Rozhovor: Levné pletivo – rosteme ročně o 100 %

Firma Levné pletivo svěřila svůj e-shop do rukou Shoptetu a dnes patří mezi naše klienty s největším obratem. A přitom v roce 2012 začali majitelé jen sami dva od píky. Po čtyřech letech už vedou firmu s 35 zaměstnanci. Jaký je jejich recept na úspěch? A co je motivuje v tom se neustále vzdělávat? Na to i na mnoho jiné jsme se ptali Tomáše Urbánka, jednoho ze zakladatelů.

Oplocujeme-Prahu-Pletiva-Dobry
Jak vás napadlo založit firmu s pletivy?
Spolumajitel František Dobrý ploty montoval již od roku 2001, takže měl již domluvené dodavatele a odborné znalosti. V květnu 2012 mě kontaktoval ohledně vytvoření webové prezentace. Jsme oba z obce Nekmíř a doslechl se, že se zabývám tvorbou webů. Vytvořil jsem rovnou jednoduchý e-shop na systému Shoptet. V září 2012 jsme se domluvili, že se budu starat o objednávky a rozvoj a on o sklad a montáže.

Napočítala jsem 17 lidí na vašem webu, kolik je vás dohromady ve firmě?
Aktuálně máme 35 zaměstnanců. Letos jsme stav zaměstnanců zdvojnásobili hlavně z důvodu zavedení vlastní dopravy k zákazníkům.

S kolika lidmi jste na začátku začínali?
Na úplném začátku jsme byli jen dva, začínali jsme s obchodem od nuly. Já jsem zařizoval vše, co se týče administrativy a rozvoje, kolega se staral o montáže a sklad. V roce 2013 nám pomáhala moje manželka, která vyřizovala objednávky, a ještě ten rok jsme přibrali prvního zaměstnance Nikolu Herajtovou, která je aktuálně výkonnou ředitelkou.

Kolik času Vám práce kolem obchodu denně zabírá? Nebo už pouze práci delegujete?
První tři roky jsme pracovali 12 až 14 hodin denně včetně víkendů. Dnes mám dvě děti, tak už více myslím na rodinu a na sebe. Stále to s kolegou Dobrým máme rozdělené jako na začátku. Mám tedy na starosti administrativu, marketing, rozvoj a finance. Tento měsíc jsme otevírali dvě nové pobočky, takže to bylo náročnější, ale obecně se již snažím o 8 až 10 hodin denně. Mám kolem sebe super tým lidí, takže hodně úkolů můžu dnes již delegovat.

Levné Pletivo - Veletrh Plzeň 2014

Jak jste se dozvěděl o Shoptetu?
Věděl jsem, že chci nějaké rychlé a jednoduché řešení, takže jsem porovnal dostupné varianty a Shoptet se mi zdál uživatelsky nejpřívětivější a zároveň nabízí spoustu funkcionalit.

Čeho si nejvíce ceníte na spolupráci se Shoptetem?
Rozhodně stabilita a krok s dobou. Od roku 2012 nebyl žádný větší výpadek a vše funguje bez problémů. Když už něco nefungovalo, tak to podpora vyřešila velmi rychle.

Kolik metrů pletiv prodáte v průměru za den?
Aktuálně nabízíme 11 druhů pletiv v několika barvách a povrchových úpravách. Denní průměr v tomto roce je 3,2 km. Nejvíce zastoupené je klasické a lesnické pletivo.

Nakupují u vás i ženy?
Ano, a je to dokonce kolem 40 %. To mě velmi překvapilo.

Máte prodejny v Praze, Kladně, Českých Budějovicích a Ledcích u Plzně, chystáte se dále expandovat i do dalších měst ČR?
V Kladně a Českých Budějovicích jsme otevřeli 26. 7. Letos budeme ještě otevírat prodejnu v Hradci Králové. Aktuálně je stanovené datum otevření na 29. 8. V prosinci a lednu budeme vyhodnocovat přínos poboček a upřesňovat další strategii firmy. Máme v současnosti několik variant a jedna z nich je určitě otevírání dalších poboček. Chceme být zákazníkům co nejblíže. Pletivo a ploty je relativně specifické zboží a spousta zákazníků nákup řeší raději osobně než přes e-shop.

Máte i plány v zahraničí?
Aktuálně prodáváme do zahraničí jen velkoobchodně několika partnerům. Prodej koncovým zákazníkům do zahraničí je problematický v tom, že každý stát je zvyklý na trošku jiné parametry. Například v Polsku se nejčastěji prodává pletivo v barvě antracit, u nás klasické zelené.

Vedle podnikání s pletivy děláte ještě něco jiného?
Ne, je to jediná moje činnost, která mě vytěžuje na 110 %. Zatím jsme měli každý rok nárůst kolem 100 %, což přináší hodně práce s neustálým reorganizováním jednotlivých oddělení ve firmě.

Vzděláváte se v oblasti marketingu, nebo se o propagaci e-shopu nestaráte?
Neustále. Marketing jako takový mě velmi baví, takže většinu věcí si děláme sami. Aktuálně máme agenturu jen na PPC kampaně, vše ostatní si děláme a optimalizujeme sami. Podle mého názoru je to jeden z důvodů našeho úspěchu na trhu s ploty. Žádná agentura vám nemůže nikdy zajistit super propagaci a marketingový plán, když nezná dané prostředí a produkty.

Levné pletivo Veletrh For Garden 2016 Praha

Dokážete relaxovat? Čím dobíjíte baterky?
Mám 2 dcery, starší jsou 2 roky a mladší 3 týdny, takže se snažím co nejvíce času trávit s dětmi a manželkou. Jinak je pro mě relax jednoznačně sport.

Jaké je Vaše životní / pracovní motto?
Šest pravidel úspěchu od Arnolda Schwarzeneggera:
1. Věřit v sebe sama
2. Porušujte pravidla
3. Nebojte se selhání
4. Ignorujte pochybovače
5. Dejte do toho všechno
6. Dávejte nazpět

Co byste poradil těm, kteří nad založením obchodu teprve uvažují?
Na tuto otázku bych odpověděl citátem:
„Miřte na měsíc. I když ho minete, přistanete mezi hvězdami.“ Les Brown

Máme a vždy jsme měli vysoké a konkrétní cíle, na kterých makáme. U začínajících podnikatelů vidím problém v tom, že to chtějí „jen zkusit“, a při prvních problémech skončí, protože nemají motivaci dané problémy překonat.

Navigace pro příspěvek

  1. Dominika napsal:

    Pekný rozhovor, je vidieť že pán Urbánek je veľmi vzdelaný a vie čo od života chce. Páči sa mi aj jeho spokojnosť so shoptet, pretože aj ked pletivo je pomerne špecifická oblasť na e-shopy tak mať len kamenné predajne určite nestačí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů