Na Shoptet jsme nasadili další modul rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics, který s pomocí Tomáše Hanáčka postupně implementujeme. Předcházející modul měřil zobrazení detailu produktu. Nové funkce posouvají měření interakce s produkty zase o krok dál. Podívejme se na to, co je možné díky novým datům zjistit.
Nová data hledejte opět pod kartou Konverze v přehledu Elektronický obchod. Graf v záložce Chování nakupujících názorně zobrazuje nejen počet návštěv celkem, počet návštěv s prohlédnutím karty produktu, ale nově také ty návštěvy, při kterých došlo k přidání produktu do košíku a následné transakci nebo v horších případech k opuštění košíku. Jde o poměrně obecný přehled, který může například při dlouhodobějším srovnání upozornit na určité výkyvy.
Najdete na kartě Konverze -> Elektronický obchod -> Výkon produktu a následně v sadě metrik “Chování nakupujících” (nad grafem). Tady už jsou vidět dané sloupce “přidání produktu do košíku”, “Odebrání produktu z košíku” a “Poměr přidání do košíku a zobrazení podrobností”, viz screen:
Zároveň se díky implementaci přidání do košíku v reportu chování nakupujících zobrazí nový sloupec „Návštěvy s přidáním do košíku“, tj. třetí sloupec na screenu níž:
V souhrnném pohledu můžete pro jednotlivé dimenze (Produkt, SKU, Kategorie nebo Značka) sledovat poměr mezi zobrazením detailu produktu a přidáním do košíku.
A co tedy můžete vysledovat?
Kdyby se vám náhodou data nezobrazovala, ověřte si, že máte Rozšířený elektronický obchod zapnutý. Máte chuť se nad daty ještě chvíli zastavit? Koukněte, jak si různé přehledy zobrazit. Určitě nám pak dejte v komentáři vědět, který přehled používáte nejvíc.
Teď bude následovat implementace průchodu objednávkovým procesem tak, aby data za interakci s produktem byla kompletní a plnil se i sloupec pro návštěvu pokladny a bylo možné si zobrazit kovnerzní trychtýř objednávkového procesu.
Napsat komentář