3 tipy na organizaci práce a času pro e-shopaře

()

Každý úspěšný projekt potřebuje nějaký ten řád. Jak na organizaci práce a času, když máte e-shop? V dnešním článku najdete tipy na nástroje, které je dobré znát – ať už ty projektové, nebo ty, které pomohou vylepšit vaši týmovou komunikaci. 

Vládnete chaosu nebo chaos vládne vám? Abyste zvládli e-shopovou onemanshow, potřebujete prioritizovat, odškrtávat úkoly jak na běžícím páse a taky nezapomínat. Pokud máte k ruce menší tým, všichni pravděpodobně sedíte na více židlích a doplňujete se, kde je to zrovna potřeba. Máte ale čas na rozvoj byznysu, nebo jste chycení do koloběhu nákupu, prodeje a expedice? Dáváte si cíle a plníte je? Abyste dlouhodobě rostli, organizaci práce v e-shopu byste měli zvládat na jedničku.

Tip 1: dobře odřídit projekty

Nová marketingová kampaň, zařazení nové kategorie zboží nebo zahájení výroby nového produktu. Zdánlivě nesouvisející činnosti, které mají jedno společné. Jsou to projekty, které jsou složené z různých úkolů, činností a povinností, a směřují k dosažení konkrétního cíle. Zkuste si pod každým komplexnějším úkolem představit projekt, rozepište si jeho části na konkrétní úkoly a ty přiřaďte lidem, kteří je budou mít na starosti (grafik, copywriter, nákupčí… a nebo klidně vy sami). Úkoly rozepište věcně a jednotlivě, aby byly srozumitelné a nebylo náročné je splnit

Díky rozepsanému projektu získáte představu o tom, jak bude celá akce náročná, jaké kroky vás čekají a kolik vlastně potřebujete času. Správně napsaný projektový plán zvýší efektivitu celého týmu a bude vás motivovat. Pomoci vám můžou i online nástroje pro projektové řízení. Z těch českých je to například Freelo, z těch zahraničních třeba více vizuálně zaměřené Trello (dostupné i v češtině). Za zmínku stojí i open-source nástroj Redmine nebo komplexní Asana. Znáte i jiné projektové nástroje, se kterými se vám dobře pracuje? Budeme rádi, když je přidáte níže do komentářů i pro ostatní.

Tip 2: interní komunikace je základ úspěchu

O marketingu a komunikaci je toho na internetu spousta. Od toho, jak často sdílet novinky na sociálních sítích, až po tipy na skvělé newslettery a kampaně. Už mnohem méně se ve firmách řeší komunikace interní, která je ale hybnou silou celé firmy. Je velmi důležité, aby vaši kolegové a zaměstnanci věděli, co se ve firmě děje, kam firma směřuje a jaká je jejich role v celém tom procesu. Správně nastavená interní komunikace zvyšuje motivaci celého týmu a pomáhá společně sdílet vize, cíle a hodnoty

Jak to ale vypadá v praxi? Najděte si čas na společné schůzky, možná bude stačit půlhodina každý den nebo párkrát do týdne. Sdílejte si denní, týdenní, měsíční i dlouhodobé cíle, a dejte prostor kolegům, aby se angažovali a vymysleli, jak mohou s plněním cílů pomoci. Na zavedení interní komunikace a organizaci práce je také dobré pořídit nějaký komunikační nástroj. Asi nejznámější je Slack, který disponuje i verzí zdarma. Za zmínku stojí také Microsoft Teams. Z těch méně známých pak třeba Discord nebo Basecamp, který v sobě kombinuje i nástroj pro projektový management.

Pravidelné společné schůzky zlepšují organizaci práce, zvyšují motivaci týmu a pomáhají sdílet vize, cíle a hodnoty firmy
Pravidelné společné schůzky zvyšují motivaci týmu a pomáhají sdílet vize, cíle a hodnoty firmy

Tip 3: CRM systém aneb všechno, co potřebujete vědět o zákaznících

S organizací práce a času vám může pomoci i takzvaný CRM systémnástroj, který shromažďuje data o vašich zákaznících. Ta jsou obvykle roztříštěna na více místech – v e-shopu nebo v e-mailech, v tabulkách nebo založené v šanonech. Díky CRM systému je kdokoli z vašeho týmu najde rychle a na jednom místě, včetně historie komunikace, nákupů či reklamací. Hodí se tak v případě řešení reklamací, ale i v okamžiku, kdy potřebujete na stávající zákazníky správně zacílit novou kampaň. 

CRM systémy mají často i další funkce, plánovače, kalendáře, a je možné je propojit s e-mailovými schránkami, s e-shopem a dalšími nástroji. Jen v Česku je na výběr z několika desítek CRM nástrojů. Z těch nejznámějších je to například Raynet, Anabix nebo Sprinx CRM. Ze zahraničních produktů vybíráme například Salesforce nebo Hubspot.  

Další tipy pro organizaci práce

Pokud máte v plánu růst, určitě nepodceňujte automatizaci procesů. U nás v Shoptetu nabízíme spoustu doplňků, které vám usnadní každodenní práci. Díky nim získáte čas pro další rozvoj byznysu. A i když je to trochu klišé, nezapomínejte i na sebe. Dopřejte si dostatek odpočinku, dlouhodobě se nepřepínejte. Pokud to děláte, změňte to – sežeňte si dalšího člena do týmu, nebojte se delegovat úkoly a automatizovat procesy ve firmě. Nechte si dostatek času pro vlastní rozvoj, pak i ten byznys pošlape lépe.

P.S.: používáte něco jiného, co vám denně usnadňuje práci a šetří čas? Budeme rádi, když se podělíte v komentářích!

Zdroje

Wikipedie: Interní komunikace

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Jan Kulda napsal:

    Super článek! Nedávno jsme sepsali související články, které by mohli čtenářům taky dost pomoct:

    Tenhle je o základních principech online komunikace:
    https://blog.freelo.cz/zasady-efektivni-online-komunikace-a-prakticke-tipy-jak-ridit-tym-na-home-office/

    Tady jsme se zaměřili na efektivní home-office:
    https://blog.freelo.cz/efektivni-prace-na-dalku-aby-vas-tym-kopal-ligu-mistru-i-na-home-office/

    Přihodím inspirativní podcast s klukama z Fakturoidu, kteří už 10 let na dálku fungují:
    https://blog.freelo.cz/jak-ve-fakturoidu-uz-10-let-pracuji-na-dalku/

    A tenhle se zas věnuje řízení změny v týmu, byť název je trošku zavádějící, tak se věnuje zavádění jakýchkoliv komunikačních online nástrojů:
    https://blog.freelo.cz/jak-presvedcit-tym-k-nalodeni-do-freela-aneb-rizeni-zmeny-v-praxi/

Napsat komentář: Jan Kulda Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů