Proč dělat linkbuilding? Má v dnešní době smysl? Určitě ano. A to hned z několika důvodů. Linkbuilding není jen o budování zpětných odkazů, je to příležitost, jak dlouhodobě zvyšovat povědomí o značce a jak si přivádět návštěvníky z organického vyhledávání.

linkb1

Vyžaduje ale, abyste na něm pracovali pravidelně a vytrvale. V článku popíši nejen hlavní důvody, proč byste se na linkbuilding měli zaměřit, ale i 5 praktických tipů, jak ho provádět.

Proč linkbuilding?

  • Google zpětné odkazy stále hodnotí jako jeden z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují viditelnost webu.
  • Linky vedou na další dobrý obsah. Fungují vlastně jako takové doporučení – když už si někdo dá práci s tím, že na něco odkáže, pravděpodobně to bude stát za to.
  • Prostřednictvím odkazů objevuje obsah vašich stránek nejen Google, ale i uživatelé.

Zpětné odkazy zkrátka zvyšují hodnotu vašeho webu. Díky tomu, že zvyšují jeho viditelnost ve vyhledávačích, roste i návštěvnost z organického vyhledávání.

Co funguje v roce 2018?

Nejde o žádné ultra nové trendy. Linkbuilding pracuje s už zajetými metodami, klíčové je ho především správně vnímat a uchopit. Zaměřte se na obsah, který budou chtít lidé sdílet, zaostřete na uživatele, na svého zákazníka. Kde se pohybuje na internetu? Co a kde často vyhledává? Zkuste mu jít naproti právě linkbuildingem.

A co počet zpětných odkazů?

Nikde jinde snad tolik neplatí pravidlo, že počet nehraje roli. Zaměřte se hlavně na kvalitu, ne na kvantitu. Rozhodující je:

  • kvalita webu, ze kterého k vám zpětný odkaz vede
  • kvalita obsahu
  • relevantnost vašeho tématu vzhledem k danému webu

To všechno jsou velmi důležitá kritéria. Stačí, když získáte třeba jen dva, tři odkazy za měsíc. Hlavně si zpětné odkazy budujte postupně a pravidelně. Přeci jen je lepší jeden kvalitní článek na relevantním webu, než deset PR článků na špatném.

Nemyslete jako linkbuilder, myslete jako člověk

Ideálně jako váš zákazník. Co bude přínosné pro něj, to pravděpodobně jako přínosné vyhodnotí i Google. Dřív nebo později.

linkb2

5 tipů, jak začít s linkbuildingem

1. Řekněte si o zpětný odkaz:

  • svým dodavatelům
  • byznys partnerům
  • firmám, s nimiž spolupracujete
  • velkoodběratelům
  • i malým zákazníkům

Velmi jednoduchá metoda, ale spousta lidí na ni zapomíná. Sedněte si, zamyslete se a dejte dohromady seznam kontaktů. Rovnou je oslovte a požádejte o odkaz na vaše stránky z jejich webu. Může to být ve formě loga, krátkého odstavce o firmě a podobně.

2. Budujte vztahy

Ideálně ty reálné, v off-line světě. Snažte se vidět za zpětnými odkazy a weby skutečné lidi. Potkávejte se s nimi, pomáhejte jim nebo zkuste vymyslet nějakou společnou byznys aktivitu. Založte si třeba facebookovou skupinu a pozvěte lidi, které by mohl zajímat váš obor podnikání. Může to být skupina pro fotografy, zahradníky nebo třeba pro lidi, co rádi čtou.

3. Tvořte obsah

Kvalitní, zajímavý, zkrátka takový obsah, co si návštěvníci vašeho webu budou chtít přečíst a v ideálním případě ho budou sdílet s ostatními a uvádět ho v diskuzích na dané téma. Jak takový obsah získáte?

  • Blogujte. Doplňte svůj e-shop o jiné než produktové stránky, ideálně zprovozněte vlastní blog.
  • Buďte kritičtí. Když článek nezaujme vás, nebude zajímat ani čtenáře.
  • Zapracujte dostatek nových informací a zdrojů. Uživatel by měl najít odpověď na své otázky a ideálně i další podrobnosti, o kterých předtím ani neuvažoval.
  • Nebojte se rozepsat. Článek, který má 200 slov už z podstaty nemůže obsahovat dostatek informací a půjde spíš jen po povrchu. Snažte se čtenáři nabídnout veškeré informace k danému tématu i včetně odkazů na další zdroje.
  • Obraťte se na profesionála. Nestyďte se přiznat si, že nejste zrovna Shakespeare. Byla by škoda, abyste napsali článek se spoustou nových a zajímavých informací, ale pro čtenáře by byl ve výsledku zcela nesrozumitelný. Copywriter může podle podkladů článek napsat, nebo zeditovat už vámi vytvořený text.
  • Nezapomeňte na relevantní klíčová slova. Článek by měl působit přirozeně, lidsky, ale dobře zvolená klíčová slova se vyplatí (hledají zákazníci spíš jelení lůj, nebo balzám na rty?). Zároveň to s klíčovými slovy moc nepřežeňte.

A jak konkrétně tedy může takový článek vypadat? Stačí se podívat do diskuzí, na co se lidé často (a pravidelně každý rok) ptají. Když se vrátím k e-shopu se zahradnickými potřebami, sepište třeba průvodce zahradou během roku – nabídněte lidem stručný kalendář s výsadbou, aby na nic během roku nezapomněli. Užitečné můžou být i zkušenosti s jednotlivými druhy rajčat a dalšími plodinami.

4. Pište obsah jinam

Ideálně jako odborník ve svém oboru. Najděte si vhodné online kanály (weby nebo blogy), kde občas publikujte vlastní článek nebo nabídněte funkci poradce.

5. Spolupracujte s blogy

Pokud máte produkt, který by blogery a blogerky mohl zajímat, zkuste s nimi navázat spolupráci. Blogy vám pomůžou nejen získat odkaz na váš e-shop, ale také přivedou návštěvnost a budou šířit povědomí o vaší značce. Osobně doporučuji najít si dva až tři ambasadory, s nimiž budete spolupracovat pravidelně. Musí to být blogeři, které vaši zákazníci sledují a zároveň musí mít skutečně rádi váš e-shop a produkty.

Zdroje:

http://www.linkresearchtools.com/case-studies/link-building-techniques

http://getfound.cz/blog/jak-spolupracovat-s-blogery

http://tyinternety.cz/prirucka-marketera/proc-by-firmy-nemely-pracovat-s-blogery

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz


Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů