Obsah je král a proto kralujte se svým blogem

Obsah. Obsah. Obsah. Obsah. A pro jistotu ještě jednou Obsah – už to zní dostatečně důležitě? Proč? No proto, že JE to důležité (o tom, jak moc, si můžete přečíst ve článku Lukáše Pítry). Chcete-li být vidět, být sdíleni a doporučováni, je potřeba se vyšvihnout. Nad ostatními. A v tom vám může zásadně pomoci obsah, se kterým můžete ještě podstatně lépe pracovat díky novince – vytvářet na svém e-shopu rubriky.

Ač není primárním účelem článku povídat o „SEO textech“, novinka v podobě rubrik, tedy jakých si kategorií pro vaše články na e-shopu s nimi přímo souvisí. Protože pomocí článků budujete kvalitní obsah, který je prostě důležitý k tomu, abyste byli na internetu vidět. A pokud budou články i logicky na stránce umístěné, návštěvníci se k vám budou rádi vracet. Ale teď už k novince samotné.

Rubriky

Zatímco doposud bylo možné v e-shopu vkládat články samostatně bez možnosti je dále zařazovat, například do tématických sekcí, nyní je vše jinak.

V sekci články přibylo nové tlačítko – přidat rubriku. Té si všimněte, u té to všechno začíná.

Co jsou rubriky?

Rubriky jsou určité kategorie, logické tématické skupiny, do kterých chcete řadit svoje články. E-shop pro fitness a kulturistiku si tak může vytvořit vedle rubriky Novinky například rubriku Jak správně jíst, Jak správně cvičit, Recepty apod.

Hezky všechno popořadě

V sekci články si vytvoříte rubriky. Na našem názorném obrázku je rubrika tématicky pojmenována „Blog„.

Všimněte si na obrázku také záložky Novinky – to byla vlastně také rubrika, kterou jste měli doposud v e-shopech systémově. Teď si však rubriky můžete přidávat a spravovat sami.

Samozřejmě i samotnou rubriku je možné editovat – tak, jako jste zvyklí editovat popisek například u kategorií zboží. Když už říkáme, že obsah je král, tak ať máte možnost s obsahem popisků i samotných rubrik pracovat. Tento text se zobrazí nad výpisem jednotlivých článků v rubrice.

Dané rubrice také určíte, jak se budou zařazené články vypisovat a jak se bude přehled (výpis) na stránce zobrazovat. Zda chcete kromě názvu článku i část textu, kolik článků se na stránce zobrazí a v jakém pořadí se vypíší.

Na řadě je přidat do rubriky konkrétní články.

Menu a widgety

Aby byly rubriky návštěvníkům pěkně na očích, je vhodné zařadit odkaz i do menu.

A pokud chcete nějakou rubriku ještě více zviditelnit, ideální možností je umístit ji kdekoliv na stránkách za pomoci widgetu. Tak, jak se například doposud vypisovaly Novinky.

Jednoduše widget vytvoříte a přes nastavení prvků stránky pak určíte, kde bude umístěný.

Voilà

… a takto vypadá rubrika, která je odkazována v menu, widgetem v levém panelu e-shopu. A plus můžete vidět i výpis článků. Tedy, článku jednoho – pro ukázku to stačí.

A proto pište články, blogujte. Pište články pro lidi a odpovídejte jim na to, na co se nezeptali, ale zeptat by se chtěli. Budou se k vám rádi vracet – pro informace. Pro zboží.

Vyzkoušejte si novou funkci – rubriky

pokud ještě nemáte u Shoptet svůj e-shop a nebo nechcete testovat rubriky na svém ostrém internetovém obchodě, jednoduše si založte novou testovací verzi a vše si vyzkoušejte. Samozřejmě zdarma a nezávazně.

Navigace pro příspěvek

  1. David Fábry napsal:

    Dobrý den,
    bylo či nebylo možné převést stávající NOVINKY do Blogu?

    Díky

    1. Dobrý den, Davide,
      Novinky se staly aktuálně součástí rubrik, respektive jednou z nich.
      Krásný den,
      Katka

  2. Pavlína Jiráková napsal:

    Dobrý den,
    pokud používám rubriky jako blog, lze u jednotlivých článků používat i náhledové obrázky? Myslím tím, zda se vedle titulku a náhledu článku dá zobrazit i náhledový obrázek. Články s náhledovými obrázky jsou pro uživatele přece jen přehlednější a více ho na první pohled zaujmou.

    Předem děkuji za odpověď

    Pavlína

    1. Konstantin Sulimenko napsal:

      Dobrý den, Pavlíno,

      systém blogu budeme v řádu týdnů předělávat, aby mohl opravdu sloužit jako plnohodnotný blog. Poprosím vás tedy ještě pár týdnů posečkat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů