Pro ty, kteří sem chodí pravidelně, nebude překvapení, že zhruba po týdnu dávám opět dohromady několik důležitých, nebo jen zajímavých novinek, kterých se na internetu denně objevuje ohromné množství. Bez dlouhého úvodu rovnou k věci.
I když to není novinka, která by se týkala internetového podnikání nebo marketingu, zasáhne přímo do života více, či méně každého z nás, a tak začnu v kostce s ní. Původně se měly elektronické občanské průkazy vydávat až od roku 2014, nicméně Ministerstvo vnitra vše urychlilo a k prvnímu lednu příštího roku budou oficiálně k dispozici.
Elektronické občanky se pochopitelně budou od těch současných odlišovat a to především tím, že na nich bude méně údajů (stále ale více, než jak plánoval na počátcích projektu Ivan Langer). Zbytek bude v základních registrech. Když budu konkrétní, původně neměly občanky obsahovat rodné číslo, nově si ho tam budete moct ponechat až do roku 2025. Zůstane i adresa trvalého bydliště, nicméně od roku 2017 to nebude povinný údaj.
Co se týče praktického použití, tak to bude fungovat zhruba tak, že předložíte například na úřadě elektronický občanský průkaz, řeknete, kdo jste, a sdělíte číslo průkazu, nebo ho necháte strojově přečíst z obsaženého 2D kódu. Následně se identifikujete tajným PIN kódem, který bude mít 4 až 10 číslic, a údajně byste si ho měli moct vybrat při zřízení průkazu. Takhle pak budou průkazy vypadat:
Jak jsem informoval v předcházejících internetových novinkách, Google+ se nedávno otevřel široké veřejnosti, opustil tedy limitující systém pozvánek. Pochopitelně se ihned začalo spekulovat o tom, jak se to projeví na uživatelské základně, a i když Google čísla poměrně opatruje, z úst Paula Allena zaznělo, že Google+ po otevření vzrostl o 30%. V konkrétních číslech to znamená, že v pondělí minulého týdne už měl Google+ přes 43 miliónů uživatelů a podle neoficiálních zpráv v současnosti překonal 50 miliónů.
Důvod je jasný, Facebook se snaží zvýšit důvěryhodnost a efektivnost reklam. Nově už totiž neuvidíte u reklam zobrazených v klasickém panelu pouze přátele, kterým se to líbí, pokud nějací jsou, ale jednotlivá reklamní sdělení bude možné i komentovat a vést u nich diskusi.
Dlouhodobě se ukazuje, že i „pouze“ tlačítko Like navyšuje důvěryhodnost a chuť přátel, kteří to vidí, také nakoupit, takže se dá předpokládat, že nárůst efektivity u inzerentů kvalitních produktů a služeb bude ještě výraznější.
Nejprve české iTunes Store a nyní další prodejce hudby online. Když to upřesním, tak vlastně pronajímatel, protože jakmile vám služba skončí, o písně přijdete. Jedná se o aplikaci MusicJet, za kterou stojí vydavatelé OSA a Bald Brothers, přičemž jí podporují Seznam a Evropa 2. Jak to v praxi funguje?
Stáhnete si aplikaci, vyberete si jeden ze tří tarifů (jeden je neplacený) a posloucháte. V závislosti na tarifu se vám především zobrazují/nezobrazují reklamy a to jak bannerové, tak zvukové. Pouze nejvyšší tarif za 149 Kč měsíčně vám pak umožní poslouchat hudbu i mimo internet, levnější vám toto neumožní, bezplatný nepodporuje ani stažení hudby do PC nebo mobilního telefonu – můžete pouze streamovat. K dispozici je podle tvůrců zhruba 1,5 miliónů skladeb.
Napsat komentář