Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu 

()

Partnership tým v Shoptetu rozvíjí spolupráci s našimi partnery, kteří jsou nedílnou součástí Shoptet komunity. Nyní hledáme nového kolegu, který přijme výzvu posunout partnerský program ještě dál. Co nového Head of Partnership čeká? Jaké má mít dovednosti? A můžete to být třeba vy? 

Shoptet Partneři jsou komunita e-commerce specialistů, kteří pomáhají e-shopům v nejrůznějších oblastech. Od legislativních věcí přes napojení feedů, zbožových srovnávačů po SEO či byznys strategii. V Shoptetu je propojujeme s e-shopaři, kteří chtějí svůj e-shop převést na platformu Shoptet, nebo ho vylepšovat. To vše spadá do kompetencí týmů Partnership a Onboarding. Výzvy a příležitosti, kam partnerský program posouvat, i očekávání od nového leadera jsme probrali s Head of Onboarding, Vendulou Gregorovou, která dočasně vede i Partnership tým.

V čem spočívá partnerský program Shoptetu? 

Misí je propojit e-shopaře a e-commerce specialisty. Ty právě nazýváme Shoptet Partneři a s nimi přicházíme v partnerském týmu dennodenně do kontaktu. Všem nám jde o stejný cíl – aby byl spokojený e-shopař a mohl svůj byznys rozvíjet, v čemž mu pomáháme my kvalitní platformou a partneři svým know-how v oblasti e-commerce.   

Neméně důležité je budování komunity, to znamená, že se s partnery hodně potkáváme – pořádáme pravidelné Meet Upy v Praze nebo Bratislavě. Od partnerů také dostáváme feedback na náš produkt, díky čemuž se můžeme stále zlepšovat a reagovat na potřeby e-shopů. 

Partnery rozdělujeme do kategorií podle jejich zaměření – marketing, kodéři, právníci, účetní, logistické a fulfillmentové služby a mnoho dalších. Speciální kategorie tvoří Premium Partneři, kteří jsou proškolení na práci s klienty na Shoptet Premium, a tzv. Onboarding Partneři. 

Ty vedeš právě Onboarding tým, můžeš trochu vysvětlit, jak funguje spolupráce tvého týmu s Partnershipem? 

Onboarding je proces, při kterém pomáháme novému klientovi přejít na Shoptet z jiného řešení nebo i postavit celý nový e-shop. Naši Onboarding manažeři se o klienta starají a snaží se porozumět jeho individuálním potřebám, celý proces převodu ale zajišťují právě Onboarding Partneři. Onboarding a Partnership tak vždy spolupracovaly velmi úzce, a i proto dosud byly jeden tým, který vedu a celý spadá do oddělení Sales. 

Časem se ale ukázalo, že obě agendy jsou velmi rozsáhlé a zaslouží si extra péči. Nyní tak budeme týmy rozdělovat a rozvíjet každý zvlášť – proto hledáme kolegu nebo kolegyni na pozici Head of Partnership, který si ode mě partnerskou agendu a tým přebere a bude podřízený přímo našemu CSO, Štěpánu Karochovi

Koho hledáte? Jak by měl ideální kandidát vypadat? 

Hledáme hlavně zkušeného člověka z oblasti salesu, business developmentu nebo account managementu, který se vyzná v československé e-commerce scéně. Někoho, kdo má byznysové smýšlení a dokáže přicházet s nápady, jak můžeme dál rozvíjet partnerskou síť. Náš ideální kandidát už by také měl mít zkušenosti s vedením, alespoň menšího, týmu. Především musí být hodně motivovaný rozvíjet strategii partnerského týmu. Všechno důležité je popsáno v pracovní nabídce na našich kariérních webovkách

Zodpovědnost i svoboda prosazovat nové nápady 

Jak strategie, kterou zmiňuješ, vypadá teď? Co budou první úkoly nového heada? 

Klíčovým cílem je pro nás teď posílení vztahů se Shoptet Partnery a jejich spokojenosti, třeba skrz offline schůzky a eventy nebo affiliate program. S tím souvisí i podílení se na přílivu nového MRR (monthly reccurring revenue) do firmy. Taky se bude podílet na co-developmentu produktu – bude komunikovat produktové novinky partnerům, a naopak sbírat zpětnou vazbu od partnerů a předávat ji produktovému oddělení. 

Co je na práci v Shoptetu nejlepší? Na co se nováček může těšit? 

Samozřejmě všechno :) Zdůraznila bych ale skvělý tým, a to jak Anička a Kristý přímo z Partnershipu, tak i zbytek Salesu a spoustu inspirativních kolegů i v ostatních týmech. 

Výhodou téhle pozice je, že Head bude mít velkou autonomii, dostane prostor pro inovativní nápady a k tomu podporu od celého týmu. Motto Shoptetu jsou nekonečné možnosti a to platí jak o našem produktu, tak i uvnitř firmy.

Velkým benefitem je i prostor pro osobní rozvoj a naše interní „akademie“ pro manažery nebo podle oddělení a samozřejmostí je budget na individuální vzdělávání. 

Co bude naopak největší výzva? 

Určitě potřebujeme, aby nováček do týmu naskočil rychle, zorientoval se a začal co nejdříve doručovat výsledky v rámci strategie. Partnerský program chceme v tomto a příštím roce posunout o několik levelů. Větší pozornost budeme chtít věnovat i Shoptet Premium. Určitě to bude výzva, ale věřím, že najdeme kandidáta, který se nebude bát ji přijmout. 

Jak teď vypadá Partnership tým a jeho každodenní agenda? 

Tým se v tuto chvíli skládá ze dvou manažerek – Anička se stará o slovenské partnery a Kristý se věnuje českým. 

Péče o partnery nejsou jen meetingy, je za tím taky dost procesů. Spravujeme partnerský web, řešíme například partnerské medailonky, poptávky nebo hodnocení od klientů. Máme několik kanálů, kde si hlídáme tasky, jako například Asana, nebo kde si vedeme přehled o komunikaci s partnery, jako je Salesforce. Do toho řešíme komunikaci na denní bázi – partneři se chtějí posouvat na vyšší úrovně našeho partnerského programu (máme bronzovou, stříbrnou a zlatou úroveň), chtějí změny ve svém medailonku, dávají nám feedback nebo se ptají na technické nebo procesní věci.  

Partnery taky propojujeme s naším contentovým týmem a spolupracujeme tak na edukativním obsahu pro e-shopaře – vznikají články pro blog a Shoptet Univerzitu, webináře, podcasty, nebo společně pořádáme eventy. 

Na každý kvartál si v týmu stanovíme cíle, které chceme splnit, ty zahrnují vylepšení stávajícího workflow i nové nápady. Míváme společně s holkama brainstormingy, každá můžeme přijít s vlastními nápady, to je za mě úplně super, že máme prostor na inovace, které si vymyslíme (samozřejmě pokud nám všem v týmu dávají smysl a jsou v souladu s celkovou strategií). 

Další částí agendy je organizovaní eventů, kde je cílem partnery edukovat, utužit vztah partnerů a Shoptetu, ale i je propojovat navzájem. Snažíme se komunitu budovat např. ve facebookové skupině, kde partneři často diskutují a řeší témata související s e-shopy, technologiemi, nástroji atd. 

Zaujala tě práce v našem týmu? Přihlas se na pozici Head of Partnership přes kontaktní formulář v inzerátu.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů