Fenomén Pinterest

()

Dost možná jste o něm ani neslyšeli, protože je pravda, že když se řekne nová sociální síť, drtivé většině lidí se vybaví v českém prostředí spíše Google+, ale to je chyba. Pinterest je sítí, která v určitých hlediscích strčí do kapsy i stávající hráče a stává se pomalu, ale jistě fenoménem, se kterým je třeba počítat. Několik čísel, abych demonstroval atraktivitu Pinterestu, a poté pár tipů, jak ho využít pro marketing

V řeči čísel

Vycházím z několika analýz a infografik, takže vždy nejprve vypíchnu několik faktů, které jsou buď důležité, nebo jednoduše pro ty, kteří nejsou tolik zběhlí v angličtině, a pak celou infografiku přidám, pokud jí mám k dispozici.

Začnu tím, co vlastně Pinterest je. Pin je v překladu špendlík a tato sociální síť slouží k tomu, abyste sem mohli přišpendlit, co vás na internetu zaujalo – obrázek, odkaz na nějaký produkt, aktivita apod.
Jeho výsledky jsou zatím oslnivé:

1.) Pinterest získal v rekordní době 10 miliónů uživatelů – žádné nezávislé stránce se to v historii internetu nepodařilo rychleji (od začátku roku nárůst 145%).
2.) Dnes má něco přes 10,4 miliónu registrovaných a měsíčně se na něj přihlásí téměř 12 miliónů unikátních návštěvníků (zhruba 2 miliony jsou zde denně).
3.) Pokud si najdete fanoušky Pinterestu na Facebooku, tak neuvěřitelných 97% jsou ženy.
4.) Co je pro marketing asi nejzajímavější, Pinterest generuje pro weby, na které se odkazuje, větší traffic než YouTube, Google+ a LInkedIn dohromady.

Pochopitelně se musí tato čísla brát s určitou rezervou, protože v ČR takový boom ještě nezažívá, nicméně, jak už jsem říkal, je třeba s ním počítat. Ještě dodám, že k registraci je nutné propojení s Facebookem nebo Twitterem a jdeme k několika zajímavým tipům na marketingové využití.

Zajímavá marketingová využití Pinterestu

1.) Typicky před Vánocemi je Pinterest plný různých seznamů a „listů možných přání“, kde firmy prezentují své top výrobky přímo s odkazy na ně a využívají tak dvou věcí – nákupní horečky před těmito svátky a faktu, že sdílení na Pinterestu je jednoduché a masivní, takže se dostanou vaše produkty za krátkou dobu na oči velkému počtu lidí.
S tímto souvisí i možnost pro umělce publikovat odkazy na svá díla, módní návrháři a firmy vyrábějící jakýkoliv textil zde mohou prezentovat své produkty, kdy navíc Pinterest umožňuje ostatním vyhledávat v těchto produktech podle ceny apod.

2.) Zajímavý je Pinterest i pro restaurace. Nejodvážnější zde prezentují fotky svých jídel s recepty na přípravu a vyzívají ostatní, aby si je zkusili připravit. Samotná kvalita pokrmů a obecná touha lidí pochlubit se opět znamenají, že se restaurace může rychle dostat do povědomí mnoha.

Našel jsem ještě několik inspirativních variant, ale ty už jsou si hodně podobné a mají jedno společně – nejsou unikátní jen pro Pinterest, ale běžně se dnes používají i na ostatních sociálních sítích, takže nemá smysl je znovu omílat. Můžete namítat, že i ty, které jsem zmínil, se dají na Facebooku a ostatních do jisté míry použít, ale právě s nástupem Pinterestu získávají na významu. Tak nebuďte uzavření na klasických sítích a zkuste i z této nové něco vytěžit.

Zdroj: Buzzmag

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů