Jak se jako e-shop prosadit a získat velkou konkurenční výhodu? Přece kvalitním obsahovým marketingem. Správnými texty, skvělými produktovými fotografiemi a dalším obsahem zákazníky mnohem snáz přesvědčíte k nákupu. Jeho vytvoření je dlouhodobý proces, někde se však začít musí – a už první kroky mohou přinést pěkné výsledky.
Většinu podstránek tvoří u e-shopů detaily produktů. Je to hlavní gró online obchodu a také to, co zákazníky často nejvíce zajímá. V kamenné prodejně by produkt vzali do ruky, dobře si ho prohlédli, přečetli by si informace na obalu, případně se doptali prodavače. Podstránka s výrobkem na e-shopu musí tohle všechno plnohodnotně zastoupit. Co to obnáší?
Botyna.cz pěkně ukazuje, jak produkt vypadá při nošení.
Takto využívá potenciál popisku X-trenink.cz.
V závislosti na odvětví hrají někde větší roli fotografie, jinde zase text. V obou případech však platí: vsaďte na unikátnost. Nekopírujte fotky ani texty dodavatelů, duplicitu nemají rádi vyhledávače ani zákazníci.
Kategorie na e-shopu jsou jako uličky v kamenných obchodech. Musí tedy posloužit zejména k tomu, aby se návštěvník zorientoval. Nemusíte se příliš rozepisovat, spíše myslete na to, aby se zákazník dozvěděl, že je tady správně. Vysvětlete, co mu zde nabízíte a proč by si to měl koupit právě od vás.
Aby svou funkci plnila stránka kategorie dokonale, měl by pomáhat nejen text, ale i další prvky. Ke snazšímu dohledání správného produktu návštěvníkovi dobře poslouží:
V kategorii Kosmetika a hygiena se na Inve–beauty.cz opravdu neztratíte.
Tip od Včeliště: „Vhodná a přehledná struktura přinese uživatelům obrovský benefit a dodá jim chuť nakupovat.“
Velmi navštěvovaná je také stránka O nás. Uživatelé jsou zvědaví, kdo za projektem stojí. Čím naplnit stránku O nás? Stručným, ale poutavým příběhem za dodržení těchto pravidel:
Botyna.cz podruhé. Už víte, proč firma vznikla a co z toho má zákazník?
Na stránce Kontakty si e-shopy často nedávají příliš záležet. Buďte odlišní a tuto stránku naopak pořádně vylaďte.
Tip od Včeliště: „Kontaktní stránku můžete také dobře optimalizovat pro brandové fráze, tedy fráze obsahující vaši značku či vaše jméno, nebo na klíčové fráze lokálního charakteru.“
Díky blogu získáte prostor věnovat se svému tématu do hloubky. Nevešlo se něco k popiskům produktů? Na blogu máte možnost se dosyta rozepsat. Dejte čtenáři zajímavé informace, odpovědi na otázky, které ho pálí, zábavu. Nebo všechno dohromady. Dokažte, že jste profík ve svém oboru a že se na vás zákazník může spolehnout. Inspirovat se můžete 9 radami pro dokonalé články na blogu.
Pro publikaci na blogu můžete použít různé strategie, nebo je kombinovat. Opět záleží na odvětví. Články vždy prolinkujte s kategoriemi či konkrétními produkty.
Správné používání klíčových slov v článcích vám zajistí lepší umístění ve vyhledávání a tím vyšší návštěvnost. Kromě hlavních klíčových slov se soustřeďte i na ta longtailová (long tail = dlouhý ocas). Jde o konkrétnější sousloví, která sice mají nižší objem hledanosti, ale zároveň malou konkurenci ve výsledcích vyhledávání.
Nejčastěji se klíčová slova využívají v různých návodech. Koneckonců klíčové fráze začínající slovy jak, jaký apod. se vyhledávají hodně. Dodat čtenářům rozsáhlou odpověď na jejich otázky, obsahující vhodná klíčová slova a tipy na potřebné produkty (samozřejmě vaše), je osvědčená strategie.
Jak se zbavit plevele bez použití chemie, se dozvíte v magazínu Speciálního zahradnictví.
Informujte o novinkách a aktuálních trendech. V závislosti na vašem oboru můžete jít buď cestou odbornou až vzdělávací, nebo inspirující. Buďte čtenářům rádcem a spolehlivým profesionálem, který jim pomáhá a dodává užitečné informace.
Pro každý měsíc si zvolte jedno téma a to kompletně zpracujte. Využijte:
O tom, jestli content marketing přinese požadované výsledky, rozhoduje obsahová strategie. To by měl být váš první krok na cestě za kvalitním obsahem.
V rámci strategie pokračujte auditem stávající situace, a to zejména u textací produktů a struktury kategorií. Určete, které popisky potřebují vylepšit a připravte si šablony pro textace. U kategorií zkontrolujte filtry, zamyslete se nad přehlednějším řazením a orientací ve struktuře. Nezapomeňte ani na statické stránky (O nás, Kontakty atd.). Pokud budete v této fázi pracovat s analýzou klíčových slov, dosáhnete ještě lepších výsledků.
Vymyslete koncept blogu a zvolte strategii. Připravte si publikační plán, kterého se budete držet. Zahrňte do něj i publikaci na ostatních platformách (sociální sítě, e-mail, YouTube). Vymyslete první nápady a témata a pusťte se do zpracování.
Vylepšené detaily produktů a kategorie dokáží zvýšit konverzní poměr a průměrnou hodnotu objednávky. Blogové články cílené na klíčová slova vás mohou katapultovat na přední příčky v SERPu. Články navíc můžete používat také v jiných kanálech, čímž podpoříte jejich výkonnost. To všechno ale jen za předpokladu, že se budete držet připravené obsahové strategie a budete postupovat systematicky. Ve Včelišti vám rádi pomůžeme s kterýmkoli krokem na této cestě, případně rovnou s celým obsahovým marketingem.
Souhlasím s tím, že obsahový marketing má smysl. Nejen co se týče budování povědomí o značce nebo přilákáním zákazníků na web. Podle mého, je to i určitá možnost nabídnout zákazníkům část unikátních zkušeností a dovedností.
Určitě souhlasíme Radku. Je to i forma, jak zákazníky inspirovat, ukázat jim, jak produkty využívat a třeba i prostřednictvím komentářů pod články v nimi navázat bližší vztah.