Znovu po zhruba týdnu jsem dal dohromady několik novinek a přidám dnes i pár průzkumů, které mě zaujaly. Nové reklamy na Facebooku, porovnání email a social marketingu, nové tlačítko v internetových prohlížečích a průzkum týkající se chytrých telefonů na závěr.
Vcelku nepokrytě se tato největší sociální síť inspirovala u svého menšího kolegy Twitteru a zavede reklamu v podobě klasických příspěvků. I když to ještě není oficiální, Facebooku uniklo několik dokumentů, které to přímo naznačují.
Vše bude fungovat tak, že majitel stránky bude nejprve sdílet klasický příspěvek na své zdi (tzn. reklamou může být text, fotka, video, ale i událost apod.) a následně ho zviditelní jako reklamní sdělení. Bude moct navíc klasicky cílit jako u běžných reklam. Zajímavé je, že se nebude zobrazovat pouze uživatelům, kteří spadají do cílové skupiny, ale i jejich přátelům s informací, že se to týká jejich přítele. K reklamě pak půjde standardně vkládat komentáře a dávat Like.
Tento výzkum provedla agentura Eloqua na svých téměř čtyřech stovkách klientů a ukázala tím, že email marketing si stále drží náskok nad sociálními sítěmi, co se týče návštěv přes odkazy. Je pravda, že sociální marketing vyrostl v posledním roce 3,5násobně, nicméně čísla prozatím mluví jasně.
Většina webů má dnes automatický sběr údajů o svých návštěvnících kvůli vyšším ziskům z inzerce. Takovýto sběr osobních dat byl pochopitelně trnem v oku americkým nevládním, ale i vládním organizacím a nakonec se jim povedlo prosadit, aby bylo do všech hlavních prohlížečů implementováno tlačítko „Do Not Track“ (Nesledovat). To sice nezamezí tomu, aby stránky data sbíraly a shromažďovaly, ale alespoň nebudou použita k reklamním účelům – pouze na průzkum trhu, pro případné vyšetřování apod. Ve Firefoxu a IE již funguje, Google slíbil, že ho do Chrome vloží v nejbližších měsících.
Žádné převratné zjištění, ale stejně tento průzkum na závěr přidám. Spíše jako jen zajímavost, protože se říká, že chytré telefony mají jen ty bohatší, kteří si je mohou dovolit, nicméně jak se ukázalo, hlavní je věk – ani nejbohatší staří nemají tolik smartphonů jako nejchudší mladí. Jak říkám, žádná revoluce, ale zajímavý graf to je.
Napsat komentář