Něco málo o slevách

()

Různé slevové akce jsou poměrně silným marketingovým nástrojem, který má různé využití. Může pomoci zvýšit konverzní poměr, tedy že se z návštěvníků stanou zákazníci, nebo získat stálého zákazníka.

Obě varianty využití slev tedy vedou k pozitivním efektům. Slevy je nutné rozdělit na odpovídající druhy, není totiž sleva jako sleva.

Krátkodobé snížení ceny

Jedná se o klasický příklad slevy, který známe nejen z prostředí internetových obchodů, ale i z klasických kamenných. Princip fungování je založen na krátkodobém snížení ceny, které má za úkol motivovat návštěvníka k nákupu. Takováto sleva nemusí být nijak odůvodněna, nicméně by však měla být podpořena a zviditelněna dalšími prostředky, jako je newsletter nebo banner na homepage e-shopu. Na druhou stranu však může být odůvodněna například výprodejem skladových zásob. Protože tento druh slev nemá ambice vytvářet věrné zákazníky, je jejich cílem impulzivní a třeba i jednorázový nákup. V případě výprodeje skladových zásob v sobě tato sleva implicitně nese sdělení o časové omezenosti nabídky. U ostatních slevových akcí by měl být apel na okamžité rozhodnutí o koupi podpořen již explicitně vyjádřenou dobou platnosti slevové akce.

Množstevní slevy

Tento druh slev již cílí na rozhodnutého zákazníky, aby nakoupil větší množství jednoho druhu produktu. Ve své podstatě pracuje se schématem WIN – WIN, tedy že v případě využití možnosti slevy získají obě strany obchodu. Prodejce prodá více zboží, byť se slevou a nižší marží, což je však kompenzováno právě větším množstvím prodaného zboží. Kupující logicky získá zboží za nižší cenu. Tato varianta slevy je již orientována na vytváření stálých zákazníků. Zákazník, který se rozhodne k využití této slevy, má již pravděpodobně jasno, co chce koupit, otázkou zůstává pouze kolik toho chce koupit. Samozřejmě i tato sleva částečně pracuje s impulzivním rozhodnutím, nikoliv však v takové míře, jako předcházející příklad.

Objemové slevy

Na rozdíl od množstevních slev jsou objemové slevy odvozené od částky, kterou zákazník v e-shopu utratí. Nezáleží však za jaký druh zboží zakoupí. Opět je předpokladem, že zákazník je již rozhodnut nakoupit v konkrétním e-shopu. Nabídka slevy x procent od určité ceny nákupu ho může motivovat k zakoupení dalšího zboží, které neměl původně v plánu zakoupit. Opět se zde pracuje s konkrétním stimulem v průběhu nákupu.

Kvalitní systém pro provoz e-shopu by měl nabízet využití výše zmíněných slevových nástrojů. Obchodník tím získá možnost jednoduše pracovat s motivací zákazníků i návštěvníků k nákupu. Jedná se však  pouze o jeden prvek v široké mozaice postupů, které vedou k vytvoření úspěšného e-shopu.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. zadar08 napsal:

    co takhle sleva na tydeni bazi?

    1. Radim Kracík napsal:

      Moc tomu nerozumím, jak to myslíte?

Napsat komentář: Radim Kracík Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů