Proč mají úspěšné e-shopy svůj blog?

()

„Pište blog, pravidelně publikujte články, tvořte zajímavý obsah!“ Také to jako e-shopař slyšíte ze všech stran? Zjistěte, co je na tom pravdy a jestli to opravdu stojí za tu námahu.

Řekneme to hned a bez chození kolem horké kaše. Mít k e-shopu i blog se prostě vyplácí. A to z nejednoho důvodu. Psát blog se nehodí snad jen v jednom případě. A to, pokud máte objednávek až nad hlavu, naprosto nestíháte a jste zahlceni jejich vyřizováním. Jestli se s každou novou objednávkou chytáte za hlavu a voláte „hlavně už žádnou další!“, pak je pro vás vlastní blog opravdu bezpředmětný.

Ale teď už bez přehánění. Blog je skvělý nástroj, jak zaujmout, jak získat nové zákazníky, a dokonce jak je přimět se na váš e-shop zase vracet. Pojďme si říct pár důvodů, proč tomu tak je.

Kryje záda při fázi SEE a THINK

Model See Think Do Care vystihuje jednotlivé nákupní fáze. Zákazník se s existencí produktu potřebuje nejdříve seznámit, poznat, co mu přinese, a popřemýšlet o něm. Teprve potom se rozhoduje ke koupi, případně kupuje a poslední fázi představuje moment, kdy dochází k interakci se zákaznickou péčí nebo to může být například využívání věrnostního programu.

Články na blogu mohou zákazníkovi příjemným a lehce stravitelným způsobem říci více o vašich produktech. Samozřejmě, hodně informací se klienti dozví v samotném popisku zboží, ale e-shop je přece jen místo, kam se většinou chodí už nakupovat, a patří tedy spíš do exekutivní fáze (Do). Blogem cílíme spíš na tu fázi, kdy zákazník teprve o nákupu nějaké věci přemýšlí (Think). Nebo dokonce ještě ani neví, že ji chce (See). Vy ale máte právě na blogu spoustu prostoru k tomu mu nenápadně vysvětlit, že produkt prostě potřebuje. :) V článku navíc máte možnost se rozepsat a pohrát si s vyzněním celého sdělení, které se nemusí soustředit jen na produkt. Spíš naopak, lepší je ho nenásilně zasadit do širšího kontextu.

Nakopne organickou návštěvnost

Blog vám nabízí také široké možnosti, co se týká SEO. Klíčová slova určitě zapracujte do produktových stránek, meta tagů i názvů produktů. V rámci blogu si s nimi můžete ale daleko víc vyhrát díky svobodě, kterou vám vaše vlastní články poskytují. Dlouhá slovní spojení (longtaily) jsou něco, co zde můžete krásně uplatnit a hrát si s různými kombinacemi slov. Zároveň můžete šikovně využít i nesprávně napsaná slova, která jsou sice špatně, ale zákazníci je přesto někdy vyhledávají. A samozřejmě nejen to. Stojí za to vyzkoušet i další klíčová slova, která mají s vaším sortimentem nějakou, třeba volnější souvislost.

Zákazníci se díky poutavému titulku s promyšleným popisem (meta title a description) mohou přes výsledky vyhledávání dostat právě na váš blog. Pak už je na vás, aby je článek, na který přijdou, dostatečně zaujal a třeba odkázal už přímo na váš e-shop pomocí šikovně umístěného prolinku v textu nebo v tlačítku pod článkem.

Velká výhoda kvalitních článků na blogu je, že pomáhají zvyšovat návštěvnost vašeho e-shopu dlouhodobě.

Obohacuje zákazníky

Dávejte zákazníkům něco navíc. A nemusí to být jen dárky k objednávce nebo slevy. Dejte jim zajímavý článek k přečtení, podělte se o zkušenosti, o zážitky, o emoce. Nebo nabídněte různé návody, rady, možností je spousta. Pokud prodáváte nádobí, zveřejněte na blogu pár receptů, jestli nabízíte batohy, pište o výletech a nezapomeňte na fotky. Spousta lidí se při představě, že by měli psát blog, děsí a namítá, že oni přece psát vůbec neumí. Nikdo ale netvrdí, že musíte vymýšlet slohovky. Často bohatě stačí pár krátkých odstavců doplněných autentickými fotkami.

Kvalitní obsah dokáže klienty obohatit a to ať už se je snažíte nějakým způsobem pobavit nebo poučit. Pokud si dáte záležet, lidé pocítí, že vám jde o kvalitu, a jejich důvěra ve vás vzroste.

Najde cestu do srdce vašich zákazníků

Pokud na e-shopu prodáváte zboží, kolem kterého může vzniknout komunita, s psaním blogu vůbec neváhejte. Může vám totiž hodně usnadnit práci. Díky blogu se můžete postupně stát i influencery, kteří ovlivňují určitý okruh lidí, udávají směr a budují základnu podobně naladěných nadšenců. Jestli je jedním z vašich cílů vytvořit opravdový love brand, na blogu k tomu máte skvělý prostor.

Používejte svůj blog i jako nástroj. Nabídněte svým čtenářům možnost odběru nových článků a získávejte tak jejich e-mailové adresy. Sdílejte aktuální články na sociální sítě a dostaňte je tak k dalším lidem. Domluvte spolupráci se spřáteleným e-shopem nebo třeba blogerem. Způsobů, jak uspět, je hodně. Stačí se dívat kolem sebe a inspirovat se.

Jak založit blog pro e-shop?

Všechno to zní skvěle, říkáte si, ale stejně vlastně pořádně nevíte, jak začít? Dobrá zpráva je, že jednoduchý blog můžete spravovat přímo z administrace svého e-shopu. Můžete zde psát své články, editovat je, přidávat fotky, upravovat url adresu i meta tagy a články třídit do různých rubrik. Pro doplnění blogu, ale i e-shopu samotného můžete použít také Slovník pojmů, a tak ještě víc zapracovat i na SEO. Prostor a nástroje pro psaní blogu dostává každý náš e-shopař zdarma, a tak nemusíte hledat jiné externí řešení.

Blog jednoduše založíte podle návodu z naší nápovědy a přidáte ho do horního menu na svůj e-shop. První článek můžete zveřejnit v rámci pár minut. :-) Pomůže vám opět náš podrobný postup pro přidávání článků, díky kterému vše zvládnete na první dobrou. Nebuďte na sebe příliš tvrdí hned od začátku, co se týká náročnosti a obsahu článku. Postupně zkoušejte, upravujte, vylepšujte a uvidíte, že si časem vytříbíte svůj styl. Všechno nejde najednou, a abyste se mohli někam dostat, nejdřív musíte vůbec vyrazit.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů