Prodávejte kromě Česka i na Slovensku a znásobte objem svých prodejů. Shoptet systém už znáte, tak proč ho nevyužít i pro snadnou expanzi k našim sousedům? Pojďme si spolu projít, s čím vám pomůže a na co se soustředit právě v dnešní době.
Jestli je nám nějaká země nejbližší, co se týká jazyka a zvyklostí, je to právě Slovensko. Spojuje nás toho hodně – kdysi jsme dokonce tvořili jeden stát. I v rámci e-commerce zde vládne situace odobná té naší. Přestože se dá říct, že u nás máme na tomto poli lehký náskok. Vývoj událostí během posledního už více než roku způsobil abnormální rozpínání se online prodeje. A tak, uvažujete-li o naskočení do už rozjíždějcího se vlaku, máte poslední šanci to udělat elegantně a bez škrábanců.
Progresivní trh s vysokým potenciálem, vyzkoušení si procesu expanze v praxi nebo plná připravenost a podpora ze strany Shoptetu. To jsou 3 důvody, proč si zrovna země horských masivů, termálních pramenů, halušek s bryndzou a borovičky zaslouží pozornost ve sféře online podnikání.
Možná jste už na svém českém e-shopu měli pár víceméně nahodilých slovenských zákazníků. Občasné odeslání zboží na Slovensko se ale nerovná plnohodnotné expanzi. Proč? Protože takto místo tisícovek nových klientů získáte maximálně pár jednotek. Abyste si totiž zasloužili důvěru a zákazníci se u vás nerozpakovali nakoupit, je zásadní mít e-shop na lokální doméně: eshop.sk. A samozřejmě nejen to.
Na samostatné verzi e-shopu vedené na místně příslušné doméně navíc můžete mít jiné ceny zboží a přepravy uzpůsobené tamnímu trhu. Stejně jako výchozí měnu, platební metody, daňové sazby, ceníky, fakturační údaje, ale třeba i napojení na místně oblíbené vyhledávače, srovnávače zboží (jiné struktury dat ve feedech) a podobně.
Expanze rozhodně není snadná věc. Pokud vás ale láká, rozhodně doporučujeme začít Slovenskem. Právě vzájemná podobnost, kterou jsme zmiňovali v úvodu článku, ji dělá obecně nejsnazší zemí pro expanzi. Rozšiřte svůj byznys na Slovensko a poznejte sami na vlastní kůži, jak tento proces probíhá v praxi. Zjistíte, jestli jste doopravdy na expanzi do zahraniči připraveni. Když si to jednou vyzkoušíte, každá další expanze už bude mnohem snazší.
Pohodlí online nákupu si naši sousedé dopřávají čím dál tím častěji. A je jisté, že k tomu poslední rok velkou měrou přispívají koronavirové okolnosti. Jak uvádí Heureka.sk, „Slováci na internetu v roce 2020 utratili přes 1,75 miliardy eur, což ve srovnání s rokem 2019 představuje 29% nárůst“. Spolu s tímto růstem se zvětšilo také množství online obchodů na Slovensku a to o 14 %. Zákazníkům se tak rozšířila možnost výběru. Začali být náročnější například co se týká známosti značky a serióznosti obchodu. Z toho vyplývá jediné: pokud si chcete na Slovensku vybudovat e-shop, který považují zákazníci za důvěryhodný, je nejvyšší čas začít a nenechat se předběhnout jinými.
TIP: Při budování dobrého jména e-shopu vám pomohou certifikáty jako například Overené zákazníkmi, kvalitní slovensky komunikující zákaznická podpora, cenové výhody, responzivní design, více možností pro platbu i dopravu objednávky a případné nekomplikované vrácení zboží.
Co je jednodušší než stavět autonomní slovenský e-shop na systému, který už spousta z vás zná jako svoje vlastní boty? Založte si ho na Shoptet.sk. Váš slovenský e-shop bude fungovat jako samostatná jednotka a nebude se vám tam nic plést z jeho staršího českého bratra (nebo sestry? 😊). Bude samozřejmě celý ve slovenštině, a tak bude na vaši klientelu působit naprosto přirozeně.
Na slovenském shoptetím systému najdete vše potřebné pro plnohodnotný vstup na slovenský trh. Například napojení na:
Klidně využijte Shoptet Partnery se zkušenostmi přímo s expanzí. Svůj sortiment na slovenském e-shopu můžete doplnit také novými produkty lokálních dodavatelů.
Přejeme hodně štěstí, a kdyby něco, nezapomeňte, že tu jsme pro vás!
dobrý deň,
chcel by som sa spýtať ako to je v prípade, že chcem využívať feed /dátove vety produktov/ dodávateľov s ktorými máme podpísanú zmluvu.
Jedná sa o najväčších dodávateľov/distribútorov elektroniky a VT na Slovensku resp. v CZ. Feedy a prístupy máme od dodávateľov poskytnute a schválené používať.
Je možné naceniť takúto službu jednorázovo alebo mesačným paušálom od počtu produktov vrámci feedu?
A aké sú možností prepojenia eshopu/shoptet na účtovný systém pohoda./fakturácia / a skladové zásoby vrámci poskytovanej synchronizácie feedu skladových zásob distribútorov.
ďakujem za skorú odpoveď
s pozdravom
Ivan
Dobrý den,
obraťte se prosím na naši zákaznickou podporu, kde vám budou moci Vaše otázky detailně zodpovědět.