi pozitivně vnímají, že mohou být součástí partnerské komunity. Mnohokrát od partnerů slýcháme, jak si váží prestižního umístění na našich partnerských stránkách. A protože spolupracujeme s TOP jmény české e-commerce, byla by škoda neprovázat to se vzděláváním našich klientů. Proto s našimi partnery spolupracujeme na tvorbě webinářů, článků na blog, do Shoptet Univerzity, případně vystupují na našich eventech jako speakeři.   

Za poslední rok se nám podařilo uspořádat několik tematických partnerských eventů. Abych byla konkrétní, byl to SEO, PPC, UX, Developers, GA4, Shoptet Premium a Onboarding Partners Meet Up. Každým zvoleným tématem se snažíme reflektovat sezonalitu, trendy v e-commerce, ale hlavně potřeby našich klientů, nás v Shoptetu a samozřejmě i partnerů. Cílem je podpořit win-win-win spolupráci mezi všemi třemi stranami. Tyto eventy jsou pro nás důležité právě kvůli předávání novinek z produktového týmu, sbírání feedbacku, sdílení know-how a je to pro nás i skvělá příležitost budovat vztahy.  

Chceme naslouchat a vytvářet kontakty

Proč je spolupráce s partnery tak důležitá i pro Shoptet?  

Marci: Jsme rádi, že máme v naší partnerské komunitě spolehlivé lidi. Víme, že našim klientům pomůžou, poradí s výběrem tarifu nebo s doplňky, nakopnou jejich business, pomohou s marketingem, upraví vzhled e-shopu, prodají obalové materiály… 

Eva: Partneři v nás mají důvěru, vědí, že jsme v Čechách nejstabilnější platformou. Je pro nás důležité nadále rozvíjet partnerský program a pracovat na zvyšování spokojenosti partnerů, na sdílení feedbacků směrem k našemu produktu. Chceme partnerům naslouchat, vytvářet kontakty mezi partnery a naším produktovým týmem, vývojem.  

Pracujete s lidmi, kteří mají často velmi odbornou specializaci. Jak hlídáte, abyste v databázi drželi kvalitní partnery? 

Marci: Všechny partnery prověřujeme, jsme v osobním kontaktu a děláme vše pro to, abychom našim klientům zajistili kvalitního parťáka.  

Partner musí podstoupit přijímací proces, vyplňuje medailonek, musí mít web a reference. A také dostává test, což je prvotní filtr, jestli obecně ví něco o Shoptetu, dokáže si informace dohledat, když už chce být naším partnerem. Po splnění testu si domlouváme osobní schůzku, kde se poznáváme, mluvíme o tom, jak to chodí v Shoptetu, co dělá daný specialista, jestli má nějaké klienty na Shoptetu.  

Eva: U spousty oborů nemáme jako partner manažeři profesní background, ale feedback na partnera se nám časem vykrystalizuje od klientů. Každopádně onboarding samotný tvoří velkou část naší agendy, ale nyní se orientujeme na to, že si chceme vybírat, koho k zapojení do programu oslovíme. Pomáhá nám to v budování awareness partnerské sítě, ale i awareness Shoptetu jako takového. 

Marci, jsi u partnerského programu téměř od začátku. Jak to celé bylo a jak se to změnilo? 

Já jsem naskočila už do trošku rozjetého vlaku – partneři fungovali, tenkrát pod názvem Shoptet.doporucuje.cz Jen to ještě nemělo úplně koncepci, byl to hlavně seznam specialistů, se kterými spolupracovat. Pamatuji si, jak mi Míra Uďan nabídl tuto pozici a dal mi skoro úplně volnou ruku. Prostudovala jsem si partnerské programy jiných firem, inspirovala jsem se, zakomponovala do toho filozofii naší firmy a postupně tak pod vedením Radka Hudáka vznikalo to, co známe dnes.  Princip a mise zůstaly v podstatě stejné, jen jsme v průběhu času přidávali nové a nové nápady a inovace – některé úspěšně, některé s menším nadšením partnerů.  

Dnes se snažíme s partnery co nejvíce mluvit a také jim naslouchat, vytváříme pro ně nové možnosti spolupráce, samozřejmě s ohledem na strategii Shoptetu. Moc mě baví, jakým směrem to teď pod vedením Evy jde, a doufám, že to tak půjde dál i s novou kolegyní/kolegou na mém místě. 

Pořádáme oborová setkání

Jak vypadá běžný den Partner Managera? 

Marci: Péče o partnery nejsou jen meetingy, je za tím taky dost procesů. Spravujeme celý partnerský web, řešíme například partnerské medailonky, poptávky nebo hodnocení od klientů. Máme několik kanálů, kde si hlídáme tasky, jako například Asana, nebo kde si vedeme přehled třeba o komunikaci s partnery, jako je Salesforce. Do toho řešíme komunikaci na denní bázi – partneři se chtějí posouvat na vyšší úrovně našeho partnerského programu (máme bronzovou, stříbrnou a zlatou úroveň), chtějí změny ve svém medailonku, dávají nám feedback nebo se ptají na technické nebo procesní věci. 
A pak řeším také eventy – pro partnery organizujeme oborová setkání, jejichž přípravu a chod zajišťuji.  

Na každý kvartál si v týmu stanovíme cíle, které chceme splnit, ty zahrnují vylepšení stávajícího workflow i nové nápady. Míváme společně s holkama brainstormingy, každá můžeme přijít s vlastními nápady, to je za mě úplně super, že máme prostor na inovace, které si vymyslíme (samozřejmě pokud nám všem v týmu dávají smysl). 

Nováček by měl na starosti partnery ze všech kategorií? 

Eva: Ano. Rádi bychom navázali na zkušenosti, které má už Marcelka, proto hledáme minimálně mediora, ne úplného juniora. Každý partner manager má pod sebou všechny tři úrovně. U kanidáta vítáme zkušenosti z e-commerce prostředí, měl by minimálně vědět, že existuje Reshoper, Shopcamp a další e-commerce akce, kterých se bude účastnit. 

Ukázat pozici 

Co ses, Marci, při té práci naučila?   

Marci: Partnership v Shoptetu mi dává cenné kontakty. Nejednou jsem využila služeb partnerů pro své vlastní projekty. Zároveň se business spolupráce v hodně případech přetavila až v přátelství. Je to ovšem tenký led. Míchat kamarádství s prací není vždycky dobrý – a tak jsem se naučila třeba i asertivitě. Pokud se nám partnerovo chování nějakým způsobem nelíbí, je potřeba to řešit a jít i do nepříjemných témat. Vždycky říkám, ze komunikace je základ vztahu – a to jakéhokoliv, i pracovního. 

Co tě na práci nejvíc baví?  

Moc mě baví setkávat se s novými tvářemi v e-commerce a poznávat jejich služby. A líbí se mi sledovat progres. Nejeden partner s námi vyrostl! Sleduji také naše top partnery, špičky ve svých oborech, a vždy mě potěší, když Shoptet zmiňují a doporučují svým klientům. 

Jaký by měl být člověk, kterého hledáte? Jaké vlastnosti jsou pro tu práci důležité? 

Marci: Člověk, který by chtěl tuhle práci dělat, by měl být komunikativní, přátelský, asertivní, měl by umět v lidech trochu číst. Organizační schopnosti jsou velké plus.  

Mnozí partneři se pohybují v administraci každý den, mají z praxe přehled o tom, co by se dalo zlepšit. A když dostáváme takový feedback, komunikujeme to produktovému týmu a naopak. 

Eva: Založené je to ale primárně na komunikaci. Bude se každý den bavit s lidmi. S partnery, s obchodem, s marketingem, s produktem. Nutná je i angličtina, protože máme tým i v Maďarsku, ovšem většina práce probíhá klasicky v češtině, s českými partnery i kolegy. 

Jak se od sebe liší spolupráce s partnery v Česku, na Slovensku a v Maďarsku?  

Eva: V Česku je situace zdánlivě jednoduchá v porovnání se Slovenskem a Maďarskem, řešíme strategické věci, jak posouvat jednotlivá partnerství, aby byli partneři spokojení, co se týče i poptávek, leadů. Řešíme, jak nejít za kvantitou, ale hlídáme si kvalitu.

Obrovskou pomocí je pro nás postavení jedničky na trhu. V Maďarsku je situace jiná, tam je e-commerce několik let pozadu v porovnání s Českem, ale i se Slovenskem, to je výzva pro partner managera, což jsem aktuálně já. Tam je těžší přesvědčit agentury a freelancery, aby s námi spolupracovali. Povědomí je zatím nízké a naše konkurence má stabilní postavení. A velmi důležití jsou tam pro nás implementační partneři, abychom získávali referenční e-shopy. Na Slovensku se situace za poslední rok velmi stabilizovala, daří se nám skvěle kooperovat s marketingem i dalšími odděleními, partnerská síť se také rozrůstá. 

Do jakého týmu nový kolega přijde? 

Marci: Jsme čtyři, já se starám o české partnery, Anička o Slovensko, Evča tým vede a stará se o Premium Partnery a o Maďarsko. Částečně s námi spolupracuje Katarína, která má na starosti edukační web pro partnery a webináře.  

Eva: Možná to vyzní jako klišé, ale zakládáme si na tom, že jsme k sobě upřímné, přátelské a je pro nás důležitá otevřenost. Před časem jsme se přesunuli z marketingu do Onboarding týmu a pod vedení Vendy Gregorové, kde je také velmi dobrá atmosféra. Rádi zajdeme po práci posedět, chodíme na společné obědy. Patříme pod Sales, takže úzce kooperujeme i s obchodníky, což platí i o partnerech. A Sales je naopak oproti nám z 99 % mužský tým, takže máme ty energie dobře namíchané a velmi dobře se nám tak funguje. 

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Irén Matyasovszki napsal:

    Článek, který jsem si přečetla, je opravdu zajímavý. Nicméně musím přiznat, že vzbuzuje ve mně určitý rozpor. Vaši partneři jsou reprezentací Vaší firmy, Vaším obličejem směrem k klientům. Vy jste si je pečlivě vybrali, aby byli součástí Vašeho týmu a aby poskytovali profesionální služby, za které ručíte.

    Nyní však vidím, že jeden z Vašich partnerů, který se specializuje na tvorbu webových stránek, založil vlastní eshop a začal konkurovat Vašim vlastním klientům!!!! Pro mě osobně je to velmi zarážející a považuji to za neetické jednání. Tento partner, který by měl pracovat společně s Vámi na dosažení společného cíle, se zároveň snaží uspět na své vlastní straně a dosahovat osobního zisku na úkor Vašich klientů.

    Takové chování je, bezpochyby, velmi nepříjemné pro Váš tým i pro Vaše klienty. Je to obzvláště frustrující, když partner, který by měl mít stejné zájmy jako Vaše firma, jedná takto proti Vašim klientům!!!

    Myslím si, že musíte najít cestu, jak zajistit, aby Vaši partneři pracovali v souladu s Vašimi společnými cíli a respektovali zájmy Vašich klientů.

    1. Eva Šlezáková napsal:

      Dobrý deň, podmienky nášho partnerského programu prevádzkovanie vlastného e-shopu nezakazujú. Naopak vnímame ako výhodu, že partner pozná problematiku e-shopu aj „zvnútra“ a môže tak lepšie porozumieť problémom svojho klienta. Ak nechcete spolupracovať s týmto konkrétnym partnerom, verím, že si z našej širokej ponuky vyberete iného.

      Eva, Partnerský tím Shoptet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů