Každá část Sales týmu v Shoptetu má svou klíčovou roli v procesu získávání nových klientů – od Business Developmentu po Premium. Hledáme nového kolegu na pozici Head of Core Sales pro český trh, a tak jsme vyzpovídali Davida Geliena, Head of BDR & SK Core Sales. Co může nový vedoucí očekávat, jak vypadá každodenní obchodnická rutina a jaká je atmosféra v týmu, zjistíte v rozhovoru.
Můžeš popsat, jak funguje Sales tým v Shoptetu?
Sales je rozdělený do několika oddělení a každé má svoji odlišnou roli: BDR (Business Development Representatives) tým dělá prospecting – vyhledává potencáilní klienty, validuje je, kontaktuje je, klasifikuje a potom s těmi relevantními domlouvá schůzky pro obchodníky.
Obchodnické týmy jsou samostatné pro Česko a Slovensko. Uskutečňují schůzky s potenciálními zákazníky klasifikovanými od BDR týmu, konzultují s nimi jejich fungovaní v e-commerce, a v případě, že to pro ně dává smysl, uzavírají ochod jako takový (přivádí nového klienta na naši platformu). V momentě, kdy chce klient jít do spolupráce a potřebuje na nastavení svého nového e-shopu partnera, předáváme ho Onboarding týmu, který má na starost koordinaci klienta právě s partnery a pomoc při přestupu na Shoptet – vybírají nejvhodnějšího partnera podle klientových technických, cenových a dalších požadavků. Samostatný tým je pak Premium Sales, který se stará o potenciální klienty Shoptet Premium.
Celý tým vede CSO Štěpán Karoch. Každý z jednotlivých týmů má pak svého Heada – BDR, které působí v Česku i na Slovensku dohromady, český a slovenský Core Sales, Premium Sales a Onboarding má také svého Heada. Na pozici českého Head of Core Sales právě hledáme nového kolegu.
Ty sám jsi Head slovenského core týmu a BDR týmu. Jaká je hlavní role Heada?
Jeho práce je zvládnout každodenní agendu s každým jednotlivým obchodníkem. Každý z nich je specifický a řeší specifické případy. Head by měl obchodníka vést, maximalizovat jeho výkon, ale zároveň zajistit, aby ho práce bavila, cítil se tu dobře a rostl s námi jako obchodník i jako člověk, protože to má obří vliv na výsledky.
Jak by tedy měl vypadat ideální kandidát na tuhle pozici?
Potřebujeme někoho, kdo vede lidi na týmové i individuální úrovni, strategicky se zamýšlí, přináší nové nápady, abychom nadále byli úspěšní a zlepšovali se. Taky musí být připravený spolupracovat napříč zeměmi, ale i s ostatními týmy. Aby uvažoval out of the box a komunikoval i mimo Sales. Kdybych to měl shrnout, tak prostě silný leader.
Co je na práci největší challenge a co můžeš očekávat? Podívej se na reel s Davidem:
Co si tedy můžeme představit pod tou každodenní agendou v Core Sales týmu?
Týden vždycky startuje akční poradou, kde si vyjasníme, jaké jsou naše cíle, na čem budeme každý pracovat, a strategické kroky, které nám pomůžou cíle naplnit.
Pak už začíná ta obchodnická rutina – domlouvání a potvrzování schůzek, schůzky samotné, uzavírání spoluprací. Tím, jak máme proces rozdělený, jsou naši obchodníci schopni realizovat i 12–15 setkání s klienty. V průběhu týdne se tedy soustředíme především na schůzky a následnou práci s klienty a na konci týdne si vše zase shrneme a vyhodnotíme na poradě.
V průběhu týdne ale máme vyhrazený čas i na vzdělávání a rozvoj – máme propracovaný vzdělávací systém, kterému říkáme Sales Academy, kde se školíme v různých, pro nás klíčových oblastech.
Pravidelně se scházíme i mimo kancelář na nějaké méně formální vyhodnocení nebo teambuildingovou aktivitu. Takže to není jen o té tvrdé obchodnické dřině, ale i o zábavě.
Sales je v Shoptetu celkem proslulý tím, že jste dobrá parta. Čím myslíš, že to je?
Myslím, že je to díky tomu, jakým způsobem se v Shoptetu historicky Sales budoval. Ty vztahy byly od začátku skvělé a snažili jsme se to zachovávat i při vzniku dalších týmů. Lidé si vzájemně pomáhají a učí se jeden od druhého, máme tu juniory i seniory, ale je to velmi silný kolektiv, který se rád schází i mimo práci na pivo, na večeři, zasportovat si apod. Není to jen na úrovni jednotlivých týmů, ale i mezi CZ a SK týmy společně.
Je mezi vámi i zdravá soutěživost?
Jasně, trochu se špičkujeme mezi sebou v týmu, ale občas i třeba Česko se Slovenskem. Ta atmosféra je ale velmi přátelská, podporujeme se a všechny úspěchy slavíme společně.
Jste zvyklí prodávat spíš náš produkt, ale zkus mi teď prodat Shoptet jako zaměstnavatele. Co je největší tahák práce tady?
Hrozně mě baví, jak se tu obchod dělá – působil jsem v sales už předtím a myslel jsem, že to děláme dobře, ale v Shoptetu je to ještě na úplně jiné úrovni. Baví mě tu obchodničina jako taková i celý segment e-commerce. Dělat pro takto silného hráče na trhu je prostě bomba. Možnost se učit, kooperovat s lidmi v týmu i napříč firmou. Nastoupil jsem jako poměrně juniorní manažer a hlavně díky Štěpánovi a Danovi [Head of Premium Sales] jsem se neskutečně posunul jak v salesové rovině, tak jako leader. Naučili mě věci, které v knize nenačteš. Baví mě tu prostě ta práce i lidi. Možnost sdílet svůj den a úspěchy jak na pracovní, tak i na soukromé úrovni.
Napsat komentář