Stavíme Alibabu pro český trh

()

Vedle hlavní e-shopové platformy vyvíjíme v Shoptetu množství zajímavých projektů. Jedním z nich je Obchodiště, kam nyní hledáme technického leadera projektu. Víc detailů o novém projektu prozradil CEO firmy Mirek Uďan.

Co je smyslem projektu Obchodiště?  

Když mluvím s klienty, tak vidím, jak se nám skvěle podařilo vyřešit prodej z e-shopu směrem k zákazníkům. E-shopař může využít automatizaci, analytiku a všechna marketingová kouzla, které dnes online umí. Ale když si objednává zboží z velkoobchodu, je to skok o 20 let zpět.  

Můžeš být konkrétní, v čem jsou velkoobchody tak zaostalé? 

Ve vztahu k výrobcům a velkoobchodům je nulová automatizace. Katalogy zboží se posílají jako pdf soubory e-mailem, objednává se telefonem, a nebo dokonce i faxem. Velkoobchody dělají někdy s cenami tajnosti, musíte se nejprve sejít s obchoďákem. Způsob fungování se za posledních 15 let skoro nezměnil.  

Jak by tomu mohlo Obchodiště pomoct? Jaké hlavní funkce plánujete? 

Naším vzorem je Alibaba. Chceme udělat marketplace, kde budou zalistované velkoobchody. E-shopař si jednoduše vyhledá zboží, které ho zajímá. Srovná si ceny, hodnocení, uvidí detaily výrobce, vybere si zboží, pošle jednoduše poptávku nebo rovnou objednávku. Budou tam standardizované datové přenosy, automatizace. Chceme našim klientům zjednodušit nejen prodej zákazníkům, ale také nákup zboží.  

Velkoobchody si budou moci založit pěkné profily, bude to taková jejich výkladní skříň. V budoucnu by tam mohl být nějaký bidding na prémiové pozice ve výsledcích vyhledávání. 

V jakém stavu je projekt dnes a kam ho chcete posunout? Je tam nějaká zajímavá technická výzva? 

Stavíme úplně nový produkt, který může fungovat víceméně samostatně.  Obchodiště dnes běží jako MVP postavené ve WP. Už máme zaregistrovaných 6 tisíc velkoobchodů.  

Chceme ho překlopit do robustního řešení, které bude kapacitně nastavené na desítky tisíc velkoobchodů,  stovky tisíc produktů  a  minimálně 150 000 sessions měsíčně. Zároveň musí být připravené na jednoduché navýšení na miliony produktů. 

Jak velký tým bude mít k dispozici? 

Jsme připraveni do projektu investovat, takže počítáme pro začátek cca 5 vývojářů dedikovaných pouze na to. Některé bude třeba nabrat a jiní mohou přejít z existujících projektů. Pokud se projekt opravdu dobře rozjede, může to být i víc lidí. Team leader Obchodiště bude úzce spolupracovat s product ownerem, kterým je Jakub Gottwald.  

Na jakých technologiích chcete Obchodiště stavět? 

Mělo by vycházet co nejvíc z našich současných technologií, nicméně se nebráníme diskusi. Nový leader bude mít celkem volnost si to navrhnout podle sebe. Základem bude nejspíš PHP (Symfony), Elasticsearch, GraphQL a React.  

Jak by měl vypadat ideální kandidát? 

Hledáme vývojáře na pozici Teamleader pro nový B2B marketplace, který má zkušenosti s  našimi technologiemi. Počítáme, že tak 75 % času mu zabere programování a 25 % bude věnovat řízení týmu. Je skvělé, že si může postavit svůj produkt i svůj tým podle sebe úplně od začátku. Musí mít zkušenosti jako teamleader nebo seniorní vývojář. 

A musí to být fajn člověk, který k nám zapadne. Na oplátku se o něj dobře postaráme :)

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů