Několik novinek

Uběhl opět skoro týden, tak jsem dal tradičně dohromady několik zajímavých novinek, o kterých se v současnosti na internetu diskutuje. Další pokus Twitteru o zavedení reklamy, nový projekt Google, který má usnadnit optimalizaci webových stránek apod. Ať už vás živí podnikání na internetu, nebo pouze rádi sbíráte nové informace a jste v obraze, čtěte dál.

Nová reklama na Twitteru

Už od svých počátků v roce 2006 se snaží tato „druhá“ sociální síť najít funkční reklamní model, který v první řadě nebude agresivní, aby nezpůsobil masivní odchod uživatelů. Těch má dnes Twitter zhruba 200 miliónů a před pár dny pro ně připravil takzvané Promoted Tweets. Ty jsou postaveny na jednoduchém modelu, kdy pokud na Twitteru následujete například Red Bull, který si tuto službu již zaplatil, budou se vám jeho nové tweety zobrazovat přednostně jako první. Promoted Tweets od značek, které nenásledujete, vás podle slov autorů nebudou obtěžovat.

Takto vypadá například Promoted Tweet aerolinek JetBlue. Je i vidět, že tweet se nejprve zobrazí jako první, nicméně při dalším načtení už se normálně zařadí viz. obrázek:

Twitter se tak snaží jak navýšit příjmy z reklamy, tak zároveň nezaplácat své prostředí reklamami. Pokud uživatele Promoted Tweets doslova nezajímají, podle slov tvůrců by to mělo jít jedním kliknutím vypnout. Proč nejde Twitter cestou postranního panelu jako Facebook zůstává otázkou. Podle tvůrců nechce uživatele tolik obtěžovat, druhou variantou je, že velký počet (i když menšinový) uživatelů používá pro čtení tweetů klienty a nemělo by to tak význam.

Google představuje novou službu pro webmastery

Služba nazvaná Page Speed Service je jednou z mnoha od Google, která se snaží usnadnit práci tvůrcům a majitelům webových stránek. Pokud se zde zaregistrujete a nasměrujete DNS svého webu na Google, služba vezme obsah vašich stránek a optimalizuje obsah tak, aby byl v první řadě rychleji načítán uživateli a zároveň lépe dohledatelný ve vyhledávači. Podle slov tvůrců by taková optimalizace měla zvýšit rychlost načítání zhruba o 25 až 60%.

Prozatím je Page Speed Service zdarma pro omezený počet webmasterů, nicméně Google již avizoval, že v nejbližší době zveřejní ceny a detaily, které bude služba do budoucna mít.

Při propagaci na Facebooku se zaměřte na novinky

Před několika dny se na internetu objevil průzkum společnosti comStore, která si nechala analyzovat chování uživatelů této největší sociální sítě. Vyplývá z něj, že pokud chcete efektivně propagovat své aktivity/značku na Facebooku, je nejlepším způsobem stále sdílení zajímavých statusů, novinek apod. Studie byla provedena jako reakce na narůstající trend firem, které investují spíše do aplikací, kde se pak snaží o reklamu. Podle tohoto průzkumu to ale stále není tak efektivní. Nejlepší je sdílet novinky, které budou natolik zajímavé, že je uživatelé pošlou dál, a to přinejmenším jednou denně, klidně i víckrát.

Pro úplnost doplním, že průzkum se uskutečnil na vzorku dvou miliónů Američanů.

Slevomat koupil dvojku na trhu

Na závěr jedna krátká aktualita. Největší slevový server u nás Slevomat.cz se postupně vypořádává s konkurencí a podle Hospodářských novin koupil druhý největší portál tohoto typu, Zapakatel.cz. Celá transakce je neveřejná, nicméně víme, že oba servery budou stále existovat odděleně, přičemž společně budou řešit marketing a hledání nových nabídek. Slevomat podle Hospodářských novin koupil 51% společnosti.

Zdroje: PCWorld, Lupa

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů