Proč dělat dobrý obsahový marketing? Konkurenční výhoda, která se vyplatí

()

Jak se jako e-shop prosadit a získat velkou konkurenční výhodu? Přece kvalitním obsahovým marketingem. Správnými texty, skvělými produktovými fotografiemi a dalším obsahem zákazníky mnohem snáz přesvědčíte k nákupu. Jeho vytvoření je dlouhodobý proces, někde se však začít musí – a už první kroky mohou přinést pěkné výsledky.

Zaměřte se na podstránky s produkty

Většinu podstránek tvoří u e-shopů detaily produktů. Je to hlavní gró online obchodu a také to, co zákazníky často nejvíce zajímá. V kamenné prodejně by produkt vzali do ruky, dobře si ho prohlédli, přečetli by si informace na obalu, případně se doptali prodavače. Podstránka s výrobkem na e-shopu musí tohle všechno plnohodnotně zastoupit. Co to obnáší?

Botyna.cz pěkně ukazuje, jak produkt vypadá při nošení.

Takto využívá potenciál popisku X-trenink.cz.

V závislosti na odvětví hrají někde větší roli fotografie, jinde zase text. V obou případech však platí: vsaďte na unikátnost. Nekopírujte fotky ani texty dodavatelů, duplicitu nemají rádi vyhledávače ani zákazníci.

V kategoriích se soustřeďte na přehlednost 

Kategorie na e-shopu jsou jako uličky v kamenných obchodech. Musí tedy posloužit zejména k tomu, aby se návštěvník zorientoval. Nemusíte se příliš rozepisovat, spíše myslete na to, aby se zákazník dozvěděl, že je tady správně. Vysvětlete, co mu zde nabízíte a proč by si to měl koupit právě od vás.

Aby svou funkci plnila stránka kategorie dokonale, měl by pomáhat nejen text, ale i další prvky. Ke snazšímu dohledání správného produktu návštěvníkovi dobře poslouží:

V kategorii Kosmetika a hygiena se na Invebeauty.cz opravdu neztratíte.

Tip od Včeliště: „Vhodná a přehledná struktura přinese uživatelům obrovský benefit a dodá jim chuť nakupovat.“ 

Nezanedbávejte ani statické stránky

Velmi navštěvovaná je také stránka O nás. Uživatelé jsou zvědaví, kdo za projektem stojí. Čím naplnit stránku O nás? Stručným, ale poutavým příběhem za dodržení těchto pravidel:

  1. Stále se soustřeďte na návštěvníky, jinak sklouznete do popisného výčtu vlastních úspěchů. Vžijte se do kůže potenciálních zákazníků a odpovězte si na otázku, proč se o vás chtějí dozvědět více. 
  2. Opravdu není nutné začínat rokem založení firmy. Mnohem zajímavější, než kdy vaše firma vznikla, je proč. Vyhrajte si s copy a sdílejte vaše hodnoty
  3. Nezapomeňte na prvky vedoucí k akci (kontaktování, nezávazná poptávka apod.). K příběhu doplňte reálné fotky své i týmu, zvýšíte tím tolik potřebnou důvěryhodnost. Nebojte se přidat i fotky „ze zákulisí“ či mimopracovních akcí.

Botyna.cz podruhé. Už víte, proč firma vznikla a co z toho má zákazník?

Na stránce Kontakty si e-shopy často nedávají příliš záležet. Buďte odlišní a tuto stránku naopak pořádně vylaďte. 

Tip od Včeliště: „Kontaktní stránku můžete také dobře optimalizovat pro brandové fráze, tedy fráze obsahující vaši značku či vaše jméno, nebo na klíčové fráze lokálního charakteru.“ 

Zvyšte svou profesionalitu v očích zákazníků 

Díky blogu získáte prostor věnovat se svému tématu do hloubky. Nevešlo se něco k popiskům produktů? Na blogu máte možnost se dosyta rozepsat. Dejte čtenáři zajímavé informace, odpovědi na otázky, které ho pálí, zábavu. Nebo všechno dohromady. Dokažte, že jste profík ve svém oboru a že se na vás zákazník může spolehnout. Inspirovat se můžete 9 radami pro dokonalé články na blogu.

Pro publikaci na blogu můžete použít různé strategie, nebo je kombinovat. Opět záleží na odvětví. Články vždy prolinkujte s kategoriemi či konkrétními produkty.

Klíčová slova v hlavní roli

Správné používání klíčových slov v článcích vám zajistí lepší umístění ve vyhledávání a tím vyšší návštěvnost. Kromě hlavních klíčových slov se soustřeďte i na ta longtailová (long tail = dlouhý ocas). Jde o konkrétnější sousloví, která sice mají nižší objem hledanosti, ale zároveň malou konkurenci ve výsledcích vyhledávání.

Nejčastěji se klíčová slova využívají v různých návodech. Koneckonců klíčové fráze začínající slovy jak, jaký apod. se vyhledávají hodně. Dodat čtenářům rozsáhlou odpověď na jejich otázky, obsahující vhodná klíčová slova a tipy na potřebné produkty (samozřejmě vaše), je osvědčená strategie. 

Jak se zbavit plevele bez použití chemie, se dozvíte v magazínu Speciálního zahradnictví.

Novinky z oboru pro odborníky i laiky

Informujte o novinkách a aktuálních trendech. V závislosti na vašem oboru můžete jít buď cestou odbornou až vzdělávací, nebo inspirující. Buďte čtenářům rádcem a spolehlivým profesionálem, který jim pomáhá a dodává užitečné informace.  

Měsíční téma napříč všemi kanály

Pro každý měsíc si zvolte jedno téma a to kompletně zpracujte. Využijte:

Jaké jsou první kroky?

O tom, jestli content marketing přinese požadované výsledky, rozhoduje obsahová strategie. To by měl být váš první krok na cestě za kvalitním obsahem.

V rámci strategie pokračujte auditem stávající situace, a to zejména u textací produktů a struktury kategorií. Určete, které popisky potřebují vylepšit a připravte si šablony pro textace. U kategorií zkontrolujte filtry, zamyslete se nad přehlednějším řazením a orientací ve struktuře. Nezapomeňte ani na statické stránky (O nás, Kontakty atd.). Pokud budete v této fázi pracovat s analýzou klíčových slov, dosáhnete ještě lepších výsledků.

Vymyslete koncept blogu a zvolte strategii. Připravte si publikační plán, kterého se budete držet. Zahrňte do něj i publikaci na ostatních platformách (sociální sítě, e-mail, YouTube). Vymyslete první nápady a témata a pusťte se do zpracování.

Ať je váš obsahový marketing úspěšný

Vylepšené detaily produktů a kategorie dokáží zvýšit konverzní poměr a průměrnou hodnotu objednávky. Blogové články cílené na klíčová slova vás mohou katapultovat na přední příčky v SERPu. Články navíc můžete používat také v jiných kanálech, čímž podpoříte jejich výkonnost. To všechno ale jen za předpokladu, že se budete držet připravené obsahové strategie a budete postupovat systematicky. Ve Včelišti vám rádi pomůžeme s kterýmkoli krokem na této cestě, případně rovnou s celým obsahovým marketingem.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Včeliště
Autor příspěvku

Včeliště

Jsme zlatým partnerem Shoptetu a pomůžeme vám proměnit marketing v dlouhodobou konkurenční výhodu. Pomocí obsahu, e-mailů, optimalizace pro vyhledávače a sociálních sítí. Vylepšíme váš e-shop a zvýšíme konverzní poměr i tržby. Připravíme pro vás poutavý obsah, který prodává.
Jsme zlatým partnerem Shoptetu a pomůžeme vám proměnit marketing v dlouhodobou konkurenční výhodu. Pomocí obsahu, e-mailů, optimalizace pro vyhledávače a sociálních sítí. Vylepšíme váš e-shop a zvýšíme konverzní poměr i tržby. Připravíme pro vás poutavý obsah, který prodává.

Navigace pro příspěvek

  1. Radek Štolpa napsal:

    Souhlasím s tím, že obsahový marketing má smysl. Nejen co se týče budování povědomí o značce nebo přilákáním zákazníků na web. Podle mého, je to i určitá možnost nabídnout zákazníkům část unikátních zkušeností a dovedností.

    1. Včeliště napsal:

      Určitě souhlasíme Radku. Je to i forma, jak zákazníky inspirovat, ukázat jim, jak produkty využívat a třeba i prostřednictvím komentářů pod články v nimi navázat bližší vztah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů